Feladja Kínát a Groupon?

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Groupon | Kína

2011.
08.24.
15:52

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Groupon kínai vegyesvállalata több városban zárt be irodákat és küldött el számos dolgozót, melynek hátterében valószínűleg egy stratégiai átalakulás áll.

Több, mint 10 irodát szüntettek meg, gyakorlatilag egyetlen szó nélkül, annál a közös vállalatnál, mely a GaoPeng.com-ot is működteti, és aminek mostanra nagyjából 400 dolgozója került utcára. Ez a lépés ellenkezik azzal, ahogyan a Groupon indult Kínában korábban. A cég ugyanis 8,6 millió dollárt költött arra, hogy negyven százalékos részesedése legyen a GaoPeng-ben. 

Most viszont a Groupon szóvivője, Heather Dickinson, úgy nyilatkozott, hogy a cég kínai vegyesvállalata stratégiai változáson megy át, melynek része a munkaerőleépítés is. Ez azonben nem jelenti azt, hogy kisebb figyelmet fordítanának a kínai területre, és azt sem, hogy ne vennének fel újabb embereket annak ellenére, hogy máshonnan meg elküldenek dolgozókat. A Groupon kínai érdekeltsége egyébként mindössze egy százalékát adja a vállalat globális bevételeinek. 

Sok nagy cég próbálta már bevenni a kínai online piacot több-kevesebb sikerrel. A Google-nek állandóan a hatóságokkal gyűlik meg a baja, és azzal, hogy a helyi kereső a Baidu sokkal népszerűbb az országban. A Yahoo-nak a helyi Alibaba-ban van részesedése, de ez sem zökkenőmentes, a Groupon jelenléte pedig a kezdetektől foga viharos volt Kínában. A cég rengeteget költött arra, hogy minél szélesebb körben terjessze el szolgáltatását, és minél több kereskedőt nyerjen meg magának. Azonban a kezdeti időszakban rengeteg kínai cég kezdett hasonló online kersekedelembe, ráadásul a Groupon.cn is az egyik vetélytárs tulajdonában van, és ennek több látogatója volt az utóbbi időben mint a Groupon saját GaoPeng-jének. Míg máshol a Groupon a domináns a napi ajánlatokkal foglalkozó oldalak körében, addig Kínában a GaoPeng-gel csak a nyolcadik helyet érik el.

Közrejátszhat a leépítésekben az is, hogy a Groupon amerikai anyacége közben egyre nagyobb veszteséget halmoz fel, az idei második negyedévben 102,7 millió dollárt, ami már háromszor nagyobb mint a tavalyi adat. A Groupon amely 2009-ben még csak 37 embert foglalkoztatott, ma már 4800 embernek ad munkát.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Torrent vagy iTunes?

További villámkérdések  Szavazás állása

Online utazás

Egy vezető amerikai gazdasági portál előrejelzése szerint a 2009-es recesszió követően idén lendületes növekedés várható az online utazási irodák piacán, 2012-re már 7 százalékos gyarapodásra számítanak elemzőik. Megkérdeztük az itthoni nagyokat, mire számítanak az idei szezonban, hogyan vészelték át a tavalyi szűk esztendőt.

Robbanásszerű fejlődés előtt állnak a hazai online utazási portálok Robbanásszerű fejlődés előtt állnak a hazai online utazási portálok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés