2011 az SMO éve lesz

Szerző: KV Forrás: briansolis.com

Címkék: Közösségi oldal | online marketing | SEO

2010.
08.05.
13:42

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

A Duke Egyetem és az Amerikai Marketing Szövetség nemrégiben kiadott tanulmánya szerint a cégek jövő évi közösségi média-költései várhatóan a teljes marketing büdzsék átlag 5,9 százalékát képezik majd, tehát kijelenthető, hogy a közösségi média az internetes marketingmix fontos szeletévé vált. A marketing-igazgatók a jelek szerint optimisták az amerikai gazdaság várakozásait tekintve és erőforrásaikat a jelenlegi ügyfelek megtartása mellett a vásárlók számának proaktív növelésére összpontosítják, így a következő évben a növekedési stratégia a piaci terjeszkedésre fókuszál.

skitch.com














A 2011. évi átlagos amerikai nagyvállalat marketingbüdzséje tehát az alábbi arányok szerint alakul majd, ha hihetünk a jóslatoknak:
  • piaci penetrációra 44 százalékát fordítják a költségvetéseknek (beleértve a jelenlegi termékeket és szolgáltatásokat a jelenlegi piacokon),
  • termék- és szolgáltatásfejlesztésre 26 százalékot (létrehozni és bevezetni új termékeket és szolgáltatásokat a meglévő piacokra),
  • piacfejlesztésre 18 százalékot  (jelenlegi termékek új piacokra történő bevezetése),
  • diverzifikációra pedig 13 százalékot (új termékek vagy szolgáltatások új piacokra).

A marketing-költségvetések átlagosan 5,9 százalékkal történő növekedéséből kiemelkedik az internetre fordított költségek 12 százalékos növekedése, a közösségi és hagyományos CRM 9,9 százalékához, és az új termékek beléptetésére fordított 6 százalékhoz képest. Úgy tűnik, hogy a B2B cégek könyvelhetik el a legnagyobb növekedést jövőre, várhatóan 8 százalék körüli értékkel. Márkaépítésben tehát központi szerepet játszik a B2B marketing az elkövetkező 12 hónapban, az ezen a területen történő kiadások várhatóan 11,8 százalékkal növekednek, míg más ágazatokban mindössze 4,3 százalékkal. A CRM modernizációja és közösségi alapokra való helyezése egyértelműen döntő szerepet játszik a B2B növekedésében.

A közösségi média tehát a jóslatok szerint méretes növekedési potenciált kínál, amely a marketing-költségvetésekbe építve értelemszerűen még tovább növekszik. A kutatás szerint ráadásul a távolabbi jövőben, így a következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára költött összegek aránya.

A B2B cégek növekedési trendjét az is jól jellemzi, hogy amíg tavaly csak 6,5 százalékot költöttek a közösségi-médiára, az idei első félévben már 11 %-ot, tehát majdnem a dupláját. A B2C cégek social media-val kapcsolatos költéseit szemlélve azonban némileg különböznek az arányok.
A kutatás során végezetül azt is megkérdezték a vezető beosztású marketingesektől, véleményük szerint melyek lesznek jövőre a legkiválóbb márkák. A dobogón az Apple, a Procter & Gamble és a Coca-Cola Co. végzett, de tiszteletre méltó mennyiségű szavazatot kapott a Google, a General Electric, a Nike, és a McDonald's is.


A kutatást közlő Brian Solis a listát kiegészítve a social media terén különösen érintett márkákkal, a Starbucks-ot, a JetBlue-t, a Dell-t, a Virgin America-t, az ebay-t és a Cisco-t említette.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Berobban az SMO

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

2011 az SMO éve lesz 2011 az SMO éve lesz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés