Az orosz online piac hatalmas, de csak a hazaiaknak

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: internet | online piac

2011.
06.06.
16:53

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Oroszország Európa egyik leggyorsabban növekvő online piaca, ahol azonban leginkább a hazai játékosok dominálnak.

Európában. Öt éve még a tízmilliót sem érték el. Az oroszul beszélő internetes piac pedig 2013-ra akár 130 millió főt is lefedhet a GP Bullhound számításai szerint, amikorra az orosz online népesség 93 millióra emelkedhet.

A gyors fejlődés oka az online infrastruktúra rohamos fejlődése, a legtöbb új felhasználót pedig a tíz egymilliónál több lakosú orosz nagyváros adja. Európa más piacaitól eltérően azonban Oroszországban a hazai vállalatok utalják az internetet. A 10 legnépszerűbb weboldalból 6 orosz. A Google, ami Németországban vagy Franciaországban 90 százalékos részesedéssel a legnépszerűbb kereső, az oroszoknál csak 34 százalékot ér el. De így van a Facebook esetében, ahol az emberek 72 százaléka inkább a helyi közösségi oldalt használja, a vKontakte-t, a vezető közösségi hálózat csak 19 százalékhoz jut. A legnépszerűbbek a közösségi hálózatok, mert az emberek nem bíznak a hivatalos hírforrásokban és ezekben az oldalakban látják a pontosabb tájékozódás lehetőségét.

Miért nem tudják a nagy nemzetközi vállalatok kihasználni az orosz piac ekkora fejlődését? Valószínűleg azért, mert Oroszországban egy az európaitól teljesen eltérő internetes modell épült fel.  Ráadásul átlagon felül, havi 9,8 órát használják ezeket. Az online személyes védelem nem túl megbízható az országban, mert eltér a szabályozás az európai szabványoktól, ezért sok külföldi cég nem mer befektetni, aloldalakat indítani itt. Az internetes kereskedelmi oldalak terjedését pedig az akadályozza, hogy Oroszországban még mindig leginkább a készpénzes, postai utánvétes fizetési forma megy, nagyon kevés embernek van egyáltalán bankkártyája. Az orosz jogi körülmények és a külföldi vállalatokhoz való negatív hozzáállás, az eltérő adóztatás méginkább megnehezítik a külföldi cégek terjeszkedését. Bár a szakértők úgy látják, azért az orosz piac pozitív irányban kezd átalakulni, sok idő még, míg megvethetik lábukat itt az olyan óriások, mint a Google. Ez nem egyedi példa, hiszen a világ másik gyorsan növekvő piacán, Kínában is hasonló a helyzet.

A tíz leglátogatottabb oldal Oroszországban:
  1. Mail.ru
  2. Yandex
  3. vKontakte
  4. Google
  5. RBC
  6. Wikimedia
  7. BitTorrent
  8. Rambler Media
  9. Microsoft
  10. SUP
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Apple vagy Nokia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Magyar fejlesztés az e-vámügy

Június közepe óta létezik egyablakos, elektronikus vámügyintézés Magyarországon, amitől az ügyintézés felgyorsulását és leegyszerűsödését várják, kisebb költségért. A magyar fejlesztés egyedi, sehol ennyi hatóságot nem hangoltak össze az EU projektjében. Szántó Tamást, a Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ elnökhelyettesét kérdeztük az új rendszerről.

Egyedi magyar fejlesztés az e-vámügyintézés Egyedi magyar fejlesztés az e-vámügyintézés

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés