Robbanásszerű fejlődés előtt állnak a hazai online utazási portálok

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: online kereskedelem | online jegyértékesítés

2010.
05.11.
12:03

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egy vezető amerikai gazdasági portál előrejelzése szerint a 2009-es recesszió követően idén lendületes növekedés várható az online utazási irodák piacán, 2012-re már 7 százalékos gyarapodásra számítanak elemzőik. Megkérdeztük az itthoni nagyokat, mire számítanak az idei szezonban, hogyan vészelték át a tavalyi szűk esztendőt.

Nemcsak a gazdasági válság sújtotta az online utazási irodák piacát az elmúlt időszakban: a terrorfenyegetések, a sertésinfluenza okozta hatások is megviselték az ágazat szereplőit. Az amerikai eMarketer.com jelentése alapján a mélypont 2009 volt, amikor az ágazat 6,7 százalékos recesszióba süllyedt. Jellegéből adódóan azonban igen rugalmasan követi az online piac a kedvező hatású változásokat. A portál előrejelzése szerint az ágazat idén 4,6 százalékos növekedésre számíthat és a következő években sem lassul a fellendülés üteme. A csúcsot 2012-re várják a szakemberek 7 százalékon. A válság utáni időszak mindenképpen az online utazási irodák térnyerését hozhatja, melyek életében kiemelt szerepet fognak élvezni a közösségi oldalak is.

Flickr foto

A magyarországi helyzetet azonban nem hasonlíthatjuk össze sem az amerikaival, sem a nyugat-európaival. Nálunk még bővül az internetezők száma, az online fizetési rendszerek fejlettsége és elfogadottsága is gyerekcipőben jár. Az elmúlt 1-2 évben azonban sokan rájöttek, hogy az internetet repülőjegy, nyaralás megvásárolására is lehet használni. Ez a fejlődés, a gondolkodás megváltozása lehet a kiindulópontja, hogy a közeljövőben az online utazási szolgáltatásokat nyújtó portálok robbanásszerű fejlődésnek indulhassanak hazánkban is. A piac jelen helyzetéről A Hurrá-Nyaralunk.hu online utazási iroda és a Vista utazási iroda ügyvezetőivel beszélgettünk.  
 
"Nagyon szomorú lennék, ha csak 7 százalékot növekedne az online nálunk. Magyarországon az online utazási szolgáltatók részesedése a teljes értékesítésből még mindig alacsony. Így amikor a kinti piacokon 6-7 százalékos növekedésre lehet számítani, akkor Magyarországon ennek a növekedésnek a két-háromszorosa várható." - reagált Habócki Zsolt, a Hurrá-Nyaralunk.hu ügyvezetője.

Az amerikai várakozások Lovas Edina, a Vista utazási iroda marketing vezetője szerint sem mérvadóak nálunk. Mint kérdésünkre elmondta,Magyarországon nincs a piacon olyan utazási iroda, amin keresztül utazási csomagot (szállás+repülőjegy) online megvásárolhatunk. Jelenleg online foglalásokról, lekérdezésekről beszélhetünk csak. A tendencia azonban világos, az online térnyerése várható hazánkban is. Mi az USA-hoz képest lemaradásban vagyunk, ezért nálunk az online utazási piac bővülésének üteme magasabb lesz."

Nem csak a látogatók számának növelése a cél

A látogatók számának tekintetében egyik portál sem áll rosszul. A Hurrá-Nyaralunk.hu 250-300 ezer egyedi látogatót tudhat magának, 300 ezer regisztrált felhasználójuk van, ezen kívül a repjegy.hu is az iroda érdekeltségei közé tartozik, havi 100 ezres látogatottságával. A Vista honlapját 100-105 ezer látogató keresi fel havonta, emailes hírlevelükre pedig 130 ezren iratkoztak fel eddig. Az iroda azonban kevés online szolgáltatást nyújt, honlapja leginkább repülőjegy foglalásra alkalmas. Igaz, ebben piacvezető a cég, tavaly 55 ezer repülőjegyet értékesítettek.

"Annak ellenére, hogy tavaly kevesebbet utaztak az emberek, a látogatók száma nem csökkent oldalainkon. Ez azt jelenti, hogy sokkal többen fordultak az internethez egy üdülés, vagy repülőjegy megtervezésekor de tavaly kevés vásárlás jött létre ezektől a látogatóktól. Idén megindult egyfajta növekedés. Az a tapasztalatunk több vásárló lesz a látogatókból a tavalyi évhez képest. Az utazások értékesítésében 20 százalékos a növekedés, míg repülőjegy értékesítésben 60 százalékos növekedést figyelhetünk meg a tavalyi év hasonló időszakához képest."- mondta Habócki Zsolt.

"A Vista irodáiban nem lehet online lefoglalni az utazásokat, éppen ezért ilyen adatokról nem tudunk beszámolni. Az utazásfoglalások tekintetében elmondhatjuk, hogy az idei 1. negyed év adatai alapján 20 százalékos növekedést értünk el a tavalyi év hasonló időszakához képest -  Tudtuk meg Lovas Edinától, aki hozzáfűzte: "A Vistánál is érzékeljük az online szolgáltatások előretörését, a közeljövőben szeretnénk elérni, hogy minden online foglalható és fizethető legyen oldalainkon, de ehhez a vásárló bizalma is szükséges: ma Magyarországon nem szívesen adják ki a bankszámlaszámukat, bizalmatlanok."

Olvassa tovább a cikket!

  • Robbanásszerű fejlődés előtt állnak a hazai online utazási portálok
  • Marad a külföldi
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés