Nem elég a digitális szolgáltatás az online marketingben

Szerző: digibiz Forrás: eMarketer.com

Címkék: digitális tartalom | online reklám | kommunikációs ügynökség | digitális üzlet

2010.
03.08.
15:57

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Bár a marketingre fordított összegek a hagyományos médiák felől a digitálisak felé vándorolnak, a cégek elégedettek a teljes körű szolgáltatást nyújtó kommunikációs ügynökségeikkel, és általánosságban elmondható, hogy nem szívesen fogadják el a kizárólag digitális megoldásokat online kampányaik során. A marketing szakemberek a teljes körű szolgáltatásokat részesítik előnyben.

A piaci szereplők kétharmada nyilatkozta azt, hogy kifejezetten elégedett a korábbi ügynökségével, amit 7-es pontszámmal jutalmazott egy 10-lépcsős skálán. Ennél is többen mondták azt, hogy ismételten igénybe vennék a korábban alkalmazott ügynökségeiket - derül ki az RSW/US által végzett kutatásból, amely a legújabb generációra specializálódott, és teljes körű szolgáltatásokat nyújtó ügynökségekkel foglalkozik.

Amikor azonban kimondottan a digitális szakértelemre került a sor, az ügynökségek kliensei meglehetősen érdektelennek mutatkoztak. A válaszadók kevesebb, mint kétötöde értékelte a teljes körű szolgáltatást nyújtó reklámügynökségeik esetében a digitális szaktudást 7-es vagy annál magasabb pontszámmal, amely egybecseng az RSW/US 2009-re vonatkozó, korábbi megállapításaival is. Mindezek mellett relatív kevés vállalat (mérettől függetlenül) vett igénybe kizárólag digitális szolgáltatásokat kínáló ügynökségeket online- és közösségi marketing kampányaihoz.




Annak ellenére, hogy egy adott vállalat elégedetlen volt az aktuális teljes körű szolgáltatást nyújtó kommunikációs ügynökségének digitális szaktudásával, több mint a cégek fele nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem kíván csupán digitális szolgáltatást biztosító ügynökséget foglalkoztatni online- és közösségi marketing kampányaihoz, amennyiben még nem vett igénybe hasonlót. Mindössze 14% adott a 10-ből 7 pontot arra, hogy esetleg mégis változtatna a fent említett szokásán.




"Ilyen jelentős számú piaci szereplő esetén még mindig nem egészen biztos, hogy mi a teendő a közösségi/digitális térben, az ügynökségek számára nagy lehetőséget jelent, ha felduzzasztják képességeik listáját, valamint az erőforrásaikat (vagy az ezekhez való hozzáférésüket) annak érdekében, hogy jobb ajánlatokkal álljanak a vállalatok marketing szakemberei elé"- olvasható a 2010-es "New Business Report"-ban.

A jelentés rámutatott arra, hogy leginkább szájhagyomány segítségével képesek az ügynökségek új üzletet nyélbe ütni, ezek közé tartoznak a kollégák- (38%) vagy más cégek marketingeseinek (34%) ajánlásai és javaslatai. A válaszadók 37%-a vélekedett úgy, hogy befolyásolja őt az, hogy az adott ügynökség épp a megfelelő időben keresi-e meg ajánlatával.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

ADSL vagy mobilnet?

További villámkérdések  Szavazás állása

Online utazás

Egy vezető amerikai gazdasági portál előrejelzése szerint a 2009-es recesszió követően idén lendületes növekedés várható az online utazási irodák piacán, 2012-re már 7 százalékos gyarapodásra számítanak elemzőik. Megkérdeztük az itthoni nagyokat, mire számítanak az idei szezonban, hogyan vészelték át a tavalyi szűk esztendőt.

Robbanásszerű fejlődés előtt állnak a hazai online utazási portálok Robbanásszerű fejlődés előtt állnak a hazai online utazási portálok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés