Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép

Szerző: -cm- Forrás: digibiz.hu

Címkék: Látogatottsági statisztika | online szolgáltatás | online ügyintézés |

2010.
06.29.
14:35

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A közösségi szájtokon való jelenlét a fesztiváloknak is létszükséglet, az oldalakat lájkolni és követni szinte kötelező. Az európai rendezvények szervezői emellett online fesztiváltévével, fesztiválos iPhone applikációval, a fesztiválhonlapba integrált repjegy- és autóbérlési lehetőséggel is előrukkoltak.

A fesztiválszezon közeledtét, az érdeklődés mértékét már jó előre jelzik az egyes oldalak látogatottsági adatai: a sziget.hu remek indikátor, tavaly júniusban 59 ezer belföldi egyedi látogatója volt, júliusban már 96 ezer, augusztusban pedig már mintegy 158 ezer. A rendezvény végeztével szeptemberben egyértelműen látszik a visszaesés: a belföldi egyedi látogatószám 6800-ra esett vissza, 50 ezer fölé pedig idén márciusban kúszott először, hogy aztán folyamatosan emelkedve elérje a nyári rekordot. A külföldi látogatottsági adatok is beszédesek: a külföldi egyedi látogatók száma júliusban és augusztusban a legmagasabb, tavaly majdnem elérte a havi 30 ezret.

A Sziget külföldi oldala kevésbé látogatott: itt eddig idén április volt a rekord 17 ezer külföldi egyedi látogatóval, 67 ezer oldalletöltéssel. Szép számokat hoz a balatonsound.hu is; itt idén májusban 63 ezres volt az egyedi látogatók száma, míg tavaly ugyanekkor csak 54 ezerre rúgott ez a szám. Hasonló a helyzet a volt.hu-val ahol idén áprilisban 48 ezer volt az egyedi látogatószám. Igaz, itt nem volt akkora a növekedés, tavaly májusban is 47 ezer egyedi látogatót mértek.

borsa.hu

Fesztiválszezonban a hegyaljafesztival.hu látogatottsága is alaposan megugrik: napi 1000 egyedi
látogatóról fölszökik 15 ezer közülire. A rekord eddig napi 25 ezer unique user volt, a szervezők
pedig úgy látják, a hivatalos szájtok mellett a közösségi oldalak is egyre nagyobb szerepet
kapnak: "A fesztiválok saját oldalai egyre inkább csak egyirányú információra használatosak, és
ugyan ezek az elsődleges információforrások, ha valaki meg szeretne tudni valamit a Hegyaljáról,
az először a Hegy' oldalra kattint a Facebook-on." Ennek az oldalnak jelenleg 13 ezer ismerőse
van, számuk pedig hetente 250-300 fővel bővül, a fesztiválra látogatók 15-20 százaléka online vesz jegyet.

Online világ

A nagy hazai fesztiválok online szolgáltatásai között alap a jegyrendelési lehetőség, más szolgáltatás - például szállásfoglalás - viszont kevésbé érhető el direkt módon - a honlapok többsége inkább információs portálként működik. A szolgáltató jelleg a Hegyalja fesztiválon és a szigetes rendezvényeknél kapott csak nagyobb hangsúlyt. Ez utóbbinál van például személyes programfüzet, amelynek segítségével össze lehet állítani, személyre lehet szabni, ki lehet nyomtatni a fesztiváltervet. A közösségi oldalak, megosztható, kommentelhető tartalmak ugyancsak nagy hangsúlyt kaptak az oldalakon, a Sziget ezek közül a Facebook-ot, a MySpace-t és a Twittert kezeli kiemelten. "iWiW oldala is van a fesztiváljainknak, de az nem működik olyan jól, mint a Facebook, mert a célcsoportunk nagyrészt ez utóbbit használja. Nagyságrendileg több embert tudunk rajta keresztül megmozgatni" - mondja Fernbach Erika, a Sziget Iroda webes projektvezetője, hozzátéve, hogy ettől függetlenül próbálnak minden közösségi médiát lefedni.

borsa.hu

"A közösségi szájtokon futnak játékaink, lehet többek közt jegyet nyerni, fotós pályázatot lájkolni, emellett pedig ezeken keresztül tudjuk a leggyorsabban és legkönnyebben eljuttatni az információt a célcsoporthoz." a célcsoporthoz." A közösségi portálokat a Hegyalja fesztivál is aktív használja, ezeken futó online játékaikon jegyeket és bérleteket egyaránt lehet nyerni. Emelett az Index, Port.hu, Nemzeti Sport, Nők Lapja Café, Figyelőnet, MR2.hu, Tex.hu oldalakkal van tartalmi és barter együttműködésünk, a Motörhead fellépésére építve pedig különböző motoros szájtokkal is együttműködnek.


Olvassa tovább a cikket!

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google vagy Yahoo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Magyar fejlesztés az e-vámügy

Június közepe óta létezik egyablakos, elektronikus vámügyintézés Magyarországon, amitől az ügyintézés felgyorsulását és leegyszerűsödését várják, kisebb költségért. A magyar fejlesztés egyedi, sehol ennyi hatóságot nem hangoltak össze az EU projektjében. Szántó Tamást, a Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ elnökhelyettesét kérdeztük az új rendszerről.

Egyedi magyar fejlesztés az e-vámügyintézés Egyedi magyar fejlesztés az e-vámügyintézés

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés