Fantomoldalakkal a Google találatokért

Szerző: digibiz

Címkék: Google | keresés

2011.
02.16.
16:32

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az utóbbi hónapokban a Google rengeteg féle kereső kifejezésre, a ruháktól kezdve a lakberendezési cikkeken át, a J.C. Penney egyesült államokbeli hipermarketlánc nevét hozta ki az első helyek valamelyikén. Még a termékeket eredetileg gyártó cégek weblapjai helyett is. Felmerült a kérdés, hogy valóban a J.C. Penney a legrelevánsabb válasz például az ágyneműgarnitúrákra, vagy hiba csúszott a Google rendszerébe?

A Google keresőmotorjának fő félja, hogy a fizetett találatok mellett, a keresett kifejezéshez legjobban kapcsolódó találatok széles skáláját adja a felhasználónak. Ezt úgy érik el, hogy az első helyeken a legtöbb oldalon linkelt, a témában legnépszerűbb címeket hozza ki. Természetesen ezzel lehet csalni, amit "black hat" (fekete kalap) keresés optimalizálásnak neveznek. Ilyenkor a cégek fantom oldalakat hoznak létre, melyek a cég honlapjára linkelnek, amivel elérik, hogy a Google minél magasabb helyen adja ki azt a keresési találatok között.

Bár ez nem illegális, azért ha egy ilyen csalás kiderül, azt a Google szigorúan bünteti. A BMW német honlapjával kapcsolatban fordult elő egy ilyen eset, miután a honlapot eltávolították a keresési találatok közül. A J.C. Penney jelenségre a The Times hívta fel a Google figyelmét. A cég tagadja, hogy bármi köze lenne a rengeteg linkhez ami az oldalra mutat, bár pont az ünnepek alatt volt érzékelhető leginkább, hogy a Penney webshopját ilyen sokszor kidobta a kereső. Arról is beszéltek, hogy a Google elnézte ezt a "fekete kalapos" kapmányt, hiszen a J. C. Penney egyébként is rengeteg pénzt költ náluk hirdetésekre. A Google Webspam csapata mindenestre már elkezdte a korrekciót ezzel kapcsolatban, és a J. C. Penney érzékelhetően hátrébb került a találati listákban. Olyan büntetésre nem számíthatnak mint korábban a BMW, de figyelni fogják JC Penney-re mutató linkeket.

A  J.C. Penney azonban szeretné, ha megint az elsők között szerepelne a találatokban, és azt mondják, dolgozni is fognak ezen. Szerintük a keresőből amúgy is csak a látogatók 7 százaléka jut el a honlapjukra. Pedig amúgy a Penney első helyen volt a találatokban, 3,8 millió látogatója volt az oldaluknak. 

    
1 hozzászólás 

2013.
08.30.
18:43

Takáts Zoltán
Érdekes a cikk. Mondjuk a webshopoknál is találkoztam már ilyen trükkökkel. Ahelyett, hogy egész egyszerűen a tartalomra figyelnének oda, hogy az releváns és minőségi legyen. Pl. akik a Brand Bank-el csináltatják a termék megjelenítésüket, érdekes módon sokkal több találatot is szereznek a google-ban.

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés