Az RTL és a Milka vezeti a Facebook-trendet

Szerző: digibiz Forrás: Image Factory

Címkék: Facbook |

2010.
12.08.
13:46

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

2010 novemberében az összesített TOP 50-be kerüléshez legalább 13 ezer új rajongóra vagy a november eleji (minimum 3.000 fős) rajongótábor megduplázására volt szükség. Amint az összesített listákból látszik, az RTL Klub tehetségkutatójának aloldalai uralták a mezőnyt, mellettük a Milka csokoládé erősödött leginkább.

A két vezető márka (RTL, Milka) mellett néhány pillanatnyi hangulatot (Nincs kedvem tanulni!) vagy nehezen beazonosítható képviseletű (gazdasági, közéleti, egyéb szereplőkhöz jelenleg nem köthető), népszerű preferenciát kifejező oldal (szeretem a csokoládét) erősödött leginkább - írja havi összefoglalójában az ImageFactory. Az új rajongók szám szerinti összesített listájában az első húszban végeztek a legerősebb brand oldalak: a Túró Rudi, a Mekizni jó!, valamint a Milka csokoládé. A TV2 Megasztár - Legenda csak egy van! című oldalának a hó végi hajrával sikerült bekerülnie a legjobbak közé, a növekedés arányát tekintve. A közéleti oldalak közül egyedül a Tiltakozunk a felsőoktatási törvény megváltoztatása ellen rúgott labdába, műfajában komoly sikert elkönyvelve ezzel.

Szintén a legerősebb teljesítők közé tartozik a hónapban két Comedy Central-os sorozat Facebook oldala, az Így jártam anyátokkal és a Susogós Mackók is. Mellettük a média kategóriában a Showder Klub, a Rádió 1, a VIVA valamint az MTV Hungary is sok új rajongót gyűjtött, igaz, egyiküknek sem sikerült a százalékos növekedés szerinti TOP 50-be kerülni ezzel a teljesítménnyel. A VIVA adománygyűjtő oldala, a VIVA Teleton viszont jól szerepelt a brand/kampány növekedési listában. Mind a növekedési arány, mind az abszolút rajongószám-emelkedés tekintetében TOP 15-ön belül volt "Az iwiw az szar"oldal.

A nagy brandek és kampányoldalak közül - amelyeket a ImageFactory összefoglalóan a brand táblázatokban listázunk - a legtöbb rajongót a Milka csokoládé, az abszolút rajongószámban országos listavezető Túró Rudi és a Mekizni jó! oldalak szerezték - nem rácáfolva a nagy számok törvényére. Az élmezőnyben van még az AVON Magyarország, a LoveSexDurex, a Photo hall - a Photospecialista, valamint a Nike Football Hungary.

Kicsit árnyaltabb a kép, ha a növekedési arányt nézzük: ebben a listában a 3.000-es korlátot november elején sikeresen átlépő, kisebb oldalak is előkelő helyet szereztek: említést érdemel a Norbi Update, a Ford Magyarország, valamint a Malév. A nagy Rudi kisöccsének (I ♥ Pöttyös GURU) erejét mutatja, hogy a TOP 5-ben végzett a brand kategóriában az abszolút és a relatív növekedést tekintve egyaránt.

Telekommunikáció

A százalékos gyarapodást tekintve Vodafone, Telenor, T-Mobile a sorrend a hálózati szolgáltatók közül. Abszolút számú növekedésben a T vezet. A djuice is menetel, arányszám szerint mögöttük, csakúgy, mint a T kampányoldala, a Katy klipje. A technológiai szektorban a Samsung Magyarország, az SE Hungary (Sony Ericsson, ha valaki nem értené), valamint a HP Magyarország oldalai a listavezetők.

Fast food tekintetében egyedül a KFC Magyarország lohol a Mekizni jó! nyomában. Utóbbinak egyelőre nem kell nagyon tartania tőle. A bevásárlóközpontok közül adataink alapján a legsikeresebb az Auchan oldala, a Jin és Jang, igaz, növekedési ütemben a FÓRUM Debrecen megelőzte. A Corvin Bevásárlóközpont is sokat erősödött a hónapban, de november elején még nem érte el a 3.000-es határt, ezért nem szerepel a listában - érdemes lesz odafigyelni rá december folyamán. A Napi Legtöbb Lájk kategóriában a Janicsák Veca FanClub győzött, amelyik november 20-án 12.944 új rajongót szerzett, ez egy Budakeszi méretű település népessége.
 
Az elemzés módszertana

A havi összesítés során minden olyan magyar vonatkozású, adatbázisunkban szereplő oldalt figyelembe vettek, amelyek 2010. november 1-jén legalább 3 000 rajongóval rendelkezett. A növekedési mutatót a november eleji rajongószámhoz képest számoltuk, tehát ha egy oldal 3 000 rajongóval indult és a hónap végére 6 000 rajongója lett, 100%-os lett a növekedési mutatója. A vizsgált oldalak között nem szerepelnek a korhatáros oldalak (azok, amelyeket alkoholtartalmú termék vagy más tartalom miatt állított korhatárosra az adminisztrátor). Bizonyos esetekben nem a november 1-jei rajongószámot vettük figyelembe, ott a dátumot külön zárójelben jeleztük.

A rajongószám szerinti növekedési mutató inkább a nagy oldalaknak kedvez (a hálózati hatás miatt könnyebb szám szerint több rajongót gyűjteniük), míg a százalékos növekedési mutató a kisebb oldalaknak (könnyebb megduplázni egy 3.000 rajongóval rendelkező oldalt, mint egy 100.000 rajongóval rendelkezőt). Nem könnyű, csak könnyebb.. Az adatok forrása a Facebook Application Interface (Facebook API).

Száraz tények

imagefactory
imagefactory
imagefactory
imagefactory

imagefactory
imagefactory
imagefactory
imagefactory

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés