Csökken az Apple előnye

Szerző: digibiz Forrás: Financial Times

Címkék: Apple | Samsung

2012.
07.04.
12:38

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az egyik legfejlettebb európai telekommunikációs piac adatait szemlélve az elmúlt hónapokban csökkent az eladott iPhone készülékek száma, miközben a rivális Samsung készülékek egyre népszerűbbek a britek között. A táblagép piacon is egyre élesebb verseny kezd kialakulni, igaz az Apple első helye rövidtávon megdönthetetlennek tűnik.

Az Egyesült Királyságban továbbra is az iPhone 4s a legnépszerűbb készülék, júniusban az eladások egyötödét tudhatta magáénak. Március elején azonban még az összes eladások egynegyede volt ez az arány - írja a Financial Times saját kutatására hivatkozva. A nagy mobilszolgáltatók szerint a lassulás oka az lehet, hogy az Apple rajongók kivárnak, mert a pletykák szerint szeptemberben debütál az új készülék. 

Ugyanakkor a Samsung új sikertelefonja, a Galaxy S3 is nagy hatással lehet az eladásokra, amely - a Gfk adatai szerint - június első hetében megszerezte a brit piac 18%-át.

Az Enders legfrissebb adatai szerint az Egyesült Királyságban a mobiltelefon tulajdonosok több mint felének már okostelefonja van, és továbbra is az Apple a legelterjedtebb márka. Az okostelefon használók 31%-ának iPhone-ja van. Ugyanakkor az Android a vezető operációs rendszer 39%-kal.

Úgy tűnik, hogy az Apple-nek nem csak az okostelefon piacon van félni valója a versenytársaktól, hanem a táblagép piacon is szorongatják a versenytársak, jóllehet az IDC piackutató cég adatai szerint az iPad részesedése a világpiacon egyelőre 68 százalék, az idei első negyedévben 11,8 millió iPadet szállítottak a boltokba (tavaly karácsony előtt 15,4 millió darabot).

A piacon, bár a szereplők az Apple-t tekintik hivatalos versenytársuknak, valójában egymásnak estek a kisebb szereplők, miközben a karácsonyi szezont követően az év elején 34 százalékkal esett a tabletek eladása. Igaz, a tavalyi első negyedévhez képest az idei év hasonló időszakában 120%-os növekedésről számoltak be a gyártók.

A Google nemrég egy konferencián mutatta be első saját gyártású tabletjét a Nexus7-t, amellyel az androidos tabletek piacát szeretné erősíteni és egyben kibújt az Amazon által értékesített Kindle készülékek mögül. A Kindle értékesítése egyébként is nagyot esett az idei évben, a vevők a Samsunghoz pártoltak át, így az Apple mögött jelenleg a koreai gyártó készülékei a legnépszerűbbek.

Bár az androidos tabletek értékesítése is zuhant az év első felében az IDC adatai alapján, a Google belépésével ismét megerősödik ez a szegmens.

A tabletek piacán a múlt héten a Microsoft is saját gyártású táblagéppel állt elő, önálló platformmal és a cég nem is titkolja, hogy az iPad részesedéséből szeretne magának jelentősebb szeletet kihasítani - adta hírül az Index. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

Visszanyalt a fagyi

A Buzz jogsértései miatt indított jogi hajcihőt végül peren kívül sikerült rendeznie a Google-nek, de így is 2 milliárd forintnak megfelelő összegbe és egy fájóan népszerű videó elterjedésébe került az azóta megbukott termékük agresszív bevezetőkampánya.

Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés