Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: online TV | online kereskedelem

2010.
04.30.
11:41

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyre többen néznek televíziót internetes platformon, ám messze még az idő, amikor a felhasználók minden tekintetben e verzió mellett teszik majd le voksukat. Az online tévézés ettől függetlenül máig kiaknázatlan reklámlehetőségeket rejt.

Az internetes alapú televíziózást előnyben részesítők köre dinamikusan bővül, aminek hátterében részben a szélessávú internet terjedése áll, részben az, hogy az IPTV-s szolgáltatások több szempontból is többet tudnak a hagyományosaknál: az előnyök közé tartozik többek között az archív tévé és a különféle interaktív műsorkísérő alkalmazások, az, hogy lehetővé teszik az otthoni hálózatról a fotók és zenék tévékészülékre való hívását, vagy éppen az, hogy a képernyő egyes részin információs réteg jelenik meg, amelyen keresztül elérhető például a helyi időjárás jelentés.

A februári adatok szerint itthon országos szinten - a 12 legjelentősebb piaci szereplő  közlése szerint - 420 ezer digitális televízió előfizetés van, miközben a televíziós előfizetések száma - technológiától függetlenül - csaknem 3 millióra rúg.

Növekvő  arányok

A digitális tévé szolgáltatást a szolgáltatók jellemzően internet-, IP-telefon- és IPTV előfizetést egyben tartalmazó csomagokban is kínálják, az igénybevevők köre pedig egyre bővül: a Nemzeti Hírközlési Hatóság gyorsjelentése szerint februárban az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a januári 16,2 százalék után 16,9 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. Az internet alapú televíziózás térnyerését mutatja az is, hogy az [origo] tavaly novemberben indított két tematikus csatornáját, a LifeNetwork-öt és az OzoneNetwork-öt már egymilliónál is több háztartásban lehet fogni. Mint a Magyar Telekom kommunikációs igazgatóságától megtudtuk, két csatorna jelen van a Magyar Telekom Csoport, a UPC, illetve számos egyéb szolgáltató hálózatán, így például az Invitelén, FiberNet-én, az Antenna Digitalén is.




A rendelkezéseinkre álló adatok szerint hétről hétre nő a csatornák nézettsége mindhárom platformon (TV, internet, mobil). A Magyar Telekom, bár pontos adatokat nem árul el, arra számít, hogy a növekedés folytatódik, és várhatóan további kábeltévé-szolgáltatók kínálatába kerül be a két tematikus csatorna. Webes mozgóképes tartalmat a Sanoma Budapest is szolgáltat televízióra: az új média divízió blogja szerint jelenleg naponta 8-10 perc friss mozgóképes tartalom készül, elsősorban internetre, a videoindításom száma pedig közelíti a havi 1 milliót.

Korlátok nélkül

Az, hogy az online tévézés egyre népszerűbb, nem meglepő módon nemzetközi tendencia. Egy, a comScore által a napokban közölt amerikai felmérés szerint a hagyományos és online platformot egyaránt használó fogyasztók szerint az online tévézés mellett több tényező is szól. A felhasználók többsége a tér- és időbeli szabadságot emeli ki első számú előnyként: a megkérdezettek 75 százaléka azért részesíti előnyben az online tévézést, mert ezzel a módszerrel bárhol nézhet műsorokat, míg 74 százaléknak fontos az is, hogy a számára megfelelő időben ülhessen képernyő elé. A legfontosabb előnyök között említik a műsorok megállíthatóságának lehetőségét: ez a felhasználók 70 százalékának volt fontos. A fogyasztók 67 százaléka pozitív vonásnak tartotta azt is, hogy az online tévézésnél a reklámok kevesebbszer szakítják meg a műsorokat.

Az összesített élményeket tekintve egyelőre a tévés platform felé billen a mérleg: ebből a szempontból a felhasználók 68 százaléka a TV-s verzió mellett tette le voksát. Az internetes platform egyelőre más szempontból is alul marad: a felhasználók 69 százaléka azért részesítette előnyben hagyományos műsorokat, mert fontosnak tartja, hogy a műsorokat valós időben tekintse meg. A kutatás résztvevői a hang- és képminőség szempontjából is a TV-t preferálták: 72 illetve 75 százalékuk vélekedett úgy, hogy ebből a szempontból is a hagyományos megoldás a jobb.

Sorozatban sorozatot

Érdekes az is, mi motiválja azokat a nézőket, akik internetes platformon néznek sorozatokat: a leggyakoribb ok ez esetben jellemzően az, hogy az illető elmulasztott egy epizódot - az esetek 71 százalékban ez áll a háttérben. A nézők 57 százaléka a kényelmesség miatt választja az online követést, 38 százalék pedig a kevesebb reklám miatt választja ezt a megoldást. A műsorok időbeli eltolása gyakoribb a fiatalabb tévénézők körében: a 18-24 éves korcsoportnak csupán 35 százaléka nézi valós időben az epizódokat, 42 százalékuk egy héten belül megnézi azokat, 23 százalék pedig még tovább halasztja az adott rész megtekintését. A 25-34 éves korcsoportnál nagyjából ugyanez a helyzet, a 42 évnél idősebbek viszont már kevésbé élnek az időbeli eltolás lehetőségével.

A kutatás az online tévénézők reklámok iránti toleranciáját is vizsgálta, és kiderült, hogy az internetes platformot használók óránként 6-7 percnyi reklámot tolerálnak, ami magasabb, mint az online verziót jelenleg jellemző 4 perces reklámadag. Ráadásul egyes elemzők azt feltételezték, hogy az felhasználók a kevesebb reklám miatt részesítik előnyben az online tévézést - erre cáfol rá a mostani kutatás eredménye, amely épp azt emeli ki, hogy az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Bill Gates vagy Steve Jobs?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés