Egyre több a domain név per

Szerző: digibiz Forrás: Guardian.co.uk

Címkék: domain | web

2012.
08.29.
13:43

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Várhatóan idén megszaporodnak a domain nevek tulajdonjoga körüli viták, mivel az online vásárlás egyre hangsúlyosabbá kezd válni a márkáknál.

A Gucci például ragaszkodik ahhoz, hogy magáénak tudhassa a guccishoponline.org domaint, ami jelenleg egy névtelen vállalat tulajdona. Az ilyen jellegű gondok abból adódnak, hogy Kínában egyre többen vásárolnak fel híres márkákhoz kapcsolódó domaineket. Így egyrészt hamisított árut tudnak értékesíteni, másrészt pénzt követelhetnek a márka tulajdonosától a címért cserébe.

Az elmúlt egy évben olyan ismert márkák indítottak pert domain név megszerzésére, mint a
Swarovski, az Armani, a Burberry, a Cartier, és a Dior. A Szellemi Tulajdonok Világszervezete, vagyis a WIPO, 12 hónap alatt közel 3000 esetben döntött domain átadásról. Ez rekord mennyiségnek számít az elmúlt évekhez képest.

Idén a Gucci több mint 100 domain felett szeretné elnyerni a felügyeletet, közte a cheapguccionsale.com és a már említett guccishoponline.org. Összehasonlításképp,
a Swarovski 2010 óta 32 esetben nyert.

Az Apple májusban nyújtott be keresetet, amelynek eredményeképp megszerezte az iphone5.com tulajdonjogát, annak ellenére, hogy még nem volt terméke ilyen néven.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Apple vagy Nokia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés