Fordulat az online hirdetések terén?

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com

Címkék: cookie | internet | Egyesült Királyság

2012.
05.29.
16:27

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Egyesült Királyság hirdetői világszinten is sokat költenek online felületre, azonban drámai változást hozhat a sütik (cookies) használatának módosítása, amelynek értelmében a felhasználók elutasíthatják, hogy az oldal rögzítse bizonyos adataikat.

Május 6-án lépett életbe az új törvény, amely az EU adatvédelmi irányelveihez igazította a szabályozást. A felhasználói viselkedést követő sütiket alkalmazó weboldalak és hirdetési hálózatok  kötelesek tájékoztatni a látogatót arról, hogy rögzítik és a görülékenyebb kiszolgálás érdekében felhasználják a vásárló megadott adatait, eltárolják korábbi rendeléseit, így rögzítik felhasználói, vásárlói profilját. A tájékoztatáson túl az új szabályozás rögzíti, hogy a látogatók hozzájárulását kell kérni adataik és aktivitásuk rögzítéséhez. Ha egy weboldal megszegi a törvényt, akkor akár 500 ezer fontra is büntethetik. 

A fogyasztók vegyesen reagáltak. Az angliai internet felhasználók háromnegyede mondta azt egy márciusi felmérésben, hogy aggódik adatai biztonságáért böngészés vagy vásárlás közben. 

Ugyanakkor úgy tűnik, hogy a felhasználók többsége nem törődik a vásárlói élményt fokozó, de az adataikat felhasználó sütikkel. 60%-uk azt mondta, hogy boldogan hozzájárul a használatukhoz, ha az oldal így elmenti a bejelentkezési adataikat és az online bevásárló kocsi tartalmát. 

A viselkedésre, szokásokra alapozó hirdetések miatt általában inkább a nők és az idősebbek aggódnak. 

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés