BarCamp: A helyszínről tudósítunk

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: elektronikus kereskedelem | webkettő | BarCamp | Facebook | blog

2010.
03.10.
11:10

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A web 2.0-ra szakosodott BarCamp konferencia sorozat 5 évvel ezelőtt vette kezdetét a kaliforniai Palo Altóban, azóta 350 országban rendeznek hasonló eseményeket az anyakonferencia égisze alatt. Az idei budapesti rendezvény majd' 60 előadója között újságírók és bloggerek, főszerkesztők, PR-osok és médiaértékesítők mondják el véleményüket. A teltházas eseményt élőben közvetítjük a Twitteren is!

Negyed órás csúszással, de kezdetét vette az origo teremben az első előadás, melynek fókuszában blogoszféra szerepét taglalják a beszélgetőpartnerek. Kövessen bennünket Twitteren is!

A blogolás jövője - mottóval kezdik

Mi ma a szerepe? Merre lenne érdemes fejlődnie a hazai szolgáltatóknak? Mit lehet tanulni egy olyan dizájn vezérelt cégtől, mint a Tumblr? Fontos a mikromegosztás? Hova kell ma egy blog rendszernek bejutnia, iWiW, Facebook? -  Barczi Imre  (blog.hu) , Benei Péter (Karmamedia) , Uj Péter (Index.hu) Moderátor: Galambos Márton (Figyelő)

Barczi Imre a blog.hu-tól, egyben az index.hu közösségi szolgáltatásainak tanácsadója szerint a blogolás soha nem lesz kocsmai beszélgetés. Benei Péter, többek között Goldenblog-díjas blogger és a Karmamedia "párbeszédmarketing" műhelyének kreatív igazgatója szerint a jövő a jó és releváns integrált tartalomé." Uj Péter, az Index főszerkesztője azt vallja, hogy mindig kiderül, hogy nincsen szórakoztatóbb dolog a másik embernél".





Uj Péterhez szól az első kérdés: mennyi pénz van a blog.hu-ban?
Még nem termel érdemi bevételt, az index egész struktúráját tekintve. Annál erősebb a benne levő potenciál ami dinamikusan növekszik, de még nem látható. Barczi Imre veszi át a szót, aki szerint a nem olyan fontos a pénztermelés, a blogoknál közvetve jelentős. Benei Péter a Goggle-al példálózik, akik 4 év után kezdtek pénzben egyáltalán gondolkodni.

Olyan hirdetési rendszert kellene kialakítani, amivel megéri a blogot pénzügyileg is számításba venni - mondja Barczi. Uj Péter a blogolást, a civil újságírást a professzionális újságírásnak nevezett újságírás elé helyezéséről szóló kijelentésére kérdez rá. Uj Péter szerint ennek az egyik legfőbb hajtóereje, hogy a blogolókat az egyéni siker motiválja elsősorban, ami minőségi versenyhelyzetet szül. "Mire a kezemet felemelem a szerkesztőségben, hogy valaki írjon erről, vagy erről a témáról, máris ott van 13 blogspot. Ezért gondolom, hogy rengeteg témában a bloggerek előrébb járnak."

Az újságíró elszámoltatható, a blogger nem - ezt már Benei Péter teszi hozzá, aki szerint ez döntő lesz az újságírók javára. A beszélgetés a legfontosabb emberi tevékenység, ebben van a blog ereje, vált át Uj Péter a blog másik lényegére. Interaktív és beszélgetést generál.  Barczi Imre ezt a gondolatmenetet folytatja, aki szerint a blog, a mikroblogos, twittelő még közelebb kerül a beszélgetési vágyhoz.

Moderátor: Az énblogot és a közösségi oldalak platformját állítja szembe, kérdés, hogy mennyire szívja el Facebook a blogoló energiáját? Benei Péter szerint semennyire, mert a kérdés az, hogy milyen a blogger célja. Mi befolyásolja még a blogok jövőjét? - kérdezi Galambos Márton. Benei szerint az a kérdés, hogy mennyire emelik be a blogokat a hivatalos tartalmakba.

A közönségből érkezik kérdés. A blog.hu-tól Kardos azt ragadja ki a blog üzleti modelljét illetően, hogy az integráció a lehetősége a blogoknak, ezért fontos lenne egyre jobban kiaknázni ezt. Benei Péter azt mondja, nem a blog jövője a fontos, inkább a múltjából kell tanulni, mert nem lehet előre jósolni. Egy éve még azt mondták, a tartalom mindent felülír, de mára Benei szerint ez megváltozott, mert ha nincsen váza a blognak, csak jó tartalma, akkor senki nem olvassa.


Olvassa tovább a cikket!

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés