Az angolok már inkább szövegben üzennek, nem telefonálnak

Szerző: digibiz Forrás: Ofcom.org.uk

Címkék: telefon | sms | közösségi média | internet

2012.
07.19.
13:51

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A leírt szöveg alapú kommunikáció gyakoriság szempontjából már felülmúlja a hagyományos telefonhívásokat vagy a személyes találkozókat az Egyesült Királyságban.

Egy friss kutatás szerint az átlagos angol fogyasztó naponta 50 smst küld el - az elküldött üzenetek száma a kétszeresére nőtt az elmúlt négy évben -, így 2011-ben több mint 150 milliárd üzenetet küldtek. A válaszadók hetente kilencven percet töltenek azzal, hogy közösségi oldalakat vagy emaileket olvasgatnak, internetezgetnek okostelefonon. Ugyanakkor a hívások száma egyre csökken. 

A változások elsősorban a tinik és fiatalok szokásainak köszönhetőek, hiszen ők egyre több időt töltenek online közösségekben, és neten keresztül vagy smsben kommunikálnak egymással. 

Az Ofcom 2012-es felmérése szerint a 16-24 évesek 96%-a napi szinten használ valamilyen szöveg alapú applikációt kommunikációra; 90% smst ír, és 73%-uk közösségi oldalakon is kommunikál. 

Összehasonlításképp, ennek a korosztálynak mindössze a 67%-a használja napi szinten beszélgetésre is készülékét, és csupán a 63%-uk társalog barátaival szemtől szemben. Az irányt az is mutatja, hogy 2011-ben 10%-kal csökkent a vezetékes hívások száma, és 1%-kal a mobil hívásoké. 

A változó felhasználói szokásoknak hatásuk van az iparági bevételekre: a teljes Egyesült Királyságok beli telekommunikációs bevételek 1,9%-ot zuhantak 2011-ben, 39,7 milliárd fontra.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés