Az év amikor kiszűrtek téged a haverok

Szerző: Dobó Mátyás Forrás: Doransky.hu

Címkék: közösségi média | blog

2011.
05.04.
06:59

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az információs túltöltődés kemény dolog, amivel mindenkinek a saját személyes szintjén szembe kell néznie. A weben dolgozó profik, a menedzserek már évek óta tudják milyen az, amikor nem tudsz válaszolni minden emailre, nem tudsz minden megkeresést követni, minden nap úgy ér véget, hogy úgy érzed, jó lenne, ha minden nap dupla lenne.

2011 azon korai évek egyike, amikor már nem csak a profik, de lassan mindenki a közösségi médiának köszönhetően kissebb-nagyobb mértékben szembesül azzal a ténnyel, hogy bizony irgalmatlan mennyiségű magát feldolgozandónak mutató információ hever kint a weben és már a barátok is annyi információt tesznek közzé, hogy lassan asszisztenst kell alkalmazni, hogy feldolgozzuk a családban születő gyerkek képeit, az ismerősök nyaralási fotóit és azt, hogy a barátok mit reggeliztek.

A Gmail ezért vezette be a priority email-t, a Facebook pedig a barátok szűrését. Gondolom mindenkinek megvan a nagy botrány, amikor  kiderült, hogy a Facebook alapból csak azokat az ismerősöket mutatja, akik az aktivitásaink alapján valóban fontosnak tűnnek számunkra.
Amióta bevezették ezt a funkciót, gyakran hallom ismerőseimtől, hogy a Facebook unalmas. Valóban unalmas, de nem azért, mert nincs elég információ rajta, hanem mert rosszul szűr és olyan információkat dob fel, amik nem érdekelnek. De a szándék látszik, a Facebook megpróbál minket mentesíteni az információs túltöltődéstől és előszűri nekünk különböző paraméterek alapján a felénk áramló üzeneteket, jöjjenek ezek barátoktól vagy olyan cégektől és médiumoktól, akik érdekelnek minket.

Az átlagfelhasználó azt szeretné, hogy legyenek újdonságok, de ne túl sok, legyenek tartalmak, de azok többsége érdekeljen minket, kapjuk meg az emaileket, de csak a tényleg a fontosakat, a technológia pedig hol jól, hol rosszul igazodik ehhez az igényünkhöz. Az email rendszerek, a közösségi oldalak mindegyike abba az irányba halad, hogy azokkal a tartalmakkal szembesítsen minket, amikkel nagy valószínűséggel kapcsolatba lépünk, ami bevon minket és aktivizál.

Ennek a fejlődésnek pedig nagyon komoly következményei vannak mindenkire nézve, főként azokra, akik abból élnek, hogy tartalmakat, élményeket próbálnak közvetíteni webes és mobil felületeken keresztül. 2011-től már nem elég kimenni a webre, behozni rengeteg látogatót a felületekre és egyszer konvertálni őket, aztán szolidan támadni őket mindenféle tartalommal.

Mostantól nem duma, hanem realitás, hogy a felhasználók bevonása, az "engagement" kulcs tényező, hiszen ha nem tudjuk a túloldalon lévő embereket aktivizálni - de legalább a barátaikat -, a szűrőrendszerek simán eltüntetnek minket úgy, mintha soha nem is lettünk volna és mindezt úgy, hogy észre sem vesszük.

Pedig ez lesz. Sok ezer cég fog úgy kommunikálni hamarosan a weben, hogy azt hiszi majd, több ezer fős koncerteket szervezett ahol csak egy gond van, a mikrofon nincs bekapcsolva.

A szűrőrendszereken való átjutás igazi művészet/tudomány lesz, ami nagyjából arról szól, hogy miként képes egy ember/cég/médium a vonzáskörzetében lévő felhasználókat olyan mérhető aktivitásokra buzdítani, hogy az automatikus szűrőrendszerek megbízható és megjeleníthető forrásnak tekintsék.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Menő a netes TV

Egyre többen néznek televíziót internetes platformon, ám messze még az idő, amikor a felhasználók minden tekintetben e verzió mellett teszik majd le voksukat. Az online tévézés ettől függetlenül máig kiaknázatlan reklámlehetőségeket rejt.

Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés