Célegyenesben az elektronikus vámügyintézés

Szerző: digibiz

Címkék: vám | EU

2010.
10.21.
12:45

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Napokon belül, október 30-án pénzügyileg is lezárható az egyablakos, elektronikus vámügyintézés megvalósítására indított projekt. Az egyedi, magyar fejlesztés meggyorsítaná és egyszerűsítené az ügyintézést.

Mint korábban már megírtuk, 2010. június 15-én véget értek a műszaki tevékenységek az Elektronikus Közigazgatási Operatív Program keretein belül uniós támogatásból megvalósított Egyablakos Vámügyintézés projektben. Ezután október 30-i határidővel a projektgazda Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ (PMISZK) elkészíti a záró pénzügyi elszámolást és benyújtja a záró Projekt Előrehaladási Jelentést is.

A projekt keretében megközelítően 2 és fél milliárd forint uniós támogatás elszámolására kerül sor, azaz a rendelkezésére álló uniós forrás 94%-át felhasználták az elmúlt két év alatt. Az egyablakos vámügyintézés lényege, hogy a vámeljáráshoz és áruforgalomhoz kapcsolódó tevékenységek a gyorsabb és egyszerűbb  elektronikus úton bonyolíthatók le. A rendszer egyedi magyar fejlesztés, külföldön ilyen formán sehol nem működik a vámügyintézés. A projektgazdának a zárást követő öt éves fenntartási időszakban évente Projekt Fenntartási Jelentéseket kell benyújtania, amiben beszámol a pályázatban vállalt kötelezettségei teljesítéséről. A korszerűsített rendszertől ha nem is ugrásszerű, de minimális forgalomnövekedést várnak.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés