Melyik e-kereskedelmi óriás ér először a kis piacokra?

Szerző: blogger Forrás: digibiz.hu

Címkék: Google | Groupon | Amazon | E-bay

2010.
12.06.
12:33

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Groupon egyelőre nemet mondott a Googlenak. Ez azt jelenti, hogy az online kereskedelem nagyjai egyelőre fellélegezhetnek, kérdés, hogy mennyi idejük maradt? Mert a Google folyamatosan fokozza a kereskedelmi jelenlétét, belevágott a könyvkereskedelembe, amely eddig megkérdőjelezhetetlenül az Amazon által dominált terület volt a nemzetközi porondon. Ennek vége.

A Google novemberben elindította a boutiques.com-ot, azaz a divatcikk kereskedelemben is jelen van, ahol az Amazon és az eBay is alig 1-2 éve próbálgatja a szárnyait.

Azaz a keresőóriás (meddig lehet őket így hívni?) egyre komolyabban fenyegeti az Amazon és az eBay pozícióit. Az eBay a lokális kiskereskedelem irányába indult el a Milo felvásárlásával, helyi kereskedők termékei is bekerülnek a listákba. Az Amazon a LivingSocial-al keresi a közös utat, a közösségi vásárlásra építve. A LivingSocialt az amerikaiak 8%-a használja, a Groupont 79%.




Ha létrejön a Groupon deal, a Google e-kereskedelmi dominanciája évekre meghatározó lesz. A Google óriási előnye, hogy számára a kereskedelem nem a core business, az "csak" egy üzletág a többi mellett, míg a másik két nagy szereplőnek nincsenek egyéb termékei, azaz ők csak akkor maradhatnak a piacon, ha a kereskedelemben innovatívak. De az, hogy az Amazon alig egy hónapja indult meg a közösségi kereskedelem útján, azt jelzi, hogy lassú az újdonságok adaptációjában, illetve nem látszik, hogy tőle származnának a piac működését meghatározó újdonságok.

Az eBayt nézve üdvözlendő, hogy felismerte, hogy nyitnia kell a helyi kiskereskedelem felé, és a Milo felvásárlásával az Egyesült Államokban ezt megtette. De mikor más helyi piacokra ezzel a tempóval? Idén ősszel megnyílt a lebutított magyar oldal, miközben a Google-nak évek óta vannak magyar nyelven is elérhető termékei, és irodája Budapesten. Az Amazonból még ennél is kevesebb látszik.

Mindez a nemzetközi e-kereskedelem szereplőinek gyors átrendeződését jelentheti, különösen ha végül létrejön a Google-Groupon deal. Hiszen a további üzleti lehetőség a lokalizációban, a helyi jelenlétben van, és ebben egyelőre a Google a legerősebb, mert már ott van. Ideje lenne felébredni, és felvenni a tempót, ez lenne az ilyen kis lokális piacok érdeke is, mint amilyen a magyar.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Céges honlap vagy blog?

További villámkérdések  Szavazás állása

Interjú Barczi Imrével, a Postr leendő termékmenedzserével

"Nem ismerem még ennyire a Postr-t, de nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia. Épp az a lényeg, hogy ezek az új újramegosztó szolgáltatások a bloggolásnál jóval kevesebb energiaráfordítást kívánnak a felhasználóktól, így többen tudnak bevonódni. Sokkal fontosabb a reagálás, mint az önálló tartalomelőállítás."

"Nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia" 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés