Kiaknázatlan lehetőséget kínálnak az okostelefonok

Szerző: digibiz Forrás: Onlime.blog.hu/ digibiz.hu

Címkék: vásárlás | online kereskedelem | webshop

2010.
09.30.
08:18

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az NRC új kutatása szerint az emberek nem használják mobiltelefonjukat vásárlásra, és egyelőre az sem jellemző, hogy a kiszemelt árut még az üzletben lenyomozzák a neten. Pedig a digitális polccímkétől a mobilfizetésen át az önkiszolgáló kasszákig, minden megtalálható már itthon is.

Egy nemrég készült NRC kutatás szerint ugyan az okostelefonokat használók körében vonzó alternatívát jelent az online vásárlás, mégsem használják ki a mobilkészülékekben rejlő lehetőségeket, pedig logikusnak tűnne, hiszen az szinte nonstop a kezükben van. (Az 50 évnél fiatalabb felnőttek közel egyharmada már kipróbálta a mobilvásárlást - és gyanítható, hogy ez az arány a közeljövőben nőni fog, miként az egy főre eső tranzakciók száma és értéke is, kiváltképp, ha a kínálati oldal is bővül.)
Legtöbben autópálya-matricát vásároltak már a mobiljukkal - 14 százalék tett ilyet; zeneletöltésre 10, parkolásra 8 százalék használta már a telefonját, míg lottót vagy más szerencsejáték-szolgáltatást 7 százalék vásárolt. A mobilvásárlásban ugyanazok a demográfiai szegmensek járnak az élen, mint az internetes rendelésben: a férfiak 41 százaléka vásárolt már így, míg a nőknek csak 25 százaléka, életkori bontásban pedig a harmincas éveikben járók emelkednek ki az átlagból. Az sem meglepő, hogy a mobilvásárlás jellemzőbb a post-paid előfizetőkre, mint azokra, akik feltöltőkártyás mobilt használnak.
A kutatásban a vonalkódokkal is foglalkoztak. Az eredmények azt mutatják, hogy a vonalkódot szinte mindenki ismeri, de leginkább a termék árának azonosítását kötik hozzá - azt lényegesen kevesebben tudják, hogy a kód más információkat is tartalmaz, mint például a gyártás helye vagy a termék összetétele. Azt, hogy a vonalkód leolvasható okostelefonokkal, csak minden ötödik mobiltulajdonos tudja, csupán 2 százalék alatti azoknak az aránya, akik ki is próbálták ezt a funkciót. Pedig a jövő útja ez: mobilunkkal a kezünkben a vonalkód alapján szerzünk be minden lényeges információt az árucikkről, akár személyre szabottan; mondjuk egy számunkra kerülendő termékösszetevőt kutatva. És persze ahogy az interneten nagy népszerűségnek örvendenek a különböző termék- és ár összehasonlító oldalak, úgy vélhetően a mobilra írt hasonló alkalmazásokra is lesz majd bőven kereslet.

Az Árukereső.hu és az Olcsóbbat.hu mobilos alkalmazásairól egyelőre még csak 13-13 százalék hallott, a kipróbálók aránya pedig még az 1 százalékot sem éri el, a mobilosok többsége azonban hasznosnak tart egy ilyen jellegű szolgáltatást - amit leginkább élelmiszerek és elektronikai cikkek vásárlása előtt venne igénybe.

Élő példa Szolnokon

Júniusban beszámoltunk arról, hogy a Coop szupermarket és a Magyar Telekom azt a célt (Szolnok- Jövő Áruháza) tűzte ki maga előtt, hogy olyan üzleti megoldást hozzanak létre, amelyben a XXI. századi infokommunikációs eszközök és alkalmazások használatával kényelmesebbé tehető a vásárlás. A "Jövő Áruházában" a legmodernebb infokommunikációs rendszer folyamatos tájékoztatást ad az aktuális információkról. A digitális polccímke a termék árán kívül számos más információt is megjelenít, többek közt a termékösszetevőket vagy a származási országot is. Az intelligens mérlegeken mérés közben videofilmek, képek, receptek adnak ötletet, például ahhoz, hogy mit főzzünk ma vacsorára. Kézbe vehető a vásárlás, a mobil eszközökön követhető a kosárban szereplő áru aktuális értéke. A pénztárnál a fizetés akár egy mobiltelefon segítségével is megoldható, vagy a mobilunkra megérkezett kupon felhasználható. Megkerestük a Coop-ot, hogy közel negyed év után milyen tapasztalataik vannak az okostelefonos vásárlókról, de választ egyelőre nem kaptunk.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés