Az embereket már nem érdekli az online Times

Szerző: digibiz Forrás: Origo.hu / digibiz.hu

Címkék: Times | BBC | online újság

2010.
11.06.
10:51

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Olvasói nagy részét elvesztette a brit Times és Sunday Times lapok online kiadása, mert júliusban fizetőssé tették tartalmaik elérését, és ez a helyzet az elmúlt hónapokban sem javult. A működtetők mégis elégedettek az előfizetők számával.

A BBC beszámolója szerint addig, amíg a Times Online cikkeit ingyen lehetett olvasni, az online magazint havonta 21 millió látogató kereste fel. Majd miután a tartalmak elérését fizetőssé tették, ez a szám 2,7 millióra csökkent előző hónapban. A Rupert Murdoch médiamogul birodalmához, a News Internationalhez tartozó Times és a Sunday Times online tartalmainak eléréséért eddig mindössze körülbelül százezer felhasználó fizetett, és nagyjából ugyanennyien előfizetői a papír újságokért. Közülük 50 ezer olvasónak van havi előfizetője, a többiek inkább napi "belépőt" vesznek.

Korábban megírtuk, hogy döntését azzal indokolta az újság, hogy már nem tudták magukat fenntartani az ingyenes szolgáltatással. A zuhanó hirdetési bevételek indokolták Rupert Murdoch, a News Corporation vezérének döntését, miszerint a "minőségi újságírás nem olcsó", és csupán hirdetési bevételekből minőségi online médiatartalmat szolgáltatni nyereségesen már nem lehet. A Times vezetősége úgy nyilatkozott, hogy előzetes kalkulációik alapján nagyjából az online olvasói tábor 90 százalékának elvesztését tartották valószínűnek a tartalmak fizetőssé tételének hatására. Ez majdnem be is jött, mivel 87%-kal kevesebben olvassák, mint korábban.

A cikkek online elérése egyébként napi egy fontba (~ háromszáz forint), vagy heti két fontba (~ hatszáz forint) kerül, míg az iPad-tulajdonosok négy hétre tíz fontért (~ háromezer forintért) fizethetnek elő az internetes kiadásra. Az új tagoknak akciósan az első 30 nap csupán egy fontjába kerül, ami ráadásul bónusz iPad kiadást is tartalmaz. A kiadó vezetősége állítólag elégedett a fogadtatással.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

Interjú a Jujj.hu eladásáról

A hazai online videózásnak és a netes közösségeknek bőven van hová fejlődnie. Az ezekben rejlő lehetőségekről, a nagy bevásárlásokról és portfólióbővítésről beszélgettünk Holman Endrével, a juj.hu-t és Cotcot.hu-t nemrég megvásárló Generál Média ügyvezetőjével. Olvassa el a teljes cikket!

Új alapokra kerül az online videózás - interjú a juj.hu eladásáról Új alapokra kerül az online videózás - interjú a juj.hu eladásáról

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés