Fizetés helyett közvélemény kutatás?

Szerző: digibiz Forrás: Guardian.co.uk

Címkék: Google | kiadó | felmérés

2012.
09.11.
14:47

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Tizennyolc hónappal ezelőtt a Google új rendszert mutatott be a kiadók számára, amellyel olyan olcsó termékeket terjeszthetnek, mint az online újságok. Ahhoz, hogy a felhasználók hozzáférjenek a weboldalhoz, részt kell venniük egy rövid, egyetlen kérdésből álló közvélemény kutatáson.

Ennek során két képet látnak, és gyorsan választaniuk kell közülük. Íme itt egy példa:

A folyamat gyors, egyszerű és hatékony. Bármire rá lehet kérdezni, ami nem félreérthető, például egy termék csomagolására vagy valamilyen jellemzőjére, vagy akár egy szolgáltatás minőségére. 

Az újdonság nagy nyertese természetesen a Google, minden szempontból. A méretéből adódóan pillanatok alatt akár emberek millióit érheti el. Minél több marketinges használja a rendszert, annál megbízhatóbb és pontosabb adatokat kap a Google. Ennek hatására drasztikusan csökkenthető lenne egy-egy felmérés ára. Várhatóan 150 dollárért 1500 általános amerikai internetfelhasználó válaszát lehetne megkapni, a célzott kutatás pedig ennek ötszörösébe kerülne. 

Másrészt hasznára válhat a Google-nek, hogy rálátna az összes lehetséges fogyasztói kutatás témájára és válaszokra. Ez az adatmennyiség tovább mélyítené a kereső óriás ismereteit a felhasználókról, akiknek így még személyre szabottabb hirdetéseket nyújthatnak. 

Mindez azért előnyös az oldalukon felmérést elhelyező kiadók számára, mert így a fizető falat lecserélhetnék, és az olvasónak csupán egy kérdésre kellene válaszolnia. Természetesen ez a megoldás nem megfelelő minden oldal számára, például egy általános hírportálnak, mert könnyen irritálná a felhasználókat, azonban egy fiatal közösség hajlamos elfogadni a rendszert. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Street View havi bontásban

Összegyűjtöttük a tavasz óta először Európában, majd egészen Ázsiáig terjedő botrány állomásait.

Street View-botrányok havi bontásban Street View-botrányok havi bontásban

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés