Fantomoldalakkal a Google találatokért

Szerző: digibiz

Címkék: Google | keresés

2011.
02.16.
16:32

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az utóbbi hónapokban a Google rengeteg féle kereső kifejezésre, a ruháktól kezdve a lakberendezési cikkeken át, a J.C. Penney egyesült államokbeli hipermarketlánc nevét hozta ki az első helyek valamelyikén. Még a termékeket eredetileg gyártó cégek weblapjai helyett is. Felmerült a kérdés, hogy valóban a J.C. Penney a legrelevánsabb válasz például az ágyneműgarnitúrákra, vagy hiba csúszott a Google rendszerébe?

A Google keresőmotorjának fő félja, hogy a fizetett találatok mellett, a keresett kifejezéshez legjobban kapcsolódó találatok széles skáláját adja a felhasználónak. Ezt úgy érik el, hogy az első helyeken a legtöbb oldalon linkelt, a témában legnépszerűbb címeket hozza ki. Természetesen ezzel lehet csalni, amit "black hat" (fekete kalap) keresés optimalizálásnak neveznek. Ilyenkor a cégek fantom oldalakat hoznak létre, melyek a cég honlapjára linkelnek, amivel elérik, hogy a Google minél magasabb helyen adja ki azt a keresési találatok között.

Bár ez nem illegális, azért ha egy ilyen csalás kiderül, azt a Google szigorúan bünteti. A BMW német honlapjával kapcsolatban fordult elő egy ilyen eset, miután a honlapot eltávolították a keresési találatok közül. A J.C. Penney jelenségre a The Times hívta fel a Google figyelmét. A cég tagadja, hogy bármi köze lenne a rengeteg linkhez ami az oldalra mutat, bár pont az ünnepek alatt volt érzékelhető leginkább, hogy a Penney webshopját ilyen sokszor kidobta a kereső. Arról is beszéltek, hogy a Google elnézte ezt a "fekete kalapos" kapmányt, hiszen a J. C. Penney egyébként is rengeteg pénzt költ náluk hirdetésekre. A Google Webspam csapata mindenestre már elkezdte a korrekciót ezzel kapcsolatban, és a J. C. Penney érzékelhetően hátrébb került a találati listákban. Olyan büntetésre nem számíthatnak mint korábban a BMW, de figyelni fogják JC Penney-re mutató linkeket.

A  J.C. Penney azonban szeretné, ha megint az elsők között szerepelne a találatokban, és azt mondják, dolgozni is fognak ezen. Szerintük a keresőből amúgy is csak a látogatók 7 százaléka jut el a honlapjukra. Pedig amúgy a Penney első helyen volt a találatokban, 3,8 millió látogatója volt az oldaluknak. 

    
1 hozzászólás 

2013.
08.30.
18:43

Takáts Zoltán
Érdekes a cikk. Mondjuk a webshopoknál is találkoztam már ilyen trükkökkel. Ahelyett, hogy egész egyszerűen a tartalomra figyelnének oda, hogy az releváns és minőségi legyen. Pl. akik a Brand Bank-el csináltatják a termék megjelenítésüket, érdekes módon sokkal több találatot is szereznek a google-ban.

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Augmented reality: Hallott már róla?

Az augmented reality mobiltechnológiára való átterjedése előrevetíti, hogy a jövőben mobiljaink fő feladata lesz tetszőleges pillanatban összekötni a digitális és a valódi világot. Kereséseinket intuitív módon, a fizikai világra kiterjesztve futtathatjuk, a találatok pedig szintén kézzelfogható valóságként érkeznek szempillantás alatt.

A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés