Eltűnt 50 millió oldalletöltés a magyar piacról

Szerző: digibiz

Címkék: látogatottság

2010.
12.31.
16:20

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az év utolsó napja remek lehetőség az év online eseményeinek az értékelésére, ha valaki a magyar tartalom piacról szeretne képet alkotni még mindig a Medián Webauditja a legjobb kiinduló pont erre, én is így tettem. Az eredmények aggasztóak.

Letöltöttem a tavalyi és az idei december 30-ai adatokat, első ránézésre is látszik nagy a baj, hisz ha csak a total számokat hasonlítom össze, már megdöbbentő dologgal szembesülök, egy év alatt eltűnt a magyar piacról 50 000 000 oldalletöltés, ennyivel csökkent a piac vezető kiadók napi inventory kapacitása. Tavaly az év utolsó előtti napján 253 898 550 oldalletöltést regisztrált a Median, idén 205 773 003, miközben a látogató szám fél millióval nőtt, tavaly még 94 oldalletöltés jutott egy látogatóra, idén már csak 64. Eszerint 30 százalékkal csökkent a magyar siteokon eltöltött idő!!! Ha ezt a hirdetők megtudják, bajban lesznek a magyar kiadók.


Részletes lista oldalletöltés:

 

2009

2010

Változás (év/év)

origo

16 758 652

14 222 725

85%

iWiW

82 689 054

36 209 202

44%

Startlap

7 952 512

6 620 040

83%

Windows Live (Adaptive Media)

4 221 975

6 640 205

157%

CEMP

19 267 372

18 713 218

97%

General Media - myVIP

82 681 145

41 449 152

50%

Ringier csoport + NOL

1 797 528

4 896 154

272%

Axel Springer Network

2 033 163

3 443 466

169%

Hírkereső-csoport

1 251 930

2 263 095

181%

PORT.hu

3 558 633

3 328 065

94%

ma.hu network

2 145 668

2 578 108

120%

Nők Lapja Cafe

1 432 920

1 325 749

93%

Habostorta - GMedia

5 243 483

4 116 669

79%

Aukciós Piacterek

10 814 285

9 858 790

91%

Lapcom Kiadó

16 512 727

18 499 232

112%

 

A nagy kiadók közül mindenki vesztett még a social média elemekben nem bővelkedő CEMP is, az Origo elvesztette az elmúlt évben az inventoryja felét, a hirdetési felületei ilyen mértékben csökkentek!


A myvip és az iwiw drámai mértékben csökkent, a Facebook az internetezési szokásokat írta át, a felhasználók ott töltik az idejüket, nem csak a magyar közösségi siteok helyett használják őket.

 

Részletes lista látogatók:

 

2009

2010

Változás (év/év)

origo

1 316 333

1 365 800

104%

iWiW

1 227 642

1 055 691

86%

Startlap

1 020 179

968 667

95%

Windows Live (Adaptive Media)

944 655

929 138

98%

CEMP

889 190

1 012 351

114%

Ringier csoport + NOL

249 719

696 134

279%

General Media - myVIP

819 932

587 982

72%

Axel Springer Network

223 518

443 272

198%

Hírkereső-csoport

197 087

359 662

182%

PORT.hu

318 622

340 455

107%

Habostorta - GMedia

309 166

285 319

92%

Nők Lapja Cafe

206 119

294 057

143%

Aukciós Piacterek

225 662

252 393

112%

Lapcom Kiadó

194 605

242 410

125%

 

A látogatószám bővülést vizsgálva nincs nagy baj, a közösségi siteok csökkenése várható volt, a Startlap korszerűtlensége sem maradhatott sokáig büntetlenül, jó látni milyen sok új fogyasztó lépett be a tartalom piacra.

 

Oldalletöltés / látogatás (az eltöltött idő)

 

2009

2010

Változás (év/év)

origo

12,73

10,41

82%

iWiW

67,36

34,30

51%

Startlap

7,80

6,83

88%

Windows Live (Adaptive Media)

4,47

7,15

160%

CEMP

21,67

18,48

85%

General Media - myVIP

100,84

70,49

70%

Ringier csoport + NOL

7,20

7,03

98%

Axel Springer Network

9,10

7,77

85%

Hírkereső-csoport

6,35

6,29

99%

PORT.hu

11,17

9,78

88%

Habostorta - GMedia

16,96

14,43

85%

Nők Lapja Cafe

6,95

4,51

65%

Aukciós Piacterek

47,92

39,06

82%

Lapcom Kiadó

84,85

76,31

90%

 

A Facebook mindent vitt, érthető a hirdetők miért ott szeretnek hirdetni, a felhasználók inkább ott töltik az idejüket. Az iwiw ha így folytatja a jövő évvégi értékelésben már nem szerepel, az origo és a CEMP vesztesége riasztó, többet vesztettek mint a tartalom nélküli Startlap.


Idén sok minden eldőlt, nehéz döntések előtt állnak a médiatulajdonosok, a fentiek alapján még jobban meg kell gondolnia mindenkinek fektet-e pénzt internetbe, a magyar tartalom piac csökkent idén nem is keveset. Jövőre a hirdetők számára még egyszerűbb a helyzet a fentiek alapján lehet sokkal jobb feltételeket kicsikarni, kevesebb pénzért.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés