Az EU vizsgálja a Facebook arcfelismerőjét

Szerző: digibiz Forrás: Washington Post

Címkék: Facebook

2011.
06.10.
11:38

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Európai Unió adatvédelmi jogalkotói vizsgálják a Facebook arcfelismerő szoftverét, és azt, mennyiben sérthette az emberek személyiségi jogait az, hogy tájékoztatás nélkül indították el a szolgáltatást.

Az EU 27 országának adatvédelmi felügyeleteinek embereiből álló csoport nézi meg, hogy az arcfelismerő átlépett-e bármilyen az EU területén érvényben lévő adatvédelmi szabályt. Gerard Lommel, az adatvédelmi munkacsoport luxemburgi tagja szerint egyilyen funkció, ami az emberek megjelölését segíti elő feltöltött fotóinkon, csak a felhasználók tudtával aktiválható.

A Facebook tegnap blogján tette közzé álláspontját az üggyel kapcsolatban, miszerint a Tag Ajánló bevezetése folyamatos volt, és valóban csak az amerikai felhasználókat tájékoztatták a szolgáltatás elindításáról. Viszont szerintük azért nincsen ezzel probléma, mer a Tag Ajánló előtt is bejelölhettek bárkit a felhasználók a másik megkérdezése nélkül egy képen. Ez a Facebook-on bevett szokás, aki akarja leszedheti a képről a megjelölést.

A legnagyobb közösségi hálózat nem az első amerikai cég, amelynek szembe kell nézni az EU adatvédelmi biztosaival. Korábban a Google, a Microsoft, vagy a Yahoo is került már vitás helyzetbe az Unióval szemben.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés