A netes rendelések csupán 30 százalékát fizetik online

Szerző: digibiz Forrás: MTI/ digibiz.hu

Címkék: online kereskedelem | internetes fizetés | webshop |

2010.
09.15.
07:39

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A legtöbben még mindig postai úton bonyolítják netes rendeléseiket, egyes kutatások szerint azért, mert nem szeretik megadni személyes adataikat az online térben.

Az interneten keresztül a fogyasztók jellemzően szolgáltatásokat vesznek igénybe, illetve nem kézzel fogható dolgokat szereznek be, és sokan "meghátrálnak", ha az adataik kiszolgáltatását kérik tőlük - vallja közleményükben Marosvölgyi Péter, az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatója. A webáruházak oldalain gyakran találhatók olyan fórumok, ahol a vásárlók megosztják tapasztalataikat, a már megvett termékről, szolgáltatásról, illetve a vásárlás folyamatáról. Ezek ismeretében könnyebb meghozni a vásárlási döntést, a részletes leírás, illetve termék-összehasonlító programok is leegyszerűsítik a választást.

Az NRC Piackutató Kft. adatai szerint, minden ötödik látogató igényli, hogy az internetes bolt rendelkezzen telefonos ügyfélszolgálattal. "A könyv és a melegétel megrendeléseket követve, az online biztosítás az egyik legkeresettebb termék az interneten. Ennél a szolgáltatásnál biztos, hogy nem érheti meglepetés a vásárlót, mivel nem kell megfognia, felpróbálnia a megvenni kívánt terméket. A legnépszerűbb online szolgáltatások a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) és az utasbiztosítás. A kgfb-k közel 10 százalékát az ügyfeleink már a világhálón kötik meg, emellett mintegy hatezer utazó is az AEGONdirekt.hu internetes oldalon vásárolt biztosítást"- emelte ki Marosvölgyi.

Szerinte sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az online fizetéshez nem szükséges dombornyomott bankkártya, ugyanis a kártya hátoldalán található 3 jegyű (CVV) ellenőrző kóddal is, gond nélkül lehet vásárolni a fizetőfelületen. Emellett léteznek egyszer használatos időkorlátozott bankkártyaszámok is, amelyeket a bank honlapján közvetlenül a vásárlás előtt is lehet igényelni - ismertette a biztosítási szakember.

    
1 hozzászólás 

2010.
09.15.
07:50

Nagy Sándor
Ide kapcsolódó hír a MasterCard most zajló promociója, melynek keretében több nagy forgalmú internetes áruházban (pl. Libri, G-Roby) kedvezményt kapnak a vásárlók, amennyiben internetes bankkártyahasználat segítségével fizetik ki megrendeléseiket. A MC ettől azt várja, hogy egy-egy sikeres próba után a vásárlók majd nagyobb bizalommal lesznek ez iránt az amúgy fokozottan biztonságos fizetési mód iránt.

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

ADSL vagy mobilnet?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mi értelme van az MTI-nek?

Rendhagyó dologra vállalkoztunk. Arra tettünk kísérletet, hogy megvizsgáljuk, milyen arányban hasznosulnak a Magyar Távirati Iroda által készített anyagok fontos hazai hírfelhasználó portálokon. Ami egyben természetesen a saját tartalom nagyságrendjére is utal.

Mi értelme van az MTI-nek? Mi értelme van az MTI-nek?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés