Fizetés helyett közvélemény kutatás?

Szerző: digibiz Forrás: Guardian.co.uk

Címkék: Google | kiadó | felmérés

2012.
09.11.
14:47

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Tizennyolc hónappal ezelőtt a Google új rendszert mutatott be a kiadók számára, amellyel olyan olcsó termékeket terjeszthetnek, mint az online újságok. Ahhoz, hogy a felhasználók hozzáférjenek a weboldalhoz, részt kell venniük egy rövid, egyetlen kérdésből álló közvélemény kutatáson.

Ennek során két képet látnak, és gyorsan választaniuk kell közülük. Íme itt egy példa:

A folyamat gyors, egyszerű és hatékony. Bármire rá lehet kérdezni, ami nem félreérthető, például egy termék csomagolására vagy valamilyen jellemzőjére, vagy akár egy szolgáltatás minőségére. 

Az újdonság nagy nyertese természetesen a Google, minden szempontból. A méretéből adódóan pillanatok alatt akár emberek millióit érheti el. Minél több marketinges használja a rendszert, annál megbízhatóbb és pontosabb adatokat kap a Google. Ennek hatására drasztikusan csökkenthető lenne egy-egy felmérés ára. Várhatóan 150 dollárért 1500 általános amerikai internetfelhasználó válaszát lehetne megkapni, a célzott kutatás pedig ennek ötszörösébe kerülne. 

Másrészt hasznára válhat a Google-nek, hogy rálátna az összes lehetséges fogyasztói kutatás témájára és válaszokra. Ez az adatmennyiség tovább mélyítené a kereső óriás ismereteit a felhasználókról, akiknek így még személyre szabottabb hirdetéseket nyújthatnak. 

Mindez azért előnyös az oldalukon felmérést elhelyező kiadók számára, mert így a fizető falat lecserélhetnék, és az olvasónak csupán egy kérdésre kellene válaszolnia. Természetesen ez a megoldás nem megfelelő minden oldal számára, például egy általános hírportálnak, mert könnyen irritálná a felhasználókat, azonban egy fiatal közösség hajlamos elfogadni a rendszert. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés