Fizetős lett a The New York Times

Szerző: digibiz

Címkék: The New York Times

2011.
03.29.
08:41

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Tegnaptól nem böngészhetik mérték nélkül a The New York Times oldalait az olvasók. Az egyik legismertebb napilap ugyanis előfizetésessé tette a NYTimes.com-ot.

Havonta húsz cikk elolvasása ugyan még ingyenes marad, de ha ennél többre kattintana a felhasználó, azért már fizetni kell. 15 dollárba kerül havonta a korlátlan elérés számítógépről és okostelefonról, 20-ba pedig ha táblagépről olvasnánk a Times-t, 35 dollárért pedig az előbbi két csomagot megkapjuk összevonva. Természetesen azok akik a napilap hagyományos formájára előfizetnek, ők bármikor bármennyi cikket olvashatnak az online felületen is. Ezzel a lépéssel a nagy gazdasági lapok, mint Wall Street Journal és a Financial Times, után egy általános témákkal foglalkozó napilap is beállt az online előfizetéses rendszerbe.

A változásra főleg azért volt szükség, mert nagyban csökkentek a nyomtatott sajtó eladásai, már csak 877000 példány megy el naponta a lapból. Hiába növekszik ezzel szemben látványosan az online olvasói bázis, ami idén januárban 48 millió egyedi látogatót jelentett, az online felület hirdetéseiből nem tudják pótolni a kieső bevételeket. Pedig az online hirdetések egyre nagyobb hangsúlyt kapnak, a reklámbevételek egy negyede már ezekből származik. Az előzőek miatt a News Media Group, mely a Times mellett az International Herald Tribune írott és online verziójának tulajdonosa is, 3 százalékos értékcsökkenést jeletett be tavaly.

Jill Abramson felelős szerkesztő azt mondja nem volt más választásuk. Bár elemzők szerint a Times a csökkenés ellenére olyan ismert, hogy nem kell félni attöl, hogy csődbe megy, profit termelésre ez az egy lehetőségük van. Az újságnál bíznak a kedvező bevételekben, de számítanak arra, hogy nagyon sokan megelégszenek majd az ingyenes, korlátolt tartalommal. Azokra a hűséges olvasókra támaszkodnak, akik korábban a nyomtatott The New York Times-ért is adtak pénzt. Továbbá bíznak abban, hogy az emberek hajlandóak lesznek fizetni az általuk biztosított színvonalas tartalmakért ahelyett, hogy megelégednének a kisebb híroldalakon, portálokon található ingyenes cikkekkel. Bár az okostelefonok terjedése, a különféle alkalmazások használata miatt növekszik az emberek tartalomvásárlási hajlandósága, és sok felmérést végeztek mielőtt fizetőssé tették a Times-t, az csak most élesben fog eldőlni mennyire lesz sikeres az új online előfizetéses rendszer.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés