Az angolok már inkább szövegben üzennek, nem telefonálnak

Szerző: digibiz Forrás: Ofcom.org.uk

Címkék: telefon | sms | közösségi média | internet

2012.
07.19.
13:51

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A leírt szöveg alapú kommunikáció gyakoriság szempontjából már felülmúlja a hagyományos telefonhívásokat vagy a személyes találkozókat az Egyesült Királyságban.

Egy friss kutatás szerint az átlagos angol fogyasztó naponta 50 smst küld el - az elküldött üzenetek száma a kétszeresére nőtt az elmúlt négy évben -, így 2011-ben több mint 150 milliárd üzenetet küldtek. A válaszadók hetente kilencven percet töltenek azzal, hogy közösségi oldalakat vagy emaileket olvasgatnak, internetezgetnek okostelefonon. Ugyanakkor a hívások száma egyre csökken. 

A változások elsősorban a tinik és fiatalok szokásainak köszönhetőek, hiszen ők egyre több időt töltenek online közösségekben, és neten keresztül vagy smsben kommunikálnak egymással. 

Az Ofcom 2012-es felmérése szerint a 16-24 évesek 96%-a napi szinten használ valamilyen szöveg alapú applikációt kommunikációra; 90% smst ír, és 73%-uk közösségi oldalakon is kommunikál. 

Összehasonlításképp, ennek a korosztálynak mindössze a 67%-a használja napi szinten beszélgetésre is készülékét, és csupán a 63%-uk társalog barátaival szemtől szemben. Az irányt az is mutatja, hogy 2011-ben 10%-kal csökkent a vezetékes hívások száma, és 1%-kal a mobil hívásoké. 

A változó felhasználói szokásoknak hatásuk van az iparági bevételekre: a teljes Egyesült Királyságok beli telekommunikációs bevételek 1,9%-ot zuhantak 2011-ben, 39,7 milliárd fontra.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

A tévés rendelésé a jövő

A telefonos ételrendelés leáldozóban van, az internetes fölfutóban, de úgy tűnik, a táplálkozási lánc vége mégsem a számítógép lesz, hanem a tévékészülék. Az erre épülő rendelési módszer majdnem startra kész, már csak egy lépés, és távirányítóval kérhető majd házhoz a pizza. Erről és ehhez hasonló fejlesztésekről beszélgettünk Perger Péterrel, a NetPincér.hu ügyvezetőjével.

Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés