Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: árösszehasonlító oldalak

2010.
04.27.
14:45

7 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

A brit Econsultancy tavalyelőtti tanulmány szerint az online üzletek 10 százaléka árösszehasonlító szájtokon keresztül jön létre - azóta ez az arány értelemszerűen tovább nőtt. A felmérésből kiderül az is, hogy az online kereskedőknek már két évvel ezelőtt is csupán 21 százaléka nem használta reklámcéllal ezeket a szájtokat, és az is, hogy a webshopok 16 százaléka ebben az időszakban már csak ezen oldalakra támaszkodott. Egy korábbi tanulmányból az is kiderül, hogy felhasználók 57 százaléka párhuzamosan több árösszehasonlító oldalt is megnéz, még mielőtt meghozza végső döntését. Érdekes az is, hogy a vásárlók 93 százaléka a használat egyszerűsége szerint választ árösszehasonlító oldalt, 85 százalékuk pedig a kínálati skála szélessége szerint rangsorol, miközben a felhasználók 83 százaléka tekinti szempontnak az oldal függetlenségét. A látogatók 60 százalékának fontos, hogy korábban is halljon a szájtról, 45 százalékuk pedig azt is nézi, ajánlotta-e hiteles forrás az oldalt.

Sokszereplős piac

Bár a külföldi piacokon az árösszehasonlító szájtoknak már nagyobb hagyománya és kiterjedtsége van, a piac nálunk is sokszereplős: az élbolyba tartozik többek közt az Árukereső.hu, az Árgép.hu, a Depo.hu, a Kirakat.hu és az Olcsóbbat.hu. A leglátogatottabb ilyen jellegű hazai szájt az Árukereső, amelynek a Google Analytics szerint 2010 márciusában 1 millió egyedi látogatója volt. Mint Bíró Rolandtól, a portált működtető arukereso.hu Kft. ügyvezetőjétől megtudtuk, ez 50 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

arukereso.hu


"A továbbiakban is dinamikus kínálatbővítés a célunk, hogy a látogatók még könnyebben választhassanak egy adott termék forgalmazói közül. Ezen kívül olyan funkciókat építünk be a rendszerünkbe, amelyek egyszerűsítik a vásárlás folyamatát. Oldalunkon vásárlási tanácsokat, tippeket is adunk, hogy segítsünk meghozni a megfelelő döntést. Növekedési céljaink elérése érdekében a marketingre is egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk." Mint megtudtuk, komolyabb fejlesztések a közelmúltban is voltak: “Februárban megújult partnerportálunk, ahol a webshopok részére nyújtunk egyre szélesebb körű információt.

Az új oldalon könnyebben nyomon követhetőek a saját aktivitások, részletesebb elemzés kérhető. Ez a fejlesztés folyamatosan zajlik, hamarosan élesedik a következő verzió, amely még mélyebb elemzések elvégzésére lesz alkalmas. Elkészült az Árukereső mobil alkalmazása is iPhone-ra: ennek segítségével az iPhone kamerájával beolvasott vonalkód alapján azonosítható a termék, és az Árukereső adatbázisából kikereshető a legjobb online ár." Fejlesztéseket a Kirakat.hu is végzett a közelmúltban: mint a Sanoma Újmédia blogjából kiderül, idén tavasszal megújult a portál felülete. Ezzel kapcsolatban a fő cél az volt, hogy az új megjelenés a férfiak mellett a nőket is segítse a termékek, az árak és a boltok összehasonlításában. Ez többek között vidámabb és modernebb színvilágot, jobb felhasználhatóságot jelent, valamint azt, hogy a főoldal megnyitásakor azonnal áttekinthetők az akciós ajánlatok.

Olvassa tovább a cikket!

    
7 hozzászólás 

2013.
08.30.
18:47

Jancsi
Én ismerem a Brandbank.com-ot. Profik az tény. Jót tesz a webshopos meg egyáltalán az online kereskedelmi iparágnak, ha itthon is jelen vannak a profik.

7

2013.
06.25.
20:33

Gábor
Nem hinném, hogy feltaláltad! :) A Brandbank.com-ról nem hallottál még? Ők a legnagyobbak, akik jól strukturált termékadat megjelenítéssel, stúdió fotóminőséget szolgáltatnak, amitől egységes lesz a webshop termékmegjelenítés. Már itthon is jelen vannak, és egyre több online nagyáruházzal vannak kapcsolatban.

6

2013.
06.17.
18:45

Juhász Alex
Na! Feltaláltál egy új iparágat. Termékfotózás!

5

2013.
06.17.
17:16

Zoli
Komolyan mondom, valaki látott már egységes webshopot?? Az egyik termékfotó ilyen minőségű, a másik olyan.. El is megy a vásárlástól a kedvem.

4

2013.
05.20.
13:54

Csaba
Ez is jó
http://aproajandek.hu
Ajándék árösszehasonlító árú feltöltő oldal

3

2011.
05.15.
08:40

Ildi
igen, és nem rossz, ez a link: www.ararena.hu www.ararena.hu

2

2010.
11.01.
20:42

Mezes Daniel
Hotel? A hoteleké már eljött! (többek között)
Mert van itt egy érdekesség: Áraréna.hu árösszehasonlítás szolgáltatásokra! (fodrász, kőműves, könyvelő stb)

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés