Európa személyes adatként védené a helymeghatározást

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: helymeghatározás

2011.
05.16.
11:04

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Európai Nemzeti Szabályozó Hatóságok Szövetsége közzétette "Article 29 Working Party" névre keresztelt véleményét, amely az adatvédelem kiterjesztésére vonatkozik. A bejelentés azt mutatja, hogy az Unió számára is egyre fontosabb a mobil technológia, és a személyes adatok védelme.

Viviane Reding, az Unió  igazságügyi biztosa már korábban beszélt arról, hogy a jelenlegi adatvédelmi szabályozást szélesebb körben kellene alkalmazni. Bár ez a hivatalos álláspont nem kötelező érvényű, de az országok nagy része beleépítené mostani szabályozásába. Nemzetközi trend, hogy a trösztellenes törekvések helyett a figyelem most a személyes jogok esetleges megsértésére irányul, ha a nagy technológiai vállalatokról van szó.

A mostani bejelentés ismét előtérbe helyezi majd a szabályozó hatóságok és a cégek vitáját arról, mi legális, és mi nem, ha a személyes adatok gyűjtéséről van szó. A reklámiparban leginkább azon megy a csatározás, hogy a cookie-k elhelyezése mennyire megengedhető, és a cégeknek hogyan kell tájékoztatni a felhasználókat erről. A másik központi téma az elmúlt hetekben, főleg az Apple botrány miatt, a helyzetmeghatározó információk gyűjtése, és továbbadása, feldolgozása. A hatóságok szerint szigorítani kellene azon, hogyan használhatják fel a vállalatok ezeket az adatokat. Olaszországban, Angliában, és Írországban is indítottak már nyomozást ilyen témájú ügyekben. Az Interactive Advertising Bureau viszont, ami az online ipart képviseli úgy látja, hogy sok esetben elkerülhetetlen a helymeghatározó információk forgalma, de a cégek ilyenkor anonim módon továbbítják az adatokat, és csak egy rövid, meghatározott ideig tárolják. Az Android felhasználók pedig már maguk engedélyezhetik ilyen adataik tárolását. 

Az európai hatóságok láthatóan nagy nyomást gyakorolnak a technológiai vállalatokra a személyes adatok védelmének érdekében. A legfőbb cél az, hogy a felhasználó szinte minden kérdéses esetben eldönthesse, megosztja-e adatait a cégekkel, vagy sem.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Videa vagy Indavideo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Nők a neten

Az Ipsos-Gemius SA adatai szerint a legmagasabb arányban a Barátikör.com közösségi oldalon vannak jelen a hölgyek 55,16%-kal, míg a Facebook-on a magyar felhasználók 53%-a nő.

A nők és az internet kapcsolata A nők és az internet kapcsolata

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés