Új szereplő a független bankkártya-piacon

Szerző: digibiz

Címkék: Bankkártya | tranazakciós díj

2010.
05.20.
12:55

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Új szereplőként lép be a Getronics a bankfüggetlen kártyaközpont-piacra. Az ötödik legnagyobb hazai informatikai vállalkozás nagy lehetőséget lát a független bankkártya-piacban, hiszen e téren is jelentős fejlesztésekre szorul hazánk.

Rátkai Péter, a Getronics Magyarország ügyvezetője sajtótájékoztató keretében számolt be arról, hogy piacra lépésüket nagyban befolyásolja az átalakulóban lévő - éves szinten mintegy 310 millió tranzakciót lebonyolító - bankfüggetlen kártyaközpont-piac fellendülése. Szerintük a bankok mellett mások is nagy tömegben fognak pénzforgalmi szolgáltatást indítani - amiből nyilván nem szeretnének kimaradni. "Egyre több cég ad ki a vevők megszerzését, megtartását, lojalitásának fenntartását célzó, úgynevezett co-branded és hűség kártyákat, ezért még óriási fejlődési lehetőségek vannak a piacon." A cég, amely az IDC felmérése szerint jelenleg az 5. legnagyobb hazai informatikai szolgáltató vállalat, mintegy 100 millió forintért építette ki saját, havi 3-4 millió tranzakciót elvégző elektronikus fizetéseket kezelő központját.

Papp Attila, a Getronics Magyarország kereskedelmi igazgatója, a cég döntésének hátterét vázolva elmondta, hogy Magyarországon a kártyafelhasználási kultúra még közel sem mondható fejlettnek. Itthon a bankkártyával rendelkezők mintegy 57 százaléka kereskedőknél, körülbelül 2 százalékuk pedig ATM-en vásárol a kártyájával, 38 százalékuk pedig ATM-en vesz fel készpénzt vele. Ezt  támasztják alá a Magyar Nemzeti Bank adatai is, amiből kiderül, hogy nemzetközi összehasonlításban mind a bankkártya-kibocsátóhelyek, mind az elfogadóhelyek, de még a tranzakciók számában is le vagyunk maradva. Az egy főre jutó kártyaszám tekintetében Csehország, Szlovákia és Bulgária is megelőzik Magyarországot, sőt Észtországban és Szlovéniában az EU-átlaghoz közeli, illetve azt meghaladó ez a mutató - írja a ComputerWorld.
Magyarországon mintegy 9 millió bankkártya van forgalomban, ezek döntő többsége Visa vagy MasterCard, míg a cégek saját logós kártyái kiszorulóban vannak. Vásárolni mintegy 60 ezer terminálon lehet, míg 11 ezer olyan gép (POS) is van, például postákon és a benzinkutaknál, ahol fizetni és készpénzt is lehet felvenni segítségükkel. Ezen túlmenően 4 ezer banki ATM is működik, amelyeken főként készpénzt lehet felvenni.
Rátkai Péter úgy vélte, a bankfüggetlen kártyaközpontok megjelenésével minden eddiginél jobban testre szabhatók a kártyás tranzakciók, s ezért a vállalatok is szélesebb körű szolgáltatást nyújthatnak ügyfeleiknek. Az új kártyaközpontok ráadásul szerepet játszhatnak abban, hogy csökkenjenek a kártyahasználattal járó plusz költségek, így a mostani 2-3 százalékos tranzakciós díjak 1 százalékra csökkenhetnek.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés