Facebook nyavalygás

Szerző: digibiz

Címkék: facebook | tőzsde

2012.
05.22.
13:06

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Jól taktikázott a Facebook a tőzsdére lépésnél.

A Facebook tőzsdére lépése után a papírok árfolyama maradt a kibocsátás körüli árfolyamon, majd hétfőn délben már 34 dollár alatt járt. Erre a legtöbb megszólaló, bankárok, brókerek, befektetők óriási csalódottságuknak addnak hangot és a cég sötét jövőjét festegetik. Egy cég tőzsdére lépése arról szól, hogy minél több pénzre tegyen szert. Nem a befektető, nam a bank, hanem a cég.

 A Facebook először meghirdetette a papírját 28-35 dolláros árfolyamon, ezzel tesztelték a piacot. Látszott, hogy ilyen áron simán elmennek a papírok, a piac nem kritizált az árat. Erre a Facebook bejelentette, hogy a papírok várhatóan magasabb áron, 34-38 dolláros áron jelennek meg. Sőt a részvények darabszámát is megemelték. A piac még mindig nem tiltakozott, mindenki nagy izgalommal várta a pénteket. Ebből világos volt, hogy a Facebook akár magasabbra is belőhette volna az árat, de további emelésre nem volt lehetőség, ezért a megadott sáv tetején engedték el a papírok árát, 38 dollárt kértek egy Facebook részvényért. 

Az elmúlt időszakot tehát a Facebooknál azzal töltötték, hogy megtalálják az optimális árat és mennyiséget. Szerintem megtalálták. A piac meg majd szépen beárazza az árfolyamot, miközben azok, akik Facebook opcióval rendelkeztek vagy akik túljegyezték magukat most öntik ki a papírt, megy is lefelé az árfolyam, mert tömegével nem kapkodnak utána. A befektetők persze azt szerették volna, ha már az első nap óriási kasza van. De még egyszer: itt a cég gyűjt tőkét, a legtöbbet amit csak tud. Zuckerberg jól taktikázott és végre volt ideje megházasodni.  
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

ADSL vagy mobilnet?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés