2011 az SMO éve lesz

Szerző: KV Forrás: briansolis.com

Címkék: Közösségi oldal | online marketing | SEO

2010.
08.05.
13:42

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

A Duke Egyetem és az Amerikai Marketing Szövetség nemrégiben kiadott tanulmánya szerint a cégek jövő évi közösségi média-költései várhatóan a teljes marketing büdzsék átlag 5,9 százalékát képezik majd, tehát kijelenthető, hogy a közösségi média az internetes marketingmix fontos szeletévé vált. A marketing-igazgatók a jelek szerint optimisták az amerikai gazdaság várakozásait tekintve és erőforrásaikat a jelenlegi ügyfelek megtartása mellett a vásárlók számának proaktív növelésére összpontosítják, így a következő évben a növekedési stratégia a piaci terjeszkedésre fókuszál.

skitch.com














A 2011. évi átlagos amerikai nagyvállalat marketingbüdzséje tehát az alábbi arányok szerint alakul majd, ha hihetünk a jóslatoknak:
  • piaci penetrációra 44 százalékát fordítják a költségvetéseknek (beleértve a jelenlegi termékeket és szolgáltatásokat a jelenlegi piacokon),
  • termék- és szolgáltatásfejlesztésre 26 százalékot (létrehozni és bevezetni új termékeket és szolgáltatásokat a meglévő piacokra),
  • piacfejlesztésre 18 százalékot  (jelenlegi termékek új piacokra történő bevezetése),
  • diverzifikációra pedig 13 százalékot (új termékek vagy szolgáltatások új piacokra).

A marketing-költségvetések átlagosan 5,9 százalékkal történő növekedéséből kiemelkedik az internetre fordított költségek 12 százalékos növekedése, a közösségi és hagyományos CRM 9,9 százalékához, és az új termékek beléptetésére fordított 6 százalékhoz képest. Úgy tűnik, hogy a B2B cégek könyvelhetik el a legnagyobb növekedést jövőre, várhatóan 8 százalék körüli értékkel. Márkaépítésben tehát központi szerepet játszik a B2B marketing az elkövetkező 12 hónapban, az ezen a területen történő kiadások várhatóan 11,8 százalékkal növekednek, míg más ágazatokban mindössze 4,3 százalékkal. A CRM modernizációja és közösségi alapokra való helyezése egyértelműen döntő szerepet játszik a B2B növekedésében.

A közösségi média tehát a jóslatok szerint méretes növekedési potenciált kínál, amely a marketing-költségvetésekbe építve értelemszerűen még tovább növekszik. A kutatás szerint ráadásul a távolabbi jövőben, így a következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára költött összegek aránya.

A B2B cégek növekedési trendjét az is jól jellemzi, hogy amíg tavaly csak 6,5 százalékot költöttek a közösségi-médiára, az idei első félévben már 11 %-ot, tehát majdnem a dupláját. A B2C cégek social media-val kapcsolatos költéseit szemlélve azonban némileg különböznek az arányok.
A kutatás során végezetül azt is megkérdezték a vezető beosztású marketingesektől, véleményük szerint melyek lesznek jövőre a legkiválóbb márkák. A dobogón az Apple, a Procter & Gamble és a Coca-Cola Co. végzett, de tiszteletre méltó mennyiségű szavazatot kapott a Google, a General Electric, a Nike, és a McDonald's is.


A kutatást közlő Brian Solis a listát kiegészítve a social media terén különösen érintett márkákkal, a Starbucks-ot, a JetBlue-t, a Dell-t, a Virgin America-t, az ebay-t és a Cisco-t említette.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

ADSL vagy mobilnet?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés