A Facebook átvette a Google helyét

Szerző: digibiz Forrás: Washingtonpost.com / digibiz.hu

Címkék: Facebook | Google | iWiW | látogatottság

2011.
01.04.
09:35

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A történelmi fordulópont hazánkban már tavaly októberben bekövetkezett, amikor a Facebook leelőzte az iWiW-et, majd egy felmérés szerint a Yahoo-t is. Most pedig a Google lett a cél, sőt egy kutató cég adatai szerint tavaly több volt az egyedi látogatóik száma, mint a kereső óriásnak.

A tavalyi év kétségkívül a közösségi média, és azon belül is a Facebook éve volt. 2010-ben a Facebook maga mögé utasította a Google-t mint a legnépszerűbb internetes oldal. A közösségi oldalnak már több, mint 50 millió felhasználója van, az alapítóját, Mark Zuckerberget pedig az év emberének választotta a Time magazin - írja a The Washington Post.

Szakértők véleménye szerint ez a folyamat az Internet legnagyobb átalakulása, és immár a Google központú net helyét átvette az ember központú net. Az Experian Hitwise szerint a Facebook az élre tört tavaly, miután 2009-ben még csak harmadik helyezett volt, az azt megelőző évben pedig csupán kilencedik. Adataik szerint 2010-ben az amerikai egyedi online látogatások 8,9 százaléka a Facebooké volt január és november közt, míg 7,2 százaléka a Google-é. Ezt követi a Yahoo! Mail, majd a Yahoo és a YouTube.

hitwise.com

Ahogy mi is megírtuk korábban, a ComScore adatai szerint még nem történt meg a trónfosztás, mert a Facebook a harmadik leglátogatottabb oldal. Csupán a Microsoft és a Google oldalai előzik meg.

A Facebook nagyon messzire jutott az indulása óta, amikor még csak fotók megosztására, és korábbi iskolatársak felkutatására használták. Ma már az Egyesült Államokban a leggyakoribb netes elfoglaltság lett az oldal böngészése, ezen a platformon jutnak hozzá a hírekhez, és teljesen átformálta a 'barát' fogalmát.

A Nielsen nyári felmérése szerint az amerikaiak interneten töltött idejüknek majdnem 23 százalékát közösségi oldalon töltik, míg 2009-ben ez a szám még csak 16 százalék volt. Eközben keresésre az idejüknek mindössze 4 százalékát fordítják.

Ugyanakkor arról nem szabad megfeledkezni, hogy nem lehet a két oldalt teljesen mértékben összehasonlítani, mert különböző funkciókkal bírnak. Azonban az biztos, hogy a bevételek szempontjából a Facebook még nem érte utol a Google-t: az előbbinek a 2010-es bevételét körülbelül 1 milliárd dollárra becsülik, míg a kereső óriásét 24 milliárd dollárra.

Korábban megírtuk, hogy a Facebook októberre utolérte a hazai közösségi oldalt, az iWiW látogatottságát, majd meg is előzte azt.  

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook vagy iWiW ?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés