Ez a Yahoo utolsó esélye?

Szerző: digibiz Forrás: digibiz

Címkék: Yahoo

2012.
04.11.
12:29

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Tavaly ősszel kezdődött meg az egyre nehezebb helyzetbe kerülő Yahoo teljes vezérkarának megújítása. Az idén leigazolt vezérigazgató a múlt héten bejelentette: hamarosan 2000 dolgozójától válik meg, így a munkaerő 14%-át kénytelen elbocsátani. A lépéstől éves szinten 375 millió dolláros megtakarítást vár a cég. Ha most sem sikerül változtatni az egykori online óriás lassan eltűnik az internetről.

Scott Thompson, a PayPal egykori vezére 2012. január elején érkezett a Yahoo élére, aki nyilatkozatai szerint igyekszik visszaterelni a Yahoo-t az eredeti céljaihoz és piacaihoz, több látogatót és hirdetőt remélve.
 
A bejelentett leépítés költségei 125-145 millió dollárra rúgnak, és a második negyedéves eredményt terhelik. Várhatóan a mostani leépítést továbbiak fogják követni, ami így már a hatodik, egyben a legnagyobb csoportos létszámcsökkentést a cég elmúlt négy évében, ami idő alatt három vezérigazgató váltás is lezajlott.

Az egyik alapító, Jerry Yang lemondása után 2009-ben a Szilikon völgy egyik veteránja, Carol A. Bartz lett a Yahoo vezérigazgatója, igaz nem sokáig, mert már két év után, 2011 szeptemberében mennie kellett a cégtől. Bartz egy emailt küldött a dolgozóknak "Viszlát" címmel, amiben leírta, hogy telefonon rúgta ki az igazgatóság elnöke.

De Jerry Yang sem maradt sokáig a cégnél, Scott Thompson érkezése után nem sokkal bejelentette távozását.

Eközben Idén márciusban három új független taggal bővült az igazgatóság: John D. Hayes, az American Express vezető marketingese, Peter Liguori, a Discovery Communications korábbi ügyvezetője, és Thomas J. McInerney, az IAC/InterActiveCorp távozó gazdasági igazgatója. Április 5-én kezdték meg hivatali idejüket. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés