Bookline.hu: Hatmilliós hirdetési bevétel az első negyedévben

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: online kereskedelem | digitális tartalom | e-book | Bookline.hu

2010.
05.20.
16:33

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Bookline.hu 2010-ben folytatja az elmúlt évben megkezdett üzletpolitikáját, folyamatosan fejleszti szolgáltatásait, ennek megfelelően már az első negyedévben is több újdonsággal jelent meg a piacon.

Az UNICEF és a Bookline között létrejött együttműködési megállapodás keretében, a Társaság létrehozta az UNICEF webshopot, amellyel az egyedi, exkluzív webshopok száma négyre emelkedett. 2010. március 26-án elindult "Bookline Journal" néven, egy úgynevezett online interaktív folyóirat, mely lehetőséget biztosít az önálló elemző leírások, kritikai megjegyzések, ajánlók, video és egyéb tartalmak szélesebb körű megjelenésének - olvasható a cég2010. I. negyedéves időközi vezetőségi beszámolójában.

bookline

A Bookline.hu aktív státuszú regisztrált felhasználóinak száma 2010. március 31-én meghaladta a 462 ezer főt, amely 24%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Ez mintegy 91 ezer új felhasználót jelent az elmúlt 12 hónapos periódus alatt, ezen belül 2010 első három hónapjában a sikeres regisztrációk száma több mint 21 ezer, míg a havi látogatószám közel 449 ezer volt.
A Bookline.hu Nyrt. mérlegfőösszege 2010. március 31-én 2.053 millió Ft volt (2009. december 31-én 2.330 millió Ft). A saját tőke nagysága - a negyedév során realizált veszteségből adódóan - a 2009. év végi 1.266 millió Ft-ról 1.232 millió Ft-ra csökkent.
A cég belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele 756 millió forint, exportértékesítésből szerzett nettó árbevétele 75 millió forint volt az első negyedévben, így összes nettó árbevétele 831 millió forintot tett ki. Az árbevétel az előző év azonos időszakához képest 1,6%-os növekedést mutatott, ezen belül a belföldi bevétel csekély mértékben, 0,1%-kal csökkent, míg az export értékesítés volumene 24%-kal emelkedett. Az értékesítésből származó bevételek között mintegy 18,6 millió forintot tesznek ki a vásárlók által fizetett szállítási díjak, a hirdetési bevétel pedig 6,1 millió forint volt. 2010. első negyedévben a bevételek 88%-a származott könyvértékesítésből, míg az egyéb üzletágak részesedése 12% volt, nem változott a 2009. első negyedévihez képest. A forgalmon belül a nagykereskedelmi forgalom aránya az előző évivel azonos szinten, 15% körül alakult.

A Bookline.hu Nyrt. a magyar nyelvű digitális tartalmak szervezésére, és koordinálására a Líra és Lant Zrt.- vel közös leányvállalatot hozott létre, E-Könyv Magyarország Kft. néven. A létrehozott leányvállalat egy német technológiai megoldás implementálásával, 2010 áprilisában kezdte meg tevékenységét ekonyv.hu internetes elérhetőséggel. A társaság kínálatában első körben 20.000 féle angol és német nyelvű ekönyv jelent meg.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iWiW vagy myVip?

További villámkérdések  Szavazás állása

Interjú a Jujj.hu eladásáról

A hazai online videózásnak és a netes közösségeknek bőven van hová fejlődnie. Az ezekben rejlő lehetőségekről, a nagy bevásárlásokról és portfólióbővítésről beszélgettünk Holman Endrével, a juj.hu-t és Cotcot.hu-t nemrég megvásárló Generál Média ügyvezetőjével. Olvassa el a teljes cikket!

Új alapokra kerül az online videózás - interjú a juj.hu eladásáról Új alapokra kerül az online videózás - interjú a juj.hu eladásáról

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés