A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: Augmented Reality |

2010.
04.22.
07:35

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az augmented reality mobiltechnológiára való átterjedése előrevetíti, hogy a jövőben mobiljaink fő feladata lesz tetszőleges pillanatban összekötni a digitális és a valódi világot. Kereséseinket intuitív módon, a fizikai világra kiterjesztve futtathatjuk, a találatok pedig szintén kézzelfogható valóságként érkeznek szempillantás alatt.

Az iPhone-on és Androidon egyaránt népszerűsödő augmented reality (AR) böngésző alkalmazást, a Layar Reality Browsert elindítva rögvest aktiválódik mobilunk kamerája. A GPS ehhez hozzácsapja, éppen hol vagyunk, az iránytű pedig azt, hogy merre fordulunk az adott pillanatban. Ezek után már csak annyi a dolgunk, hogy a számunkra érdekes réteget kiválasszuk, megadva, hogy mit keresünk éppen - vendéglátóipari egységet, eladó ingatlant, benzinkutat vagy ATM automatát -, majd az alkalmazás megjeleníti az adott réteghez tartozó szimbólumokat a kamera által látott képen.
Az augmented reality - azaz a kiterjesztett valóság - az információtechnológia azon területe, amely a valóságot és a virtuális valóságot kombinálja, oly módon, hogy a számítógép által generált tárgyakat összefésüli a valós térrel. Adott esetben pedig a mobiltelefon kamerája által látott képet egészíti ki a netről begyűjtött információkkal, ami GPS lokációs adataival és a készülékekbe épített iránytű segítségével újszerű technológiai és üzleti megoldások sorát helyezi kiállításba.
Attól függően tehát, hogy éppen merre nézünk mobilunk kamerájával, az aktuális irányban található objektumokat látjuk valós képbe integrálva, névvel és távolsággal megjelölve. Térképmódra váltva természetesen felülről is láthatjuk, hogy az általunk megadott távolságon belül milyen találatokat kaptunk keresésünkre. Ha ez így nem teljesen érhető, az alábbi videó megtekintése minden bizonnyal segíteni fog.



A 21. század próbafülkéje online termékértékesítésnél szintén komoly előnyökkel jár, ha a kézzelfoghatóságot pótlandó, a kiterjesztett valóságot hívjuk segítségül, így tetszés szerint forgathatunk háromdimenziós termékmintákat, vagy próbálhatunk fel ruhaneműket. Utóbbira a Zugara cég alkalmazása nyújt megoldást, amely az AR-t és mozgásérzékelést kombinálja. Az alábbi videó nem csak a 21. század házi próbafülkéjére példa, a virtuális kezelőszervek, esetünkben ruhaválasztó, léptető gombok működése is megtekinthető rajta.


Magyarországon AR-vel a Samsung notebook-jainak teaser kampányában találkozhattunk. A háromdimenziós termékmintákat a kampány microsite-ján lehetett életre kelteni, az ehhez szükséges markert (a rendszernek szüksége van egy megadott referenciapontra) pedig freecardokon lehetett megtalálni, amelyeken a microsite URL-je is szerepelt. Ha az Ön gépe rendelkezik webkamerával, ide kattintva könnyedén kipróbálhatja a bővített valóságba helyezett termékminta lehetőségeit.

Olvassa tovább a cikket!

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google vagy Yahoo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Fesztiválok online

A közösségi szájtokon való jelenlét a fesztiváloknak is létszükséglet, az oldalakat lájkolni és követni szinte kötelező. Az európai rendezvények szervezői emellett online fesztiváltévével, fesztiválos iPhone applikációval, a fesztiválhonlapba integrált repjegy- és autóbérlési lehetőséggel is előrukkoltak.

Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés