Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: online TV | online kereskedelem

2010.
04.30.
11:41

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyre többen néznek televíziót internetes platformon, ám messze még az idő, amikor a felhasználók minden tekintetben e verzió mellett teszik majd le voksukat. Az online tévézés ettől függetlenül máig kiaknázatlan reklámlehetőségeket rejt.

Az internetes alapú televíziózást előnyben részesítők köre dinamikusan bővül, aminek hátterében részben a szélessávú internet terjedése áll, részben az, hogy az IPTV-s szolgáltatások több szempontból is többet tudnak a hagyományosaknál: az előnyök közé tartozik többek között az archív tévé és a különféle interaktív műsorkísérő alkalmazások, az, hogy lehetővé teszik az otthoni hálózatról a fotók és zenék tévékészülékre való hívását, vagy éppen az, hogy a képernyő egyes részin információs réteg jelenik meg, amelyen keresztül elérhető például a helyi időjárás jelentés.

A februári adatok szerint itthon országos szinten - a 12 legjelentősebb piaci szereplő  közlése szerint - 420 ezer digitális televízió előfizetés van, miközben a televíziós előfizetések száma - technológiától függetlenül - csaknem 3 millióra rúg.

Növekvő  arányok

A digitális tévé szolgáltatást a szolgáltatók jellemzően internet-, IP-telefon- és IPTV előfizetést egyben tartalmazó csomagokban is kínálják, az igénybevevők köre pedig egyre bővül: a Nemzeti Hírközlési Hatóság gyorsjelentése szerint februárban az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a januári 16,2 százalék után 16,9 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. Az internet alapú televíziózás térnyerését mutatja az is, hogy az [origo] tavaly novemberben indított két tematikus csatornáját, a LifeNetwork-öt és az OzoneNetwork-öt már egymilliónál is több háztartásban lehet fogni. Mint a Magyar Telekom kommunikációs igazgatóságától megtudtuk, két csatorna jelen van a Magyar Telekom Csoport, a UPC, illetve számos egyéb szolgáltató hálózatán, így például az Invitelén, FiberNet-én, az Antenna Digitalén is.




A rendelkezéseinkre álló adatok szerint hétről hétre nő a csatornák nézettsége mindhárom platformon (TV, internet, mobil). A Magyar Telekom, bár pontos adatokat nem árul el, arra számít, hogy a növekedés folytatódik, és várhatóan további kábeltévé-szolgáltatók kínálatába kerül be a két tematikus csatorna. Webes mozgóképes tartalmat a Sanoma Budapest is szolgáltat televízióra: az új média divízió blogja szerint jelenleg naponta 8-10 perc friss mozgóképes tartalom készül, elsősorban internetre, a videoindításom száma pedig közelíti a havi 1 milliót.

Korlátok nélkül

Az, hogy az online tévézés egyre népszerűbb, nem meglepő módon nemzetközi tendencia. Egy, a comScore által a napokban közölt amerikai felmérés szerint a hagyományos és online platformot egyaránt használó fogyasztók szerint az online tévézés mellett több tényező is szól. A felhasználók többsége a tér- és időbeli szabadságot emeli ki első számú előnyként: a megkérdezettek 75 százaléka azért részesíti előnyben az online tévézést, mert ezzel a módszerrel bárhol nézhet műsorokat, míg 74 százaléknak fontos az is, hogy a számára megfelelő időben ülhessen képernyő elé. A legfontosabb előnyök között említik a műsorok megállíthatóságának lehetőségét: ez a felhasználók 70 százalékának volt fontos. A fogyasztók 67 százaléka pozitív vonásnak tartotta azt is, hogy az online tévézésnél a reklámok kevesebbszer szakítják meg a műsorokat.

Az összesített élményeket tekintve egyelőre a tévés platform felé billen a mérleg: ebből a szempontból a felhasználók 68 százaléka a TV-s verzió mellett tette le voksát. Az internetes platform egyelőre más szempontból is alul marad: a felhasználók 69 százaléka azért részesítette előnyben hagyományos műsorokat, mert fontosnak tartja, hogy a műsorokat valós időben tekintse meg. A kutatás résztvevői a hang- és képminőség szempontjából is a TV-t preferálták: 72 illetve 75 százalékuk vélekedett úgy, hogy ebből a szempontból is a hagyományos megoldás a jobb.

Sorozatban sorozatot

Érdekes az is, mi motiválja azokat a nézőket, akik internetes platformon néznek sorozatokat: a leggyakoribb ok ez esetben jellemzően az, hogy az illető elmulasztott egy epizódot - az esetek 71 százalékban ez áll a háttérben. A nézők 57 százaléka a kényelmesség miatt választja az online követést, 38 százalék pedig a kevesebb reklám miatt választja ezt a megoldást. A műsorok időbeli eltolása gyakoribb a fiatalabb tévénézők körében: a 18-24 éves korcsoportnak csupán 35 százaléka nézi valós időben az epizódokat, 42 százalékuk egy héten belül megnézi azokat, 23 százalék pedig még tovább halasztja az adott rész megtekintését. A 25-34 éves korcsoportnál nagyjából ugyanez a helyzet, a 42 évnél idősebbek viszont már kevésbé élnek az időbeli eltolás lehetőségével.

A kutatás az online tévénézők reklámok iránti toleranciáját is vizsgálta, és kiderült, hogy az internetes platformot használók óránként 6-7 percnyi reklámot tolerálnak, ami magasabb, mint az online verziót jelenleg jellemző 4 perces reklámadag. Ráadásul egyes elemzők azt feltételezték, hogy az felhasználók a kevesebb reklám miatt részesítik előnyben az online tévézést - erre cáfol rá a mostani kutatás eredménye, amely épp azt emeli ki, hogy az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iPhone vagy Blackberry?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés