Melyik e-kereskedelmi óriás ér először a kis piacokra?

Szerző: blogger Forrás: digibiz.hu

Címkék: Google | Groupon | Amazon | E-bay

2010.
12.06.
12:33

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Groupon egyelőre nemet mondott a Googlenak. Ez azt jelenti, hogy az online kereskedelem nagyjai egyelőre fellélegezhetnek, kérdés, hogy mennyi idejük maradt? Mert a Google folyamatosan fokozza a kereskedelmi jelenlétét, belevágott a könyvkereskedelembe, amely eddig megkérdőjelezhetetlenül az Amazon által dominált terület volt a nemzetközi porondon. Ennek vége.

A Google novemberben elindította a boutiques.com-ot, azaz a divatcikk kereskedelemben is jelen van, ahol az Amazon és az eBay is alig 1-2 éve próbálgatja a szárnyait.

Azaz a keresőóriás (meddig lehet őket így hívni?) egyre komolyabban fenyegeti az Amazon és az eBay pozícióit. Az eBay a lokális kiskereskedelem irányába indult el a Milo felvásárlásával, helyi kereskedők termékei is bekerülnek a listákba. Az Amazon a LivingSocial-al keresi a közös utat, a közösségi vásárlásra építve. A LivingSocialt az amerikaiak 8%-a használja, a Groupont 79%.




Ha létrejön a Groupon deal, a Google e-kereskedelmi dominanciája évekre meghatározó lesz. A Google óriási előnye, hogy számára a kereskedelem nem a core business, az "csak" egy üzletág a többi mellett, míg a másik két nagy szereplőnek nincsenek egyéb termékei, azaz ők csak akkor maradhatnak a piacon, ha a kereskedelemben innovatívak. De az, hogy az Amazon alig egy hónapja indult meg a közösségi kereskedelem útján, azt jelzi, hogy lassú az újdonságok adaptációjában, illetve nem látszik, hogy tőle származnának a piac működését meghatározó újdonságok.

Az eBayt nézve üdvözlendő, hogy felismerte, hogy nyitnia kell a helyi kiskereskedelem felé, és a Milo felvásárlásával az Egyesült Államokban ezt megtette. De mikor más helyi piacokra ezzel a tempóval? Idén ősszel megnyílt a lebutított magyar oldal, miközben a Google-nak évek óta vannak magyar nyelven is elérhető termékei, és irodája Budapesten. Az Amazonból még ennél is kevesebb látszik.

Mindez a nemzetközi e-kereskedelem szereplőinek gyors átrendeződését jelentheti, különösen ha végül létrejön a Google-Groupon deal. Hiszen a további üzleti lehetőség a lokalizációban, a helyi jelenlétben van, és ebben egyelőre a Google a legerősebb, mert már ott van. Ideje lenne felébredni, és felvenni a tempót, ez lenne az ilyen kis lokális piacok érdeke is, mint amilyen a magyar.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés