Az oroszok már a Facebook-on vannak

Szerző: digibiz Forrás: mashable.com

Címkék: Facebook

2011.
06.21.
16:22

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Oroszországban robbanásszerűen lettek népszerűek a közösségi oldalak, nagyon rövid időn belül. Bár korábban úgy gondolták, hogy Oroszország nem igazán befogadóképes a globális trendek területén mégis, a közösségi hálózatok olyan mértékben terjedtek el, főleg a 18-27 éves korosztály körében, hogy az a szakértőket is meglepte.

Mióta a Facebook 2010 januárjában az orosz internetezők számára is kiterjesztette a közösségi oldalt, a helyi regisztráltak száma mára már nagyjából 4,5 millióra nőtt. Ezeknek az új felhasználóknak a háromnegyede más helyi hálózatokról váltott a nemzetközire, de még azoknak a szerpe is igen erős maradt az országban. Főleg a 27 év alatti korosztályon látszik, hogy vonzzák őket a nemzetközi márkák, a divat, hírességek, ezeket pedig például a Facebookon megtalálhatják, miközben a barátaikkal is tarthatják a kapcsolatot. Ez pedig Oroszországban kiemelkedően fontos a felhasználók számára.

A ComScore nemzetközi felmérése kimutatta, hogy Oroszország közösségi oldal felhasználói a legelkötelezettebbek ezekkel az oldalakkal kapcsolatban. Tavaly az orosz felhasználók több időt töltöttek like-olással, kommenteléssel, vagy üzenetküldéssel mint bárki, összehozva ezzel 10 órát havonta. Ez majdnem kétszer annyi mint amit egy átlagos amerikai felhasználó foglalkozik a közösségi hálózatokkal egy hónapban. Az országban nagyon erős még a Twitter jelenléte, ami míg más országokban a kezdeti fellendülés után sok aktív felhasználót elvesztett, az oroszok körében nagyon népszerű, és a felhasználók 60 százaléka naponta frissíti, mi történik vele éppen. Az orosz elnöknek, Dmitrij Medvegyevnek például 4 aktív Twitter fiókja is van, amiket rendszeresen update-el. 

A nagy nemzetközi cégek, főleg akik a közösségi média területén tevékenykednek, természetesen ki szeretnék használni az oldalak nagy népszerűségét, ami láthatóan párnak sikerült is. De nem csak őket mozgatja meg ez, hiszen a közösségi hálózatok ilyen mértékű elfogadása rengeteg más nyugati céget is bíztatott arra, hogy online profilokat hozzanak létre az országban. Azonban az oroszok nem feltétlenül fogadják ezeket kedvezően, és nem alakul ki olyan interakció, mint a közösségi oldalakon. A hangsúlyt tehát a nagy vállalatoknak olyan programokra kel építeni, ahol az elköteleződés márka és fogyasztó között a közösségi oldalak szintjén jön létre, itt ugyanis megvan a fogékonyság.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés