Elindul a Foursquare-AmEx együttműködés

Szerző: digibiz Forrás: The New York Times

Címkék: Foursquare | American Express

2011.
06.23.
16:26

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Amikor 2009-ben elindult a Foursquare, gyorsan népszerűvé tette a "check in" fogalmát, hamarosan pedig olyan óriások mint a Facebook vagy a Google is indítottak hasonló szolgáltatást. A startup azonban megőrizte népszerűségét, és most élesben is elindítja az American Express-szel közös projekjét.

A Foursquare-nek 10 millió felhasználója van, és bár azt nem mondják meg ebből mennyi az aktív, ez jelentős szám, főleg úgy, hogy az indulásuk óta sok vetélytársuk van. Most pedig hivatalosan is bejeletették eddigi legnagyobb partneri együttműködésüket a hitelkártya óriás American Express-szel, aminek lényege, hogy bizonyos bejelentkezések után a kártyatulajdonosok kedvezményeket, bónuszokat kaphatnak. Bár ez nem hoz sok bevételt a Foursquare-nek, mégis nagyon fontos lépés, amivel erősíthetik a startup pozícióját, és olyan felhasználókat is bejelentkezésre buzdíthatnak, akik eddig ezt nemigen tették meg. Ráadásul egy ilyen lehetőség vonzhatja azokat az internetezőket, akiket eddig nemérdekelt a Foursquare rendszere.

A Foursquare eddig inkább azok körében volt népszerű, akik nagyobb városokban élnek és kiterjedt szociális hálóval rendelkeznek. A bejelentkezések alapján pedig a barátaik egyből tudhatják merre buliznak, étkeznek, vásárolnak, és ezekért még pontokat, mayorship-et is kaphatnak. A legutóbbi felmérések szerint az amerikaiak 4 százaléka használja már a szolgáltatást. Az AmEx-szel indított együttműködés kiterjeszti a felhasználók körét, hiszen a kedvezmények olyanokat is csábíthatnak akik lakóhelyén a bejelentkezésnek nincs nagy értéke. 

Elsőnek az AmEx olyan kedvezményeket biztosít majd, mint például, ha valaki a H&M-ben vásárol, akkor 75 elköltött dollár után kap 10 dolláros bónusz, már amennyiben becsekkolt egy üzletbe. De így lesz ez először pár new yorki étteremnél, vagy Sports Authority-nál is. Amikor márciusban tesztelni kezdték a rendszert, azt állapították meg, hogy azok a kártyatulajdonosok, akik használták a Fousquare-t, 20 százalékkal többet költöttek átlagosan. Az American Express-nél úgy találták ez minden korábbi kereskedőkkel kötött együttműködésnél jövedelmezőbb lehet számukra, ráadásul ezzel a fiatalabb közönséget is megcélozhatják. Azt mondják, azért a Foursquare-t választották és nem a Google-t vagy a Facebook-ot, mert itt egy erős, és elkötelezett felhasználói bázis van, akik már kezdenek hozzászokni a bónuszokhoz, kedvezményekhez, hiszen a startup-nak vannak már hasonló kezdeményezései.

Az AmEx a későbbiekben tervez hasonló szolgáltatásokat más cégekkel együtt is, de most egy darabig a Foursquare-re koncentrálnak majd. A startup egyébként gyorsabban növekszik mint a hozzá hasonló szolgáltatások. A Gowallának például mindössze egymillió felhasználója van, a Google Latitudjének pedig 10 millió, de a Facebook Places-t nagyjából 250 millióan vették igénybe az utóbbi időben, bár arról nem számolt be a közösségi oldal, hogyan teljesít a rendszer. Lehet, hogy a Facebook hatalmas felhasználói bázisával nagyobb lehetőség van egy ilyen bejelentkezős szolgáltatásban, de sok embert páldául zavar, ha bárki látja hol van éppen, és szeretik ezeket a dolgokat különválasztani. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

A Netrisk.hu megéri a pénzét?

A tavalyi évben közel 1,4 milliárd forintos árbevételt produkáló Netrisk.hu többségi tulajdonát a napokban szerezte meg az Enterprise Investors, több mint 6 milliárd forintért. Az üzlet nem csak az évi több száz millió forintos osztalékért érte meg.

Brutális növekedés a Netrisknél Brutális növekedés a Netrisknél

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés