KSH: 15 netszolgáltató uralja a piacot

Szerző: digibiz Forrás: KSH

Címkék: KSH | mobiltelefon | statisztika | internet

2010.
12.08.
12:14

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Csökken a mobiltelefon-előfizetések száma, a KSH szerint lassan telítődik a piac. Ráadásul költségtakarékossági okból egyre kevesebben cserélik le a készüléküket. Az internet előfizetések száma viszont továbbra is nő, főleg a mobilinterneté, ami 53 százalékos növekedést produkált.

A harmadik negyedév végén a mobiltelefon-előfizetések száma 11 millió 833 ezer volt, szemben a második negyedév végi 11 millió 866 ezerrel. A Központi Statisztikai Hivatal közölte: a piac lassan telítődik, miközben a készülékcseréket a magán és a céges elfőzetők költségtakarékossági okokból későbbre halasztják. A statisztikai adatok alapján ugyanakkor folytatódott a harmadik negyedévben az internetpiac bővülése: az előfizetések száma 1 év alatt 554 ezerrel gyarapodott, és szeptember végére meghaladta a 3,1 milliót. A KSH szerint bár a kábeltévé-szolgáltatók egyre nagyobb sikerrel kínálnak vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2010 harmadik negyedévének végén az előzetes adatok szerint az egy évvel korábbinál 169 ezerrel kevesebb, 2,9 millió vezetékes fővonal volt üzemben. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján 29 volt.

Az  internetszolgáltatók száma idén szeptember végén 403 volt, 23-mal több, mint egy évvel korábban. A piac koncentrált, 15 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát. Az internet-előfizetések száma 2010 szeptemberének végén már meghaladta a 3,1 milliót, ami ötödével több mint 2009 ugyanezen időpontjában. Az internetpiac fejlődése - az egyre korszerűbb technológiák térnyerése mellett - a szolgáltatók közötti élesedő versenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 46 százalékkal bővült.

A KSH szerint a nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet: e szolgáltatási területen a növekedés 53 százalékos volt. Az összes internet-előfizetés több mint harmada a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 8 százalékponttal növekedett.

 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés