Az RTL és a Milka vezeti a Facebook-trendet

Szerző: digibiz Forrás: Image Factory

Címkék: Facbook |

2010.
12.08.
13:46

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

2010 novemberében az összesített TOP 50-be kerüléshez legalább 13 ezer új rajongóra vagy a november eleji (minimum 3.000 fős) rajongótábor megduplázására volt szükség. Amint az összesített listákból látszik, az RTL Klub tehetségkutatójának aloldalai uralták a mezőnyt, mellettük a Milka csokoládé erősödött leginkább.

A két vezető márka (RTL, Milka) mellett néhány pillanatnyi hangulatot (Nincs kedvem tanulni!) vagy nehezen beazonosítható képviseletű (gazdasági, közéleti, egyéb szereplőkhöz jelenleg nem köthető), népszerű preferenciát kifejező oldal (szeretem a csokoládét) erősödött leginkább - írja havi összefoglalójában az ImageFactory. Az új rajongók szám szerinti összesített listájában az első húszban végeztek a legerősebb brand oldalak: a Túró Rudi, a Mekizni jó!, valamint a Milka csokoládé. A TV2 Megasztár - Legenda csak egy van! című oldalának a hó végi hajrával sikerült bekerülnie a legjobbak közé, a növekedés arányát tekintve. A közéleti oldalak közül egyedül a Tiltakozunk a felsőoktatási törvény megváltoztatása ellen rúgott labdába, műfajában komoly sikert elkönyvelve ezzel.

Szintén a legerősebb teljesítők közé tartozik a hónapban két Comedy Central-os sorozat Facebook oldala, az Így jártam anyátokkal és a Susogós Mackók is. Mellettük a média kategóriában a Showder Klub, a Rádió 1, a VIVA valamint az MTV Hungary is sok új rajongót gyűjtött, igaz, egyiküknek sem sikerült a százalékos növekedés szerinti TOP 50-be kerülni ezzel a teljesítménnyel. A VIVA adománygyűjtő oldala, a VIVA Teleton viszont jól szerepelt a brand/kampány növekedési listában. Mind a növekedési arány, mind az abszolút rajongószám-emelkedés tekintetében TOP 15-ön belül volt "Az iwiw az szar"oldal.

A nagy brandek és kampányoldalak közül - amelyeket a ImageFactory összefoglalóan a brand táblázatokban listázunk - a legtöbb rajongót a Milka csokoládé, az abszolút rajongószámban országos listavezető Túró Rudi és a Mekizni jó! oldalak szerezték - nem rácáfolva a nagy számok törvényére. Az élmezőnyben van még az AVON Magyarország, a LoveSexDurex, a Photo hall - a Photospecialista, valamint a Nike Football Hungary.

Kicsit árnyaltabb a kép, ha a növekedési arányt nézzük: ebben a listában a 3.000-es korlátot november elején sikeresen átlépő, kisebb oldalak is előkelő helyet szereztek: említést érdemel a Norbi Update, a Ford Magyarország, valamint a Malév. A nagy Rudi kisöccsének (I ♥ Pöttyös GURU) erejét mutatja, hogy a TOP 5-ben végzett a brand kategóriában az abszolút és a relatív növekedést tekintve egyaránt.

Telekommunikáció

A százalékos gyarapodást tekintve Vodafone, Telenor, T-Mobile a sorrend a hálózati szolgáltatók közül. Abszolút számú növekedésben a T vezet. A djuice is menetel, arányszám szerint mögöttük, csakúgy, mint a T kampányoldala, a Katy klipje. A technológiai szektorban a Samsung Magyarország, az SE Hungary (Sony Ericsson, ha valaki nem értené), valamint a HP Magyarország oldalai a listavezetők.

Fast food tekintetében egyedül a KFC Magyarország lohol a Mekizni jó! nyomában. Utóbbinak egyelőre nem kell nagyon tartania tőle. A bevásárlóközpontok közül adataink alapján a legsikeresebb az Auchan oldala, a Jin és Jang, igaz, növekedési ütemben a FÓRUM Debrecen megelőzte. A Corvin Bevásárlóközpont is sokat erősödött a hónapban, de november elején még nem érte el a 3.000-es határt, ezért nem szerepel a listában - érdemes lesz odafigyelni rá december folyamán. A Napi Legtöbb Lájk kategóriában a Janicsák Veca FanClub győzött, amelyik november 20-án 12.944 új rajongót szerzett, ez egy Budakeszi méretű település népessége.
 
Az elemzés módszertana

A havi összesítés során minden olyan magyar vonatkozású, adatbázisunkban szereplő oldalt figyelembe vettek, amelyek 2010. november 1-jén legalább 3 000 rajongóval rendelkezett. A növekedési mutatót a november eleji rajongószámhoz képest számoltuk, tehát ha egy oldal 3 000 rajongóval indult és a hónap végére 6 000 rajongója lett, 100%-os lett a növekedési mutatója. A vizsgált oldalak között nem szerepelnek a korhatáros oldalak (azok, amelyeket alkoholtartalmú termék vagy más tartalom miatt állított korhatárosra az adminisztrátor). Bizonyos esetekben nem a november 1-jei rajongószámot vettük figyelembe, ott a dátumot külön zárójelben jeleztük.

A rajongószám szerinti növekedési mutató inkább a nagy oldalaknak kedvez (a hálózati hatás miatt könnyebb szám szerint több rajongót gyűjteniük), míg a százalékos növekedési mutató a kisebb oldalaknak (könnyebb megduplázni egy 3.000 rajongóval rendelkező oldalt, mint egy 100.000 rajongóval rendelkezőt). Nem könnyű, csak könnyebb.. Az adatok forrása a Facebook Application Interface (Facebook API).

Száraz tények

imagefactory
imagefactory
imagefactory
imagefactory

imagefactory
imagefactory
imagefactory
imagefactory

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés