Divat a Foursquare

Szerző: Berényi Konrád Forrás: Onlinemarketing.blog.hu

Címkék: Foursquare | Facebook | Twitter

2011.
01.12.
09:45

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Kelt szokott azzal poénkodni, hogy a hazai Foursquare felhasználók száma alulról közelíti a százat, vagyis valójában néhány tucat emberről beszélünk, olyanokról, akik amúgy is elérhetőek Twitteren, Facebookon, blogokban. És bár a helyzet biztosan nem ennyire negatív, de tény, a helymegosztó szolgáltatásokat használók száma egy erős kisebbség csupán. De pont azért, mert elérhetőek a Twitteren, Facebookon, blogokon, sokkal nagyobb a hangjuk, mint a tömegük.

Persze ennek ezer oka van, hogy így alakult. Személyes tapasztalat: amikor közösségi médiát oktatok, azt a legnehezebb elmagyaráznom, mire jó a helymegosztó szolgáltatás. Még a triviális példák sem igazán működnek: értik, amit mondok, de nem tudják, ez mire jó.

És valóban, józan paraszti ésszel nem felfogható, minek kell boldog-boldogtalannal megosztani, én éppen most hol járok? Mert csak? Mert buli? Mert közösség?

Mert divat. Szerintem.

Persze ettől ez még egy fantasztikus dolog, de amúgy úgy hülyeség, ahogy van. Nekem, meg sokunknak. Másoknak meg az életük részévé vált (ahogy nekem a Twitter, igen). Csak talán belőlük kevés van. Néhány tucatnyi... Erre pedig nehéz üzletet építeni.

Egyébként én kipróbáltam a Foursquare-t, olyan másfél-két hónapig folyamatosan bejelentkeztem mindenhonnan. Jó volt, tetszett, meguntam. Nem kaptam semmi olyan pluszt, semmi olyan egyedit, amitől érdekes maradt volna. Bár biztosan bennem van a hiba, és talán újra el kellene kezdeni?

Mert valójában azok számára, akiknek a közösségi média az életük része, a Foursquare pont annyira magától értetődő és használt dolog, mint nekünk az email, az sms vagy maga a mobilhívás. Van egyre több olyan ember, akiknek nem kérdés és nem divat a helymegosztás, hanem olyan praktikus szolgáltatás, ami egyrészt szórakoztató, másrészt haszna is van. És ha ez a réteg elég nagy - vagy vásárlóerőben elég erős -, akkor nagyon hamar a cégek is felismerik a megoldás hasznosságát. Addig csak egy-két olyan hely van idehaza, ahol egy bejelentkezés kedvezményt vagy ingyen sört jelent.

Már azoknak, akik tényleg benne vannak a néhány tucatban. Mi többiek meg maradunk elavultak, és senki nem fogja tudni, éppen hol vagyunk.

A bejegyzés írója Berényi Konrád, az onlinemarketing.blog.hu szerzője. 
    
1 hozzászólás 

2011.
01.13.
11:02

Andra
Sztem. a 4square nagyon feljövőben van kis hazánkban, egyre több emberről tudok és nem csak az ismerősi körömből akik elkezdték használni. Piacot akkor fog teremteni csak igazán, ha magát a 4squaret észreveszik a hazai eladók és hálózatok, az éjszakai életben főleg a szórakozóhelyek tekintetében látok nagy potenciált itthon...

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iWiW vagy myVip?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés