Kiaknázatlan lehetőséget kínálnak az okostelefonok

Szerző: digibiz Forrás: Onlime.blog.hu/ digibiz.hu

Címkék: vásárlás | online kereskedelem | webshop

2010.
09.30.
08:18

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az NRC új kutatása szerint az emberek nem használják mobiltelefonjukat vásárlásra, és egyelőre az sem jellemző, hogy a kiszemelt árut még az üzletben lenyomozzák a neten. Pedig a digitális polccímkétől a mobilfizetésen át az önkiszolgáló kasszákig, minden megtalálható már itthon is.

Egy nemrég készült NRC kutatás szerint ugyan az okostelefonokat használók körében vonzó alternatívát jelent az online vásárlás, mégsem használják ki a mobilkészülékekben rejlő lehetőségeket, pedig logikusnak tűnne, hiszen az szinte nonstop a kezükben van. (Az 50 évnél fiatalabb felnőttek közel egyharmada már kipróbálta a mobilvásárlást - és gyanítható, hogy ez az arány a közeljövőben nőni fog, miként az egy főre eső tranzakciók száma és értéke is, kiváltképp, ha a kínálati oldal is bővül.)
Legtöbben autópálya-matricát vásároltak már a mobiljukkal - 14 százalék tett ilyet; zeneletöltésre 10, parkolásra 8 százalék használta már a telefonját, míg lottót vagy más szerencsejáték-szolgáltatást 7 százalék vásárolt. A mobilvásárlásban ugyanazok a demográfiai szegmensek járnak az élen, mint az internetes rendelésben: a férfiak 41 százaléka vásárolt már így, míg a nőknek csak 25 százaléka, életkori bontásban pedig a harmincas éveikben járók emelkednek ki az átlagból. Az sem meglepő, hogy a mobilvásárlás jellemzőbb a post-paid előfizetőkre, mint azokra, akik feltöltőkártyás mobilt használnak.
A kutatásban a vonalkódokkal is foglalkoztak. Az eredmények azt mutatják, hogy a vonalkódot szinte mindenki ismeri, de leginkább a termék árának azonosítását kötik hozzá - azt lényegesen kevesebben tudják, hogy a kód más információkat is tartalmaz, mint például a gyártás helye vagy a termék összetétele. Azt, hogy a vonalkód leolvasható okostelefonokkal, csak minden ötödik mobiltulajdonos tudja, csupán 2 százalék alatti azoknak az aránya, akik ki is próbálták ezt a funkciót. Pedig a jövő útja ez: mobilunkkal a kezünkben a vonalkód alapján szerzünk be minden lényeges információt az árucikkről, akár személyre szabottan; mondjuk egy számunkra kerülendő termékösszetevőt kutatva. És persze ahogy az interneten nagy népszerűségnek örvendenek a különböző termék- és ár összehasonlító oldalak, úgy vélhetően a mobilra írt hasonló alkalmazásokra is lesz majd bőven kereslet.

Az Árukereső.hu és az Olcsóbbat.hu mobilos alkalmazásairól egyelőre még csak 13-13 százalék hallott, a kipróbálók aránya pedig még az 1 százalékot sem éri el, a mobilosok többsége azonban hasznosnak tart egy ilyen jellegű szolgáltatást - amit leginkább élelmiszerek és elektronikai cikkek vásárlása előtt venne igénybe.

Élő példa Szolnokon

Júniusban beszámoltunk arról, hogy a Coop szupermarket és a Magyar Telekom azt a célt (Szolnok- Jövő Áruháza) tűzte ki maga előtt, hogy olyan üzleti megoldást hozzanak létre, amelyben a XXI. századi infokommunikációs eszközök és alkalmazások használatával kényelmesebbé tehető a vásárlás. A "Jövő Áruházában" a legmodernebb infokommunikációs rendszer folyamatos tájékoztatást ad az aktuális információkról. A digitális polccímke a termék árán kívül számos más információt is megjelenít, többek közt a termékösszetevőket vagy a származási országot is. Az intelligens mérlegeken mérés közben videofilmek, képek, receptek adnak ötletet, például ahhoz, hogy mit főzzünk ma vacsorára. Kézbe vehető a vásárlás, a mobil eszközökön követhető a kosárban szereplő áru aktuális értéke. A pénztárnál a fizetés akár egy mobiltelefon segítségével is megoldható, vagy a mobilunkra megérkezett kupon felhasználható. Megkerestük a Coop-ot, hogy közel negyed év után milyen tapasztalataik vannak az okostelefonos vásárlókról, de választ egyelőre nem kaptunk.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés