A Facebook átvette a Google helyét

Szerző: digibiz Forrás: Washingtonpost.com / digibiz.hu

Címkék: Facebook | Google | iWiW | látogatottság

2011.
01.04.
09:35

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A történelmi fordulópont hazánkban már tavaly októberben bekövetkezett, amikor a Facebook leelőzte az iWiW-et, majd egy felmérés szerint a Yahoo-t is. Most pedig a Google lett a cél, sőt egy kutató cég adatai szerint tavaly több volt az egyedi látogatóik száma, mint a kereső óriásnak.

A tavalyi év kétségkívül a közösségi média, és azon belül is a Facebook éve volt. 2010-ben a Facebook maga mögé utasította a Google-t mint a legnépszerűbb internetes oldal. A közösségi oldalnak már több, mint 50 millió felhasználója van, az alapítóját, Mark Zuckerberget pedig az év emberének választotta a Time magazin - írja a The Washington Post.

Szakértők véleménye szerint ez a folyamat az Internet legnagyobb átalakulása, és immár a Google központú net helyét átvette az ember központú net. Az Experian Hitwise szerint a Facebook az élre tört tavaly, miután 2009-ben még csak harmadik helyezett volt, az azt megelőző évben pedig csupán kilencedik. Adataik szerint 2010-ben az amerikai egyedi online látogatások 8,9 százaléka a Facebooké volt január és november közt, míg 7,2 százaléka a Google-é. Ezt követi a Yahoo! Mail, majd a Yahoo és a YouTube.

hitwise.com

Ahogy mi is megírtuk korábban, a ComScore adatai szerint még nem történt meg a trónfosztás, mert a Facebook a harmadik leglátogatottabb oldal. Csupán a Microsoft és a Google oldalai előzik meg.

A Facebook nagyon messzire jutott az indulása óta, amikor még csak fotók megosztására, és korábbi iskolatársak felkutatására használták. Ma már az Egyesült Államokban a leggyakoribb netes elfoglaltság lett az oldal böngészése, ezen a platformon jutnak hozzá a hírekhez, és teljesen átformálta a 'barát' fogalmát.

A Nielsen nyári felmérése szerint az amerikaiak interneten töltött idejüknek majdnem 23 százalékát közösségi oldalon töltik, míg 2009-ben ez a szám még csak 16 százalék volt. Eközben keresésre az idejüknek mindössze 4 százalékát fordítják.

Ugyanakkor arról nem szabad megfeledkezni, hogy nem lehet a két oldalt teljesen mértékben összehasonlítani, mert különböző funkciókkal bírnak. Azonban az biztos, hogy a bevételek szempontjából a Facebook még nem érte utol a Google-t: az előbbinek a 2010-es bevételét körülbelül 1 milliárd dollárra becsülik, míg a kereső óriásét 24 milliárd dollárra.

Korábban megírtuk, hogy a Facebook októberre utolérte a hazai közösségi oldalt, az iWiW látogatottságát, majd meg is előzte azt.  

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Céges honlap vagy blog?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés