Eltűnt 50 millió oldalletöltés a magyar piacról

Szerző: digibiz

Címkék: látogatottság

2010.
12.31.
16:20

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az év utolsó napja remek lehetőség az év online eseményeinek az értékelésére, ha valaki a magyar tartalom piacról szeretne képet alkotni még mindig a Medián Webauditja a legjobb kiinduló pont erre, én is így tettem. Az eredmények aggasztóak.

Letöltöttem a tavalyi és az idei december 30-ai adatokat, első ránézésre is látszik nagy a baj, hisz ha csak a total számokat hasonlítom össze, már megdöbbentő dologgal szembesülök, egy év alatt eltűnt a magyar piacról 50 000 000 oldalletöltés, ennyivel csökkent a piac vezető kiadók napi inventory kapacitása. Tavaly az év utolsó előtti napján 253 898 550 oldalletöltést regisztrált a Median, idén 205 773 003, miközben a látogató szám fél millióval nőtt, tavaly még 94 oldalletöltés jutott egy látogatóra, idén már csak 64. Eszerint 30 százalékkal csökkent a magyar siteokon eltöltött idő!!! Ha ezt a hirdetők megtudják, bajban lesznek a magyar kiadók.


Részletes lista oldalletöltés:

 

2009

2010

Változás (év/év)

origo

16 758 652

14 222 725

85%

iWiW

82 689 054

36 209 202

44%

Startlap

7 952 512

6 620 040

83%

Windows Live (Adaptive Media)

4 221 975

6 640 205

157%

CEMP

19 267 372

18 713 218

97%

General Media - myVIP

82 681 145

41 449 152

50%

Ringier csoport + NOL

1 797 528

4 896 154

272%

Axel Springer Network

2 033 163

3 443 466

169%

Hírkereső-csoport

1 251 930

2 263 095

181%

PORT.hu

3 558 633

3 328 065

94%

ma.hu network

2 145 668

2 578 108

120%

Nők Lapja Cafe

1 432 920

1 325 749

93%

Habostorta - GMedia

5 243 483

4 116 669

79%

Aukciós Piacterek

10 814 285

9 858 790

91%

Lapcom Kiadó

16 512 727

18 499 232

112%

 

A nagy kiadók közül mindenki vesztett még a social média elemekben nem bővelkedő CEMP is, az Origo elvesztette az elmúlt évben az inventoryja felét, a hirdetési felületei ilyen mértékben csökkentek!


A myvip és az iwiw drámai mértékben csökkent, a Facebook az internetezési szokásokat írta át, a felhasználók ott töltik az idejüket, nem csak a magyar közösségi siteok helyett használják őket.

 

Részletes lista látogatók:

 

2009

2010

Változás (év/év)

origo

1 316 333

1 365 800

104%

iWiW

1 227 642

1 055 691

86%

Startlap

1 020 179

968 667

95%

Windows Live (Adaptive Media)

944 655

929 138

98%

CEMP

889 190

1 012 351

114%

Ringier csoport + NOL

249 719

696 134

279%

General Media - myVIP

819 932

587 982

72%

Axel Springer Network

223 518

443 272

198%

Hírkereső-csoport

197 087

359 662

182%

PORT.hu

318 622

340 455

107%

Habostorta - GMedia

309 166

285 319

92%

Nők Lapja Cafe

206 119

294 057

143%

Aukciós Piacterek

225 662

252 393

112%

Lapcom Kiadó

194 605

242 410

125%

 

A látogatószám bővülést vizsgálva nincs nagy baj, a közösségi siteok csökkenése várható volt, a Startlap korszerűtlensége sem maradhatott sokáig büntetlenül, jó látni milyen sok új fogyasztó lépett be a tartalom piacra.

 

Oldalletöltés / látogatás (az eltöltött idő)

 

2009

2010

Változás (év/év)

origo

12,73

10,41

82%

iWiW

67,36

34,30

51%

Startlap

7,80

6,83

88%

Windows Live (Adaptive Media)

4,47

7,15

160%

CEMP

21,67

18,48

85%

General Media - myVIP

100,84

70,49

70%

Ringier csoport + NOL

7,20

7,03

98%

Axel Springer Network

9,10

7,77

85%

Hírkereső-csoport

6,35

6,29

99%

PORT.hu

11,17

9,78

88%

Habostorta - GMedia

16,96

14,43

85%

Nők Lapja Cafe

6,95

4,51

65%

Aukciós Piacterek

47,92

39,06

82%

Lapcom Kiadó

84,85

76,31

90%

 

A Facebook mindent vitt, érthető a hirdetők miért ott szeretnek hirdetni, a felhasználók inkább ott töltik az idejüket. Az iwiw ha így folytatja a jövő évvégi értékelésben már nem szerepel, az origo és a CEMP vesztesége riasztó, többet vesztettek mint a tartalom nélküli Startlap.


Idén sok minden eldőlt, nehéz döntések előtt állnak a médiatulajdonosok, a fentiek alapján még jobban meg kell gondolnia mindenkinek fektet-e pénzt internetbe, a magyar tartalom piac csökkent idén nem is keveset. Jövőre a hirdetők számára még egyszerűbb a helyzet a fentiek alapján lehet sokkal jobb feltételeket kicsikarni, kevesebb pénzért.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Augmented reality: Hallott már róla?

Az augmented reality mobiltechnológiára való átterjedése előrevetíti, hogy a jövőben mobiljaink fő feladata lesz tetszőleges pillanatban összekötni a digitális és a valódi világot. Kereséseinket intuitív módon, a fizikai világra kiterjesztve futtathatjuk, a találatok pedig szintén kézzelfogható valóságként érkeznek szempillantás alatt.

A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés