DotCommerceDay konferencia - élő tudósítás a Boscolo NewYork Palace-ból

Szerző: KV Forrás: digibiz.hu

Címkék: konferencia | elektronikus kereskedelem

2010.
11.25.
10:24

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A DotCommerceDay konferencián a szakma jeles képviselői tartanak előadást a hazai e-kereskedelem megújulásáról, a tartalmakról és a hirdetési lehetőségekről. Fókuszban többek között a Netrisk, a Bookline, a Netpincér, a vezető aukciós oldalak összefonódásából született Allegro Group, és akik mögöttük állnak.

Ács Mihály és Tősér-Keszte Dóra  - EFFIE-NAGYDÍJ AZ ELSŐ HAZAI REAL-TIME KÖZÖSSÉGI SZAPPANOPERÁNAK

A Neo Interactive senior copywritere és account directora bemutatja a díjnyertes Vatera Vera kampányt. A típusüzenet a "Vaterán minden kapható" szlogen volt, a koncepciót pedig készen kapták. A megcsalt feleség bosszújának sztoriját minden létező fórumon megjelentették, a Megcsal a férjem blogtól kezdve a Csajok és Pasik weblapig, a Subba már magától írta meg, majd megjelentek a sztorira érdeklődő újságírók. Ács Mihály rengeteg szerelmeslevelet kapott, nőktől és férfiaktól egyaránt, mindenkit a szerepnek megfelelően kezelt. Minden nap kitalált egy-egy történetet, fotókat töltött fel. A harmadik hétig az emberek nagy része meg volt győződve róla, hogy a történet igaz.

A termékek meghirdetésével egyidejűleg fokozatosan nőttek a bejelölések, 300-400/nap. A 4-5. héten már óránként 100 bejelölés érkezett. A kasszikus online display kampánnyal 61 millio reklámmegjelenést értek el, 95 ezer kattintás, 2 millió felhasználótértek el, 4800 rajongó a Facebookon. Több mint 1400 licit a Vatera.hu-n, valamint naponta 1500 új regisztráció történt. Tanulság, hogy a negatív hangulat is segíthet egy kampány során. Indulatból sosem szabad reagálni a felhasználókra, hiszen a rajongók úgyis megvédenek, a felhasználók véleményét nem kell túlzottan kozmetikázni.
Starcz Ákos - FACEBOOKLINE A PÉNZFORRÁS
Nem meglepő módon a Bookline Facebook használatának eseménytanulmányát takarja. A vezérigazgató elmondta, hogy magukénak érzik a vásárolt, a saját és a szerzett média fogalmaira épülő modellt, a Facebook pedig az utóbbi kettő között mozog és alkalmas rá, hogy segítségével kontrol alatt tartsák a cégről kialakult véleményeket. Márkázott "webshop sarkokat" hoztak lére a "plázájukban"- azaz a webáruházukban partnereiknek is létrehoztak branddel ellátott megjelenési lehetőséget, ezek egyfelől könyvekhez létrehozott, önálló domainnel rendelkező mikrosite-ok, másfelől például a blog.hu-n létrehozott blogok, amelyeken olyan tartalmak kapnak helyet, melyek a fő Bookline oldalon már nem férnek el, és ott csak nehezítenék az eladást, de összességében előnyösen hatnak a márkájukra.

A 4 milliárdos éves árbevételük 30%-a hírlevélről, 15%-a közvetlen saját tartalmakról, 15%- a Google-CPC-ből, 15%-a Google organikus találatból, és még 15 %-a különböző médiumoknál elhelyezett hirdetésekből származó vásárlásból származik. A Facebook rajongók számának növekedésével egyenes arányban növekszik az innen származó eladások száma is. A Facebook és iWiW kapuk segítségével pedig megvalósult, hogy az egyes könyvértékelések, vásárlások automatikusan publikálásra kerülnek, így a felhasználók maguktól reklámozzák a céget. Ezt tovább serkentve egy játékos FB-applikációt is üzembeállítottak.
Holman Endre - MÉDIAVÁLLALKOZÁS ARCCAL AZ E-KERESKEDELEM FELÉ

A Generál Média ügyvezetője elmondta, hogy a GM nem elégszik meg azzal, hogy reklámfelületeket értékesít meglévő oldalain, így elhatározták, hogy regisztrált felhasználóinak fognak értékesíteni. Jelenleg 3 millió regisztrált ügyfelük van, már több mint 200 ember dolgozik náluk, az új oldalaik tevékenységeit már alvállalkozásokba szervezik ki. Az online könyvpiacra lépve raktárkészletet is vásároltak. A GM függ az ügynökségektől, a Google-től, a Facebooktól, és a felhasználóktól. Ezért legnagyobb céljuk, hogy a függőségi viszonyokat megszakítva, egyedül a felhasználóiktól függjenek.

Bessenyei Kálmán - KUPONLINE

A kupon a felhasználók részére azért előnyös, mert olcsóbban vásárolhatnak, kedvezőbb feltételekkel vehetnek igénybe szolgáltatásokat. A kibocsátók részéről pedig azért, mert visszacsatolást kapnak hirdetésük sikeréről, segítségével brandet építhetnek, hirdetésként is használhatják, és követni tudják a kampányt.


Benda Gergely - ZENEÁRUHÁZ ÁRUHÁZ NÉLKÜL?


Unversal Music Hungary ügyvezetője szerint eddig egy adott előadó egy dalára koncentráltak a kiadók, manapság már katalógusokban gondolkodnak, előfizetéses modellben, ezáltal a mainstream igényeken túl, a kvázi longtail fogyasztókat is megcélozzák. A Spotify-t tartja a legígéretesebben fejlődő szolgáltatásnak, hamarosan itthon is elindul egy hasonló modell Superbox néven. A torrentezés nem jelent igazán valós veszélyt rájuk nézve, mivel az emberek 80%-a nem ismeri az előadót és a szám címét, így illegálisan hozzáférni is képtelen. Az Universal Music Group mint a világ vezető lemezkiadója saját modellt dolgozott ki a jövőre nézve U-bee néven (Universal Brand Entertainment Experience). A több millió náluk lévő zenei termék mellé helyezték a zene befogadását kiegészítő élménycsomagot.

Haraszti Zsolt - BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT

A Netrisk.hu ügyvezetője elmondta, hogy 2006-ban költöttek először marketingre, ekkor még kizárólag online módon hirdettek, 2008-ban kezdtek nyitni az offline hirdetések felé. Az online alkuszok közül a Netrisk az egyedüli, amely kizárólag online módon értékesít, mára piacvezetők.

Több mint 800 ezer regisztrált felhasználóval rendelkeznek, ügyfeleik évről-évre visszatérnek. A legtöbb új ügyfelet még mindig a meglévő ügyfeleik ajánlásai hozza. Egy hónap alatt 300-400 ezer új szerződést is képesek megkötni. A kötelezőbiztosítás esetén 13-14 %-os konverziót tudnak elérni, a tavalyi kampányban 1,1 millió egyedi látogatót vonzottak magukhoz, 63%-os a márkaismertségük.

Az idei novemberi kampányban a keresőmarketing kattintás-ára nagyon megnövekedett, hatalmas a hirdetési zaj. Jelentős nehézséget okoz nekik, hogy már nem csak saját márkanévre enged a Google hirdetni. Konkurenseik a Netrisk névre is hirdetnek, az első három találatban nem is szerepel a saját weblapjuk, ezért klónszájtokkal igyekeznek harcba szállni, illetve igyekeznek kilépni az offline hirdetések világába.

Cseh Henriett, - E-KERESKEDELEM-E?

Az UNICEF marketing és sales menedzsere igyekszik feloldani a nonprofit e-kereskedelem oximoronját. Az UNICEF összbevételének 5%-át adja a képeslapok és egyéb termékek eladása, a hazai szervezet költségvetésében ez 35%. Értékesítésük DM-en, kiskereskedelmi parntereken és online együttműködőkön keresztül zajlik. Az egyik ilyen partner a Bookline, amely ingyeneset terjeszti termékeiket, kiemelt reklámhelyet biztosítva az UNICEF-nek. Ezen kívül saját webshoppal is jelentkeznek, amelytől azt várják, hogy a fiatalabb korosztály is jobbat megcélozható lesz általa, valamint költséghatékonyabb lesz a DM-nél. Online módon nagyobb hangsúly helyezhető arra, hogy nem csupán vásárlásról van szó, hanem egyúttal jótékonysági támogatásról is. Népszerű termékkategóriáik a webshopon kézművestárgyak, játékok, papír írószerek.
 
Nemeskéry Zsuzsanna - E-KERESKEDELMI RECEPTEK EGY NEMZETKÖZI MÁRKA BOSZORKÁNYKONYHÁJÁBÓL

A PUMA Hungária Kft. kereskedelmi vezetője elmondta, hogy céljuk, hogy 2015-re elérjék, hogy az értékesítésük 10%-át internetet valósítsák meg. A Puma a világ harmadik legnagyobb sportszergyártó cége, mégis a lifestyle kategóriában produkálják a legnagyobb eladási adatokat. Változnak piaci tényezők, egyre több szereplős a piac és ingadozik a gazdasági helyzet, egyre fontosabb az online csatorna.

Jelenleg nincsen saját magyar weblapjuk, kapacitási- és erőforrás hiány miatt, a kiskereskedelemben megjelenő weblapoknak igyekeznek marketing tanácsokat adni.

Az online értékesítés során a jövőben a fő irányvonalak a tervezett forgalom, koncentrált eladás, és a márkaépítés. Ez Nemeskéry Zsuzsanna többek között a meglévő kereskedői weblapok gondozásában, új webkereskedők felkutatásában, és vásárlói klubokkal való együttműködésben rejlik.

Sáfrány Katalin - FORGALOMTERELÉS VIDEÓHIRDETÉSSEL

A Praktiker online szolgáltatások osztályvezetője öt perces előadásában elmondta, hogy 2006-tól létezik internetes árukeresőjük és telefonos ügyfélszolgálatuk. 2009 márciusától létezik a praktikerwebshop.hu

Online kampányuk ez utóbbi felfuttatását célozta, kétszer három hétben bonyolították le a NEO interaktívval történő együttműködésben. Banner, e-DM, vírus-seeding és keresőkampányt egyaránt folytattak. Több mint 100 keresőszóra hirdettek, ez komoly kihívás volt az ügynökségnek. Videós display-ekkel is dolgoztak, 0,29 %-os átkattintással, a keresőmarketinggel pedig 8,37 %-os átkattintást értek el, a rendelési konverziójuk megduplázódott (0,5 %-ről 1,2-re növekedett). Egy pszeudo webshoppal pedig vírus seedinget valósítottak meg.

Peresztegi Zoltán - A LISTING HELYE A VÁLTOZÓ DISPLAY PIACON

A Google Magyarország korábbi ügyvezetője, jelenleg a Schibsted Classified Media Hungary ügyvezető elmondta, hogy globálisan sok új szereplő jelent meg a display piacon. Többek között az ad exchange szolgáltatók, a hirdetési hálózat optimalizálók, a vertikális hálózatok, a közönség hálózatok, az adatcsere szolgáltatók, ügynökségi kereskedők és automata kereskedő ügynökségek.

Várkonyi Máté - ÉLTANULÓ WEBÁRUHÁZ

A Gravity R&D ltd., business development menedzsere az ajánlórendszereket kínáló szolgáltatásukat mutatja be. Az általuk menedzselt weblap felismeri a felhasználót, megismeri szokásait és megmondja, hogy mit kell kínálnunk az adott vásárlónak, garantálva, hogy jó eséllyel nem távozik vásárlás nélkül. Az ajánlórendszerek jól használhatók perszonalizált bannerek, személyre szóló hírlevelek, egyéni landing page-ek, retareting és személyre szabott keresési eredmények során egyaránt. A jövőben különösen koncentrálni kívánnak a közösségre, a lokációra és az adatbányászatra. 

Perger Péter - LEAD-ET 2 FORINTÉRT?
 
Az előző előadásra a "Tudom mit fogsz enni idén karácsonykor" című tanmesével kíván reagálni. A Netpincér egyfajta közvetítő kereskedő, házhozszállításokat és asztalfoglalásokat közvetítenek. Jutalékból élnek, aprópénzeket gyűjtenek malacperselybe, sok kicsi, sokra megy alapon. E-kereskedők, de nincsen termékünk, azonban a marketing náluk is vásárlókra, tranzakciókra és visszajáró vendégekre vadászik.

Mitől lesz a vendég visszajáró vendég? Hiába jó a termék, bizalmat is kell építeni. Fokozni kell a vágyat, hogy a vevő annyira szeresse a terméket, hogy nem is mi vadászunk rá, hanem ő vadászik ránk. Az étterembe és rendezvényre járó potenciális ügyfeleket a Torkos csütörtök nevű akciósorozaton történő asztalfoglalás közvetítésével célozták meg. A keresések során a felhasználók ennek előtte sok dezinformációba ütköztek, ha szabad asztal kerestek a Torkos csütörtökön. Kampányuk során két hét alatt elérték a 2 Ft-os átkattintási számot a torkoscsutortok.hu domain megszerzésével.

Perger konklúziója, illetve tanácsai:
Ne feltétlenül saját weblapunkat hirdessük (inkább egy keresési kifejezésnek megfelelő domaint), releváns tartalmat szolgáltassunk, és próbáljunk olyan szegmensre lépni, ahol egyedül vagyunk. Jó hat tudod, kit célzol. Jó, ha a dolog már létezik az offline világban. Perger annyit elárult, hogy több mint 90 ezer klikket sikerült szerezniük. A részletes esettanulmány a www.klikkmania.hu weboldalon található meg.

Szigetvári József - TUDOM, MIT FOGTOK VENNI IDÉN KARÁCSONYKOR!

A Sanoma internetes lapigazgatója szerint kevesebb vásárló van illetve lesz, mint tavaly, a lakosság mindössze 71 %-a tervezi, hogy ajándékot vesz, 5 % bizonytalan, akik többnyire a nemvásárlók kategóriájába kerülnek át. Akik most is többet fognak vásárolni és nagyobb értékben, azok a nagyvárosi nők. A többség, 66% 30 ezer Ft alatt, viszonylag kevesen, 9 % 50 ezer Ft felett terveznek költeni az ünnepekkor ajándékra. Csupán 2 % tervezi mindezt hitelből megoldani. Kevesebb  könyvet, kevesebb CD-t(de ezeket egyre inkább online), viszont több kütyüt vásárolunk majd, a kozmetikumok és ruházati cikkek tartják magukat a megszokott szinten. A lakosság nagy része továbbra is egy-két nap alatt tudja le a vásárlást. 41 % tervezi, hogy utánanéz vásárlás előtt a lehetőségeknek, közülük 50% az interneten teszi majd ezt.


 Odysseas Ntotsikas - DISPLAY ADVERTISING IS DEAD. LONG LIVE DISPLAY ADVERTISING!

A NEO interaktív és a Kreatív csoport által rendezett DotCommerceDay online-üzleti konferencia tehát jó hangulatban indult. Az első előadó Odysseas Ntotsikas, a Thinkdigital alapítója és ügyvezetője, aki többek között a Facebook, MSN, Myspace, LinkedIn, eBuddy szolgáltatások kizárólagos hirdetésszervezője a dél-kelet-európai régióban.

Ntotsikas elmondta, hogy a bannerekre kevesen klikkelnek, aki viszont kattint, az mániákusan teszi, a statisztikákból ugyanis az derül ki, hogy az összes klikk felét  mindössze 6%-nyi felhasználó generálja. Ntotsikas olyan interaktív bannereket ajánl, amelyek egy érdekes ötleten alapuló videóval vonzzák magukra a látogató figyelmét, vírusvideó szerűen működnek és lehetővé teszik a banner megosztását a közösségi hálózatokban. A videós bannerek és a Rich Media dupla eredményt érnek el és 25-ször több interakciót váltanak ki a felhasználókból, ha nem csak klikkelni lehet rájuk. 

Meg kell találni azt a shortcutot a userhez, amin keresztül a leggyorsabban megfoghatjuk. Ez a gyorscsatolás mindenképpen az interakcióra való felhíváson alapszik. Az interakció lehet egy felhívás arra, hogy instant válogassunk, vagy konfiguráljunk magunknak terméket, vagy szolgáltatást a display-en keresztül, esetleg interaktív módon kipróbálhassuk az adott terméket, vagy egyből a display-ről tudjunk vásárolni. Meg kell találni a módját annak, hogy sokkal hatékonyabb hirdetést dolgozzunk ki jó ötletek felhasználásával.

A célzott hirdetésekkel kapcsolatban Ntotsikas elmondta, hogy az USÁ-ban a display hirdetések 25% már a Facebookon jelenik meg. A közösségi-médiában arra kell törekednünk, hogy vásárolt hirdetésekkel minél több rajongót szerezzünk az oldalunknak, akiket aztán igyekeznünk kell rábírni az oldalon történő interakcióra.

Indul a konferencia
Litkai Gergely első mondataiból kiderült, hogy három szünet lesz összesen, két kávé és egy ebédszünet. Valamint az is, hogy a Boscolo rögtön vidéki darts-kocsmává változik, ha nem húzza le a technikus a zenét, mialatt ő beszél. 

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Az adat az új olaj

"Az [origo] portál címkehalmaza például szinte kimeríthetetlen. Tartalmazza ugyanis a portál teljes archívumának - közel 400 ezer cikk - címkéit is. Ennyi szöveget képtelenség lett volna utólag kézzel felcímkézni, a feladatot a Szegedi Tudományegyetem Mesterséges Intelligencia Kutatócsoportja által fejlesztett algoritmus végezte el."

"Az adat az új olaj" - interjú az Origo Zrt. távozó tartalomfejlesztési vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés