Sokszorosan túlteljesítettek tavaly az adathalászok

Szerző: digibiz Forrás: MTI/ Digibiz.hu

Címkék: adathalász | IBM | bank | internetes fizetés | online kereskedelem

2010.
02.25.
17:13

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Drasztikusan megnőtt tavaly az adathalászat és a dokumentumokkal kapcsolatos fenyegetések gyakorisága. A legtöbben pénzintézetek nevében csalnak ki adatokat, míg az esetek 20 százalékában kormányhivatalnak adják ki magukat hackerek.

Az X-Force trend- és kockázatelemzési jelentése alapján az IBM közleményében kiemelte, hogy tavaly az adathalászok egyre nagyobb mértékben támadták az internetet használókat pénzszerzés vagy adatlopás céljából. 2008-hoz képest 345 százalékkal, rohamosan megnőtt az új, "rosszindulatú" webhelyek száma is. Ez a trend további bizonyítéka annak, hogy a támadók sikeresen üzemeltetik az adathalász weboldalakat, és hogy a webböngészőkkel kapcsolatos sérülékenységek és azok kiaknázása komoly bevételt termel.



Az IBM rámutatott arra is, hogy az iparágankénti bontást tekintve, az adathalász üzenetek 61 százaléka pénzügyi intézményektől származónak hazudja magát, 20 százalék pedig kormányhivataloktól származónak. A gyakran a sérülékenységeket kihasználó automatizált eszközökkel indított támadások közül egyre több használ álcázást - vagy valamilyen próbálkozást arra, hogy elrejtse a kódot dokumentumokban és weboldalakon - annak érdekében, hogy a biztonsági szoftverek ne ismerjék fel azt. A cég Managed Security Services részlege három-négyszer annyi álcázott támadást azonosított 2009-ben, mint 2008-ban. Egyre emelkedik a dokumentumolvasók és - szerkesztők, illetve a multimédiás alkalmazások sérülékenysége is: 2009-ben több mint 50 százalékkal több sérülékenységre derült fény ezekben a kategóriákban, mint 2008-ban.

Hazai pálya

Amint azt korábbi cikkünkben megírtuk, az elmúlt néhány hónapban több hazai bank ellen is indítottak adathalász támadásokat, amelyek ugyan átlátszóak voltak, mégis alkalmasak arra, hogy csökkentsék az internetes bankolásba vetett bizalmat. Az elmúlt két-három év során általában 3-4 havonta történtek komolyabb próbálkozások, amelyek között az elmúlt két évben az ügyfelek vagy a bank számára károkkal végződőek már nem akadtak.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Céges honlap vagy blog?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés