Fejleszt, de nem az interneten a Subway

Szerző: digibiz Forrás: WSJ

Címkék: Subway

2011.
03.09.
14:09

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Subway felülmúlta a McDonald's-ot az éttermek számának tekintetében. Most már a szendvicskészítő óriás a vezető gyorsétterem lánc a világon. A láncok elsősorban Ázsiában terjeszkednek. A Subway online hazai jelenléte döbbenetesen korszerűtlen.

Don Fertman, a Subway fejlesztési igazgatója elmondta, hogy a cég 2020-ra szeretné elérni, hogy külföldön több éttermük legyen, mint az Egyesült Államokban. Jelenleg itt 24000 éttermük van, ami a tavalyi összes bevételből 10,5 milliárd dollárt hozott. A legnagyobb növekedést Kínában várják, ahol 2015-re a jelenlegi 199 helyett már 500 éttermet terveznek megnyitni. 

Azonban még mindig a McDonald's-nak van a legtöbb bevétele, ami tavaly 24 milliárd dollárt jelentett, és ezzel jóval lekörözte a Subway 15,2 milliárdját. Azt mondják, ők nem arra törekszenek, hogy egyre nagyobbak hanem, hogy egyre jobbak legyenek. A Subway ezt a hatalmas és gyors étteremszám növekedést azzal érte el, hogy sokszor furcsa helyeken nyitottak éttermeket. Például Taiwanban egy állatkertben, Buffaloban egy templomban, vagy Detroitban egy iskolában. Úgy gondolják ezekkel a lépésekkel új hagyományt teremtenek a gyorséttermek elhelyezésében.

A Subway mérete és ismertsége mellett ugyanakkor meglepő, hogy a magyar nyelvű tartalom mennyire szegényes. A Subwaynek nincs is hazai domainje, a vállalati oldalról  érhető el néhány nagyon alacsony színvonalon megtervezett fő és aloldal. Jól láthatóan a legfontosabb a franchise információk megosztása, ha valaki csak egyszerűen szereti a Subwayt és böngészné az oldalukat, csalódni fog.
 
Bár külön rovatoldal van erre a célra, még egy étlapot sem tudtak feltölteni, az étterm keresőben megtalálhatjuk az éttermeket, de azok helyi weboldalai is angol url-lel érhetők el, másrészt kizárólag angol nyelven nyújtanak információt.
 
A táplálkozás rovat három bekezdésből áll, és kiderül belőle, hogy a zöldségeknek alacsony a kalória- és zsírtartalma. A legnagyobb tévedés a Virtuális kirándulás aloldal, amelyben egy-egy hazai üzletről vannak képek. A váci utcai üzlet plafonról készített fotóján például semmi sem látszik a vevők és az eladó fején kívül, de az egész képsorozat nagyon gyenge, nyilvánvalóan nem erősíti a Subway márkát. Az egész oldal mintha a 2000-es évek eleje óta változatlan lenne.

Tulajdonképpen teljesen érthetetlen, hogy a Subway egyáltalán miért tartja fenn ezt a fogyasztók, felhasználók számára használhatatlan oldalrendszert, amely nyilvánvalóan rombolja a márka imidzsét. Ha csak azért nem, hogy kipipálhassák, van weboldaluk is ezen az internetnek nevezett valamin. 

A Subway a Facebookon is megtalálható, több oldal is gyűjti a rajongókat, nem derült ki, hogy melyik a hivatalos.

A Subway nemrég egy "Eat fresh!" kampányban népszerűsítette termékeit, a hirdetések az interneten is futottak, ezért is nehezen érthető, hogy miért ilyen szegényes az online megjelenés.

Manapság ez már ugyanakkor egy ilyen multinacionális cégtől nagyon-nagyon kevés. Érdemes átkattintaniuk a konkurrenciához, a mcdonalds.hu weboldalra. 




    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés