Cenzúrázza a DM a Facebook-ot?

Szerző: digibiz Forrás: Facebook/Tékozló Homár blog/digibiz.hu

Címkék: Facebook | DM | Starbucks | Nestlé

2010.
06.29.
07:46

4 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Most éppen a Drogerie Markt német üzletláncról terjedt el, hogy cenzúrázta a Facebook-on a magyarok által létrehozott "Követnek a DM-ben a biztonsági őrök, de miért?" csoportot. A cég elutasítja a vádat.

Februárban létrejött egy olyan Facebook-csoport, amely a Drogerie Markt üzletekben megszokott jelenség ellen emelte fel a hangját, miszerint az ottani biztonsági őrök valósággal rátapadnak a vásárlókra. Éppen megjelent a hír, hogy már több mint 10.000 támogatója van a csoportnak, amikor - a Tékozló Homár szerint - a DM ahelyett, hogy érdemi választ adott volna a vásárlói felvetésekre, panaszt tett a Facebook-nál, ezzel megszerezve az adminisztrációs jogokat. Ezzel szemben a DM hivatalos rajongói oldala közzétett a már említett csoport üzenőfalán egy bejegyzést: "A DM (drogerie markt) semmilyen módon nem avatkozott be a csoport adminisztrációjába. A közösségi oldallal még a mai nap folyamán felvesszük a kapcsolatot, hogy választ kapjunk a történtekre. Reméljük, erre a kellemetlen helyzetre mielőbb magyarázatot találunk, amit Önökkel is megosztunk majd."

Nem az első alkalom, amikor egy cég fellép a Facebook-on a neve alatt szerveződő csoport "ellen". Így történt ez néhány hete a várva várt Starbucks-nál is: a közösségi oldalon létrehozott rajongói csoportot, ami "Starbucks Magyarország" néven futott, és 3000 taggal büszkélkedhetett, a seattle-i cég hazai pr-képviselete még azon a napon megszüntette, amikor megnyitotta budapesti üzletét. Ezzel felbőszítve a hazai rajongókat, akik persze azonnal reagáltak a történtekre a "Starbucksot, de ne így!" csoport létrehozásával.

De ennél még nagyobb port kavart nemzetközi szinten a Nestlé és a Greenpeace nyilvános csatározása a Facebookon. A környezetvédők olyan híreket tettek közzé az élelmiszer gyártó rajongói oldalán, amelyek szerint az részt vesz az indonéz esőerdők pusztításában, és felelős a környezeti következményekért. Ezek az állítások pedig onnan eredtek, hogy a Nestlé egy olyan indonéz cégtől vásárolt pálmaolajat, amelyről a Greenpeace International úgy tudja, irtásokat végzett az esőerdőben annak érdekében, hogy pálma ültetvényeket telepítsen. Csak olaj volt a tűzre, mikor a Nestlé közölte, hogy törölni fogja azoknak a kommentjeit a rajongói oldaláról, akik profil képükként a KitKat logó megváltoztatott verzióját teszik ki, amelyen a márkanevet "Killer"-re, vagyis gyilkosra módosították.Végül mégis sikeresnek mondható a "támadás", mert a svájci cég azóta kivonta ezt az alapanyagot a csokoládéból.
    
4 hozzászólás 

2010.
09.03.
11:54

Petya
Ezek a csicska őrök a First Defence kft. szolgálatában dolgoznak,legalábbis Bp-en!Le kell ütni mindegyiket mint a gyalogbékát!Az még ok,hogy dolgoznak,de ennyire nem kéne túlbuzgóan venni a munkát hogy ott liehg az ember nyomában...

4

2010.
06.30.
14:37

e-commerce srác
Az elektronikus shopban nincs biztonsági őr:-)

3

2010.
06.29.
09:11

xday
Amugy ez tenyleg igy van am. A sok nemnormalis kutya, egyfolytaban ott lohol az ember nyakaban. Egyszer en megkerdeztem az egyiktol, hogy neki is ugyanolyan az izlese, mint nekem, mert mindig, ugyanazok az arucikkek kornyeken mozog, akarcsak en...Amit ezek csinalnak, az mar nem egeszseges! Idegesito, lenezo es sok esetben megalazo! Gusztustalan!

2

2010.
06.29.
08:55

fészbuk
na ja , mi a francnak kell facebookra meg más "közösségi" oldalakra regisztrálni meg rajongói klubbokba bejelentkezni. mennyetek el a fagyizóba a haverokkal vagy egy koncertre azt dumáljatok ott.

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kijátszható a Facebook?

Annak ellenére, hogy szerepe egyre inkább felértékelődik, a legnépszerűbb közösségi oldal keresője egyelőre nincs felkészülve a csalásokra. Sőt, egy FB- marketinggel foglalkozó cég friss tanulmánya szerint kisebb-nagyobb trükkökkel pillanatok alatt juttatható tetszőleges rajongói oldal a találati lista élére.

Kijátszható a Facebook - kis csalással könnyű élre jutni Kijátszható a Facebook - kis csalással könnyű élre jutni

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés