Gondolatébresztő per a Google ellen

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu / MTI

Címkék: Google | StreetView | per

2010.
06.05.
07:20

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egy amerikai nő 100 ezer dollárra, azaz több mint 22 millió forintra perli a Google Maps térképszolgáltatást, miután a mobiltelefonról is elérhető, gyalogosmódba állított útvonaltervező egy forgalmas országútra vezette, ahol elütötte egy autó.

Lauren Rosenberget az Utah állambeli Park Cityben még 2009 januárjában érte a baleset, amikor az automata útvonaltervező szerint a félórás sétából mintegy 800 méteres szakasz a neve alapján csendesnek tűnő Deer Valley Drive (Szarvasvölgy út) mentén vezetett. Ez az elnevezés ugyanis a másik neve az Utah állambeli 224-es számú, kétszer kétsávos országútnak, ennek mentén a gyalogosok számára nincs kijelölt hely.

A Google azzal védekezik, hogy a térképen olyan figyelmeztetés látható, amely a kijelölt út pontatlanságára és az ebből eredő esetleges veszélyekre is felhívja a figyelmet. Rosenberg szerint a Google gondatlan és hanyag volt, mert olyan gyalogutat jelölt ki, amelyet még a figyelmeztetések mellett sem lett volna szabad felajánlania. Az eset érdekessége, hogy a balesetet okozó - szintén perbe fogott - sofőr felelősségének megállapítása mellett elmarasztalható-e a Google, amely az egyértelműen veszélyes utat javasolta. A károsultnak a térkép javaslatai ellenére elsősorban a józan ítélőképességére kellett volna hagyatkoznia, mielőtt a négysávos útra lépett, de felvetődik a kérdés, hogy egy olyan gyalogos, aki még sohasem járt a környéken, akár azt is feltételezheti, hogy a Google javaslatai a legjobbak, a kijelölt utakról letérni még az országúti sétánál is veszélyesebb.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés