Varga Tamás: a Carnation a recesszió ellenére is bővül

Szerző: digibiz

Címkék: Gyurós Tibor díj | informatika | IVSZ | Varga Tamás

2010.
06.17.
15:28

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Idén a Gyurós Tibor díj egyikét, "Az Év Fiatal Informatikai Vállalkozójának" járó kitüntetést Varga Tamás, a Carnation Zrt. fejlesztési igazgatója kapta. Bár a nyertest külföldi útján értük utol, készséggel válaszolt néhány, a változó hirdetési szokásokra irányuló kérdésünkre.

Egy közelmúltban napvilágot látott felmérés szerint a hirdetők lassan állnak át a kétcsatornás hirdetésekre. A közösségi site-ok működtetői már az indulás óta lázasan keresik a legjobb üzleti modellt, de sokáig úgy tűnt, a social networking oldalak nem váltják profitra a felfokozott várakozásokat.

Varga Tamást, a 2010-es év fiatal informatikai vállalkozóját arról kérdeztük, hogyan látja a hazai hirdetői piacot, és hogy szerinte megfigyelhető-e, hogy a megbízók nyitnak a közösségi média felé, vagy még mindig az egyirányú hirdetésekben hisznek-e. Szerinte egyre többen ismerik fel annak előnyeit, hogy innovatív, online platformon belül brandesített tartalmakat osszanak meg a fogyasztókkal és valós interakcióba lépjenek velük, így egyre nyitottabbá válnak az új social media megoldások iránt. Varga hozzátette, hogy ügynökségük már hat országra végzett közösségi fejlesztéseket, ezek a  Merck / Babylook, TEVA / Revalid Tehetségkutató, Procter & Gamble / Old Spice Fireman, Gillette Sofőrök iWIW alkalmazás.

ivsz
A díjat is online kapcsolásban köszönte meg

2009 nehéz gazdasági környezete kedvező fejlődési közeget biztosított a közösségi média számára. A vállalatok, hogy túléljék a forgalom visszaesését, a kereslet élénkítésére összpontosítottak: a költséges imidzskommuniáció helyett az értékesítést támogató megoldások jutottak főszerephez, ezáltal a kis befektetéssel is olykor nagy megtérülést hozó közösségi aktivitások. "A mi ügyfeleink jellemzően nyitottak az innovatív megoldásokra - mondta kérdésünkre Varga, aki hozzátette, hogy valóban változóban vannak az online kommunikációs eszközök, jelentős teret nyernek a személyre szabott és közösségi megoldások, valamint felértékelődik a mérés és a hatékony tervezés szerepe. "A mai helyzetben azon márkák és azok az ügynökségek tudnak sikeresek lenni, amelyek kiválóan ismerik és alkalmazzák ezeket az eszközöket és módszereket".

Arra a kérdésünkre, hogy milyen módszerrel, hozzáállással tudta megtartani a pozícióját a cég a piacon a válság idején Varga elmondta, hogy 15 százalékos növekedést produkáltak tavaly, idén pedig bővítik a szakembergárdánkat és továbbterjeszkednek külföldön. "A romániai leányvállalat után, hamarosan új országban indulunk. Úgy gondoljuk, hogy a válság miatt a jövőben csökken a piaci szereplők száma, viszont a jól gazdálkodó, szakmailag erős cégek tovább stabilizálódnak" - emelte ki a fejlesztési igazgató.

A Gyurós Tibor díjról

A díjat az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) 1997-ben alapította - melyet 2001 óta minden évben - tragikus repülőgép balesetben elhunyt akkori elnökének, Gyurós Tibor emlékének szentel. A díjban minden évben olyan kiemelkedő szakemberek részesültek, akik kimagasló eredményességgel vezetik saját vállalatukat és tevékenységükkel jelentős mértékben hozzájárulnak a hazai informatika fejlődéséhez. "Az Év Fiatal Informatikai Vállalkozója" mellett 2010-ben "Az Év Informatikai Cégvezetője" lett dr. Schvarcz Zoltán, a XAPT Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, aki alapítóként közel 10 éve irányítja a céget.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iPhone vagy Blackberry?

További villámkérdések  Szavazás állása

A tévés rendelésé a jövő

A telefonos ételrendelés leáldozóban van, az internetes fölfutóban, de úgy tűnik, a táplálkozási lánc vége mégsem a számítógép lesz, hanem a tévékészülék. Az erre épülő rendelési módszer majdnem startra kész, már csak egy lépés, és távirányítóval kérhető majd házhoz a pizza. Erről és ehhez hasonló fejlesztésekről beszélgettünk Perger Péterrel, a NetPincér.hu ügyvezetőjével.

Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés