Csökken az Apple előnye

Szerző: digibiz Forrás: Financial Times

Címkék: Apple | Samsung

2012.
07.04.
12:38

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az egyik legfejlettebb európai telekommunikációs piac adatait szemlélve az elmúlt hónapokban csökkent az eladott iPhone készülékek száma, miközben a rivális Samsung készülékek egyre népszerűbbek a britek között. A táblagép piacon is egyre élesebb verseny kezd kialakulni, igaz az Apple első helye rövidtávon megdönthetetlennek tűnik.

Az Egyesült Királyságban továbbra is az iPhone 4s a legnépszerűbb készülék, júniusban az eladások egyötödét tudhatta magáénak. Március elején azonban még az összes eladások egynegyede volt ez az arány - írja a Financial Times saját kutatására hivatkozva. A nagy mobilszolgáltatók szerint a lassulás oka az lehet, hogy az Apple rajongók kivárnak, mert a pletykák szerint szeptemberben debütál az új készülék. 

Ugyanakkor a Samsung új sikertelefonja, a Galaxy S3 is nagy hatással lehet az eladásokra, amely - a Gfk adatai szerint - június első hetében megszerezte a brit piac 18%-át.

Az Enders legfrissebb adatai szerint az Egyesült Királyságban a mobiltelefon tulajdonosok több mint felének már okostelefonja van, és továbbra is az Apple a legelterjedtebb márka. Az okostelefon használók 31%-ának iPhone-ja van. Ugyanakkor az Android a vezető operációs rendszer 39%-kal.

Úgy tűnik, hogy az Apple-nek nem csak az okostelefon piacon van félni valója a versenytársaktól, hanem a táblagép piacon is szorongatják a versenytársak, jóllehet az IDC piackutató cég adatai szerint az iPad részesedése a világpiacon egyelőre 68 százalék, az idei első negyedévben 11,8 millió iPadet szállítottak a boltokba (tavaly karácsony előtt 15,4 millió darabot).

A piacon, bár a szereplők az Apple-t tekintik hivatalos versenytársuknak, valójában egymásnak estek a kisebb szereplők, miközben a karácsonyi szezont követően az év elején 34 százalékkal esett a tabletek eladása. Igaz, a tavalyi első negyedévhez képest az idei év hasonló időszakában 120%-os növekedésről számoltak be a gyártók.

A Google nemrég egy konferencián mutatta be első saját gyártású tabletjét a Nexus7-t, amellyel az androidos tabletek piacát szeretné erősíteni és egyben kibújt az Amazon által értékesített Kindle készülékek mögül. A Kindle értékesítése egyébként is nagyot esett az idei évben, a vevők a Samsunghoz pártoltak át, így az Apple mögött jelenleg a koreai gyártó készülékei a legnépszerűbbek.

Bár az androidos tabletek értékesítése is zuhant az év első felében az IDC adatai alapján, a Google belépésével ismét megerősödik ez a szegmens.

A tabletek piacán a múlt héten a Microsoft is saját gyártású táblagéppel állt elő, önálló platformmal és a cég nem is titkolja, hogy az iPad részesedéséből szeretne magának jelentősebb szeletet kihasítani - adta hírül az Index. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés