Esős időben nem megy a mobilnet

Szerző: digibiz Forrás: NHH/digibiz.hu

Címkék: mobilinternet | előfizetés | forgalom

2010.
07.22.
13:36

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint az ítéletidővel tűzdelt júniusban ugyan nőtt a mobilinternet-előfizetők száma, de ehhez képest az adatforgalom majdnem a felére csökkent. Ennek egyik magyarázata az lehet, hogy a felhasználók tízezer forintjai bánhatják, ha nem optimálisan használják a mobilnetet, így inkább nem kockáztatnak.

Júniusban a három magyar mobilszolgáltatónál összesen 37 ezerrel nőtt a mobilinternet-előfizetők száma, ami az előző hónapok 12 ezres emelkedéséhez képest hatalmas mértékű. A gyorsjelentés alapján az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése a májusi 23,90 százalékról 24,12 százalékra emelkedett, míg a T-Mobilé 48,90 százalékról 48,86 százalékra, Telenoré pedig 27,20 százalékról 27,02 százalékra esett vissza. Ugyanakkor júniusban mindhárom szolgáltatónál csökkent az egy előfizetőre jutó adatforgalom: a Vodafone és a T-Mobile esetében az előfizetők kb. ötöde, míg a Telenornál az egyharmada nem használta a szolgáltatást a mobilján vagy laptopján. 

Megnéztük, hogy jelenleg milyen árakkal - az időszakos akciókat nem számítva - dolgoznak a szolgáltatók: 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van, de létezik már korlátlan, 45 GB-ot magában foglaló csomag is, 9000 forintért. Emellett megjelentek a feltöltőkártyás mobilinternetek is, amelyek 3000 forint körüli összegért már igénybe vehetők.
Szerződéskötés előtt mindenképpen utána kell nézni a helyi lefedettségnek, valamint az alapján választani, hogy milyen intenzitással fogja használni a mobilnetet. A szolgáltatók többségénél, ha túllépi a választott díjcsomagban foglalt adatforgalmi keretet, és ezt követően is bonyolít adatforgalmat, az jelentős felárral járhat, ám ilyenkor üzenetben kap értesítést a felhasználó.
Esőben nem mobilneteznek

Megkérdeztük a Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivőjét, Márton Györgyöt, hogy mi lehet a sok alvó mobilinternet mögött: "Le kell szögeznem, hogy az NHH-nak nincs erre nézve mérése, mi a szolgáltatók adataiból készítünk kimutatást. Az egy főre jutó forgalom egyébként folyamatosan ingadozik, s nem a mostani az első eset, hogy csökken. Az okok között lehetnek szezonálisak, például júniusban már beköszöntött a nyár, a szabadságok, a kirándulások ideje - ami önmagában csökkenti az internet előtt töltött időt -, de ugyanakkor a sok vihar, eső miatt nyilván kevesebben neteztek a szabadban, mint tették volna jó időben. Emellett pedig az általában elmondható a szolgáltatások többségéről, hogy amint elér egy bizonyos tömeget az előfizetőik száma, annál kevesebb lesz az egy főre jutó használat, hiszen akkor olyanok is megkötik a szerződést, akik például nem feltétlenül neteznek éjjel-nappal - így az egy főre jutó forgalom is csökkenhet, vagy kisebb mértékben nőhet, mint az előfizetők száma."

Márton György arra is felhívta a figyelmet, hogy lehetőség szerint azok, akik csak ki akarják próbálni a mobilinternetet, inkább válasszanak egy olcsó csomagot, mint, hogy a szolgáltatók start csomagjait használják, mert az azokban foglalt tarifák általában igen magasak, így akár egy oldal letöltése is annyiba kerülhet, mint egy havi előfizetés. Ildomos utána nézni az áraknak, és kifizetődőbb egy általános előfizetést vásárolni.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Abaqoos vagy PayPal?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés