Áttörés a személyes adatok online védelmében

Szerző: digibiz Forrás: WSJ

Címkék: személyiségi jogok védelme

2010.
12.20.
14:20

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Amíg a hazai politikai döntéshozók ha az internetről gondolkodnak, akkor a tartalmak kontrollját tartják a legfontosabb feladatnak, addig a tengerentúlon a felhasználókat fenyegető legnagyobb veszélyt próbálják elhárítani: az amerikai kormány a személyes adatokkal történő visszaéléssel szemben kíván alkotmányos szintű védelmet biztosítani.

Az Obama kormány, szakítva az évtizedes trenddel, mely szerint az állam nem szól bele az internetes személyiségi jogi kérdésekbe, szabályozni akarja a fogyasztók adatainak kereskedelmi célú gyűjtését és felhasználását.


Ahogy azt korábban megírtuk, a jelenlegi helyzetet jól példázza a Wall Street Journal (WSJ) a napokban publikált kutatása, amely bemutatja, hogy az okostelefonokra letöltött alkalmazások cégek tucatjaival osztják meg a felhasználók személyes adatait. Számos cég gyűjti az adatokat, fogyasztói profilokat állít össze és hirdetési ügynökségek számára értékesíti ezeket, akik egyre pontosabban szeretnék pozícionálni ügyfeleik hirdetéseit.


Az amerikai kormány elkötelezett amellett, hogy a személyes adatok védelmének, online felhasználási lehetőségének jelenleg szétaprózott jogi szabályozását egy törvénybe foglalja össze, és felállítson egy, a személyes adatok védelme felett őrködő hivatalt is.


A cselekvési tervet magalapozó, teljesen jövőre elkészülő tanulmány szerint a legfontosabb, hogy a cégek minden esetben kérdezzenek rá a felhasználóknál, ha a tőlük bekért adatokat egyéb módon szeretnék hasznosítani, és kénytelenek lennének eltűrni, hogy időnként személyiségi jogi vizsgálat során átvilágítsák őket.


Ugyanebben a témában a Szövetségi Kereskedelmi Kamara által nemrég kibocsájtott jelentése sürgeti a kormányzati beavatkozást egy olyan rendszer létrehozatala érdekében, amely lehetővé tenné, hogy a felhasználók az adatgyűjtők által "lekövethetetlenül" használják az internetet.


A szigorú szabályozás egyben véget vetne az eddigi szokásnak, amely az ehhez hasonló kérdések megoldását a piac önszabályozó mechanizmusaira bízta, mert a szakemberek úgy vélik, hogy a piac kifejezetten támogatja ezeket az folyamatokat.


A Kereskedelmi Minisztérium álláspontja szerint elegendő, ha ajánlásokat tesznek a piac számára, és azok betartását a felállítandó hivatallal, vagy a Szövetségi Kereskedelmi Kamarán keresztül folyamatosan ellenőrzik.


A Microsoft, a Google és a Yahoo üdvözölték a javaslatot, a Facebook egyelőre nem nyilatkozott, az Interactive Advertising Bureau, az online hirdetési szakma képviseletében kifejtette, hogy nem ért egyet a Kereskedelmi Kamara "lekövethetetlenségi" ajánlásával, ugyanakkor a minisztérium cselekvési tervét fontos lépésnek tartja. A jogszabálytervezet várhatóan a jövő évben készülhet el.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Az adat az új olaj

"Az [origo] portál címkehalmaza például szinte kimeríthetetlen. Tartalmazza ugyanis a portál teljes archívumának - közel 400 ezer cikk - címkéit is. Ennyi szöveget képtelenség lett volna utólag kézzel felcímkézni, a feladatot a Szegedi Tudományegyetem Mesterséges Intelligencia Kutatócsoportja által fejlesztett algoritmus végezte el."

"Az adat az új olaj" - interjú az Origo Zrt. távozó tartalomfejlesztési vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés