Fizetős lett a The New York Times

Szerző: digibiz

Címkék: The New York Times

2011.
03.29.
08:41

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Tegnaptól nem böngészhetik mérték nélkül a The New York Times oldalait az olvasók. Az egyik legismertebb napilap ugyanis előfizetésessé tette a NYTimes.com-ot.

Havonta húsz cikk elolvasása ugyan még ingyenes marad, de ha ennél többre kattintana a felhasználó, azért már fizetni kell. 15 dollárba kerül havonta a korlátlan elérés számítógépről és okostelefonról, 20-ba pedig ha táblagépről olvasnánk a Times-t, 35 dollárért pedig az előbbi két csomagot megkapjuk összevonva. Természetesen azok akik a napilap hagyományos formájára előfizetnek, ők bármikor bármennyi cikket olvashatnak az online felületen is. Ezzel a lépéssel a nagy gazdasági lapok, mint Wall Street Journal és a Financial Times, után egy általános témákkal foglalkozó napilap is beállt az online előfizetéses rendszerbe.

A változásra főleg azért volt szükség, mert nagyban csökkentek a nyomtatott sajtó eladásai, már csak 877000 példány megy el naponta a lapból. Hiába növekszik ezzel szemben látványosan az online olvasói bázis, ami idén januárban 48 millió egyedi látogatót jelentett, az online felület hirdetéseiből nem tudják pótolni a kieső bevételeket. Pedig az online hirdetések egyre nagyobb hangsúlyt kapnak, a reklámbevételek egy negyede már ezekből származik. Az előzőek miatt a News Media Group, mely a Times mellett az International Herald Tribune írott és online verziójának tulajdonosa is, 3 százalékos értékcsökkenést jeletett be tavaly.

Jill Abramson felelős szerkesztő azt mondja nem volt más választásuk. Bár elemzők szerint a Times a csökkenés ellenére olyan ismert, hogy nem kell félni attöl, hogy csődbe megy, profit termelésre ez az egy lehetőségük van. Az újságnál bíznak a kedvező bevételekben, de számítanak arra, hogy nagyon sokan megelégszenek majd az ingyenes, korlátolt tartalommal. Azokra a hűséges olvasókra támaszkodnak, akik korábban a nyomtatott The New York Times-ért is adtak pénzt. Továbbá bíznak abban, hogy az emberek hajlandóak lesznek fizetni az általuk biztosított színvonalas tartalmakért ahelyett, hogy megelégednének a kisebb híroldalakon, portálokon található ingyenes cikkekkel. Bár az okostelefonok terjedése, a különféle alkalmazások használata miatt növekszik az emberek tartalomvásárlási hajlandósága, és sok felmérést végeztek mielőtt fizetőssé tették a Times-t, az csak most élesben fog eldőlni mennyire lesz sikeres az új online előfizetéses rendszer.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iWiW vagy myVip?

További villámkérdések  Szavazás állása

Nagyító alatt a televíziós weboldalak

A hazai tévés weboldalak piacán a kereskedelmi tévék a tartalomszolgáltatás terén még gyerekcipőben járnak, de a közösségi megoldásokban rejlő lehetőségeket egyre inkább igyekeznek kihasználni. Az MTV.hu mindkét fronton jó példát állít, közösségi szinten a dél-afrikai vébével vettek friss lendületet. Üde színfolt az Origo két új tévés weboldala is.

Hazai tv-k weboldalai - messze még a trend Hazai tv-k weboldalai - messze még a trend

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés