Csak három márka triplázott a Facebookon

Szerző: digibiz Forrás: TechCrunch.com

Címkék: Facebook

2011.
05.16.
11:03

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A szárnyaló Facebook bevételeinek nagy részét a reklámok jelentik. Ennek mértéke pedig azon is múlik, mennyi rajongója van az egyes márkáknak, és mennyire tudják ezt a bázist marketing célokra hasznosítani.

A Facebook Page-eket fenntartó márkáknál folyamatos növekedés tapasztalható, ahogy a közösségi oldalnak is egyre több felhasználója van. a tavalyi évhez képest 13,7 százalékkal lettek többen a Facebook tagok, ami jelenleg 665 milliót jelent. Steven Carpenter azt vizsgálta meg, hogy a Facebook-on legjobban szereplő 165 márka, amelynek legalább 500000 rajongója van, hogy teljesített 2011 első negyedévében a 2010-es hasonló időszakhoz képest. Az élen olyan óriások találhatóak, mint a Coca Cola, a Disney, és a Starbucks.

Mindössze 10 top márkaoldal tudta 100 százalékkal növelni rajongói bázisát, és csak három 200 százalékkal (Hollister, Sour Patch Kids, Trident Chewing Gum). A második legnagyobb oldal, a Starbucks például akkora növekedést sem ért el, mint a Facebook 13,7 százalékos átlaga, de így van ezzel még 31 másik cég is. 

Az látható, hogy az élelmiszert és ruhaipari termékeket forgalmazó vállalatok oldalai növekednek a leggyorsabban, pedig ezeket az árucikkeket még mindig inkább offline vásárolják meg az emberek, bár a ruhaipari cégek már kezdik jól összekapcsolni Facebook oldalukat a reklámozással. Sokszor már ott hirdetik meg elsőnek az akciókat, de vannak kizárólagosan a Page-en reklámozott újdonságok is. A ruhaipari oldalaknál egyébként elég nagy eltérések láthatók, nem világos, egyes márkákat (Abercrombie, Hollister), melyek más területen ugyanolyan népszerűek, miért like-olnak háromszor, négyszer többen, mint a többit. Valószínű persze, hogy a közösségi média marketinget náluk sokkal  jobban alkalmazzák.

Az gyorsétterem láncok mutatnak még kiemelkedő népszerűséget, mint a Pizza Hut, vagy a Wendy's. Náluk az lehet kulcsfontosságú, hogy milyen módon tudják használni a márkaoldalt reklámra, hiszen ezekhez is inkább offline tevékenységek, vásárlás tartozik. De a helyes felhasználás ugyanolyan fontos bármelyik oldal esetében, mert a Facebook Page-ekkel, nem csak vásárlásra lehet buzdítani, de erősíthető vele a márkák iránti elkötelezettség is.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés