A hét mobilszenzációja alávág a piacnak

Szerző: W.J. Forrás: digibiz.hu

Címkék: Tesco | Wal-Mart | mobilszolgáltató

2010.
09.16.
12:31

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A mobiltelefónia fejlett, nagy piacain egyre erőteljesebben jelennek meg árletörő hatású ajánlataikkal a saját márkás virtuális mobilszolgáltatók. Ilyen Európában például a Tesco, de az Egyesült Államokban a Wal-Mart válhat még meghatározóbb szereplővé ezen a piacon is. Saját márkás kezdeményezésre itthon is van már példa.

Alávág a partnerének

A hét mobilszenzációja alighanem a világ legnagyobb szupermarket-hálózatának, a Wal-Martnak a markáns lépése. Jóllehet már korábban is kialakított partneri kapcsolatot mobilszolgáltatókkal (Verizon és Sprint márkanéven kínálva költségcsökkentő megoldásait), saját brandjével most mutatkozik majd be mobilszolgáltatóként. És persze nem is akárhogyan! Amint arról a Washington Post is tudósít, a Wal-Mart a T-Mobile infrastruktúráját használja, ugyanakkor rendesen alávág szolgáltató partnere árainak is.

wal-mart Családbarátként deklarált Wal-Mart Family Mobile csomagjuk egyenesen azt ígéri, hogy évi 1200 dollárt (folyó áron mintegy 260 000 forintot) takaríthatnak meg az előfizetők a konkurensek hasonló szolgáltatásaihoz képest (háromtagú családot feltételezve). A csomag a nálunk kártyásnak nevezett szolgáltatás kiszámíthatóságának előnyeit viszi át az előfizetéses szolgáltatások világába: az első előfizetés 45 dollárba kerül, a továbbiak pedig 25 dollárba. Mindezért korlátlan beszélgetési idő és sms jár.  Vagyis az olcsóbb megoldást véve alapul valamivel több, mint 3000 forintért korlátlan a mobilhasználat.

Persze ez nem vonatkozik az adatforgalmazásra, azt a területet a Wal-Mart (egyelőre?) meghagyja a klasszikus szolgáltatóknak. A készülékkínálatban öt típus szerepel, a legolcsóbb 35 dolláros Nokiától a 249 dolláros Motorola Cliq XT-ig (utóbbit az egyébként partner T-Mobile U.S. 329 dollárért árulja a maga előfizetőinek). Persze ennek az androidos készüléknek a használati értékéből sokat levon, hogy épp azok az erényei élvezhetők a legkevésbé a Wal-Mart Family Mobile keretében, amelyek miatt a csúcskészülékek kategóriájába emelkedett.

Az élelmiszerkosár mobilszegmense

Tesco-gazdaságos megoldásokért mindazonáltal nem kell a tengerentúlra átruccanni: az európai kereskedelmi lánc is megtette már a maga igencsak erőteljes lépéseit a kontinentális piacon. Jól jelzi a kereskedelmi modell abszolút létjogosultságát, hogy itthon még az elelmiszer.hu szakportál is külön cikket szentelt a témának.

No de miről is van szó? A Tesco már 2003-ban elindult a mobilpiac irányába, virtuális szolgáltatóként, saját infrastruktúra nélkül az O2 bázisán szolgáltat, azóta pedig már nem csupán Anglia területén, hanem Írországban (2006-tól) és tőlünk egy ugrásra, Szlovákiában (2009-től) is él a saját márkás szolgáltatás. A szolgáltatás- és készülékárak errefelé sem tisztelik a társult szolgáltató üzleti érdekeit, jóval azok szintje alatt alakítja ki a Tesco az élelmiszerkosár mobilszegmensét.

geeky-gadgets.comAz iPhone 3GS-k jelentős árletörésében is komoly szerepet vállalt a brit áruházlánc, egy időben egészen 200 fontig vitte le az Apple készülékeinek árát a szigetországban. Most az aktuális csomagajánlatban 229 forintba kerül az iPhone 4, hozzá 35 fontért jár 12 havi kötelezettségvállalással 750 percnyi beszédidő, korlátlan mennyiségű sms és egy gigabájtnyi mobiladat-forgalom.

Ha valaki a Samsung Galaxy S-t választja, még jobban jár: az iPhone-hoz hasonló 35 fontnyi szolgáltatáscsomag mellé ingyen jár a készülék, igaz, ehhez két évet kell vállalnia. Egy másik Samsung készülékkel, valamint kétféle LG-vel és egy Nokiával vélhetően a kispénzű, de sms-barát fiatalokat szándékozik magához vonzani a Tesco: két évi hűségnyilatkozattal havi 10 fontért (3300 forintért) ingyen övék a készülék, korlátlan az sms, és még 100 percnyi beszélgetésre is futja a csomagból.

Létezik olyan szolgáltatás is - a Sim-only -, amely mellé készülék nem jár ugyan, de 6 fontos (kb. 2000 forintos) havidíjért 100 percet lehet beszélni, korlátlan sms-mennyiség mellett, mindenféle hűségidő vállalása nélkül.

Lehet, hogy a Tescóra vár a T-Mobile?

Saját márkás kezdeményezésre itthon is van már példa. Ilyen a Telenor bázisán elérhető Red Bull (a Forma-1 marketinghátszelét is alaposan kihasználva kínál csúcs-androidos készülékeket ingyen - egy nagyfogyasztói csomag vállalásáért cserébe). És ilyen a Szigetfone is, amelynek hatóköre már eleve túlmutat a névadó fesztiválon, hiszen az akkori kedvezményes tarifák az év végéig érvényben maradnak. Hasonló üzleti kapcsolatra a hazai szolgáltatók körében egyedül a T-Mobile-nál nem találni példát. Lehet, hogy a Tescóra várnak? Végül is közös a kezdőbetű...
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Nők vagy Wikipédia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés