Fejleszt, de nem az interneten a Subway

Szerző: digibiz Forrás: WSJ

Címkék: Subway

2011.
03.09.
14:09

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Subway felülmúlta a McDonald's-ot az éttermek számának tekintetében. Most már a szendvicskészítő óriás a vezető gyorsétterem lánc a világon. A láncok elsősorban Ázsiában terjeszkednek. A Subway online hazai jelenléte döbbenetesen korszerűtlen.

Don Fertman, a Subway fejlesztési igazgatója elmondta, hogy a cég 2020-ra szeretné elérni, hogy külföldön több éttermük legyen, mint az Egyesült Államokban. Jelenleg itt 24000 éttermük van, ami a tavalyi összes bevételből 10,5 milliárd dollárt hozott. A legnagyobb növekedést Kínában várják, ahol 2015-re a jelenlegi 199 helyett már 500 éttermet terveznek megnyitni. 

Azonban még mindig a McDonald's-nak van a legtöbb bevétele, ami tavaly 24 milliárd dollárt jelentett, és ezzel jóval lekörözte a Subway 15,2 milliárdját. Azt mondják, ők nem arra törekszenek, hogy egyre nagyobbak hanem, hogy egyre jobbak legyenek. A Subway ezt a hatalmas és gyors étteremszám növekedést azzal érte el, hogy sokszor furcsa helyeken nyitottak éttermeket. Például Taiwanban egy állatkertben, Buffaloban egy templomban, vagy Detroitban egy iskolában. Úgy gondolják ezekkel a lépésekkel új hagyományt teremtenek a gyorséttermek elhelyezésében.

A Subway mérete és ismertsége mellett ugyanakkor meglepő, hogy a magyar nyelvű tartalom mennyire szegényes. A Subwaynek nincs is hazai domainje, a vállalati oldalról  érhető el néhány nagyon alacsony színvonalon megtervezett fő és aloldal. Jól láthatóan a legfontosabb a franchise információk megosztása, ha valaki csak egyszerűen szereti a Subwayt és böngészné az oldalukat, csalódni fog.
 
Bár külön rovatoldal van erre a célra, még egy étlapot sem tudtak feltölteni, az étterm keresőben megtalálhatjuk az éttermeket, de azok helyi weboldalai is angol url-lel érhetők el, másrészt kizárólag angol nyelven nyújtanak információt.
 
A táplálkozás rovat három bekezdésből áll, és kiderül belőle, hogy a zöldségeknek alacsony a kalória- és zsírtartalma. A legnagyobb tévedés a Virtuális kirándulás aloldal, amelyben egy-egy hazai üzletről vannak képek. A váci utcai üzlet plafonról készített fotóján például semmi sem látszik a vevők és az eladó fején kívül, de az egész képsorozat nagyon gyenge, nyilvánvalóan nem erősíti a Subway márkát. Az egész oldal mintha a 2000-es évek eleje óta változatlan lenne.

Tulajdonképpen teljesen érthetetlen, hogy a Subway egyáltalán miért tartja fenn ezt a fogyasztók, felhasználók számára használhatatlan oldalrendszert, amely nyilvánvalóan rombolja a márka imidzsét. Ha csak azért nem, hogy kipipálhassák, van weboldaluk is ezen az internetnek nevezett valamin. 

A Subway a Facebookon is megtalálható, több oldal is gyűjti a rajongókat, nem derült ki, hogy melyik a hivatalos.

A Subway nemrég egy "Eat fresh!" kampányban népszerűsítette termékeit, a hirdetések az interneten is futottak, ezért is nehezen érthető, hogy miért ilyen szegényes az online megjelenés.

Manapság ez már ugyanakkor egy ilyen multinacionális cégtől nagyon-nagyon kevés. Érdemes átkattintaniuk a konkurrenciához, a mcdonalds.hu weboldalra. 




    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mi értelme van az MTI-nek?

Rendhagyó dologra vállalkoztunk. Arra tettünk kísérletet, hogy megvizsgáljuk, milyen arányban hasznosulnak a Magyar Távirati Iroda által készített anyagok fontos hazai hírfelhasználó portálokon. Ami egyben természetesen a saját tartalom nagyságrendjére is utal.

Mi értelme van az MTI-nek? Mi értelme van az MTI-nek?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés