Apró közösségekből áll össze a Twitter felhasználótábora

Szerző: digibiz Forrás: techline.hu

Címkék: Twitter | kutatás

2010.
07.09.
14:22

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Azt hinné a felhasználó, hogy a Twitteren könnyen hatalmas tömegeket tud maga mögé állítani, egy-egy jól eltalált bejegyzéssel, hiszen ez egy nyitott, mindenki számára elérhető felület. Egy a napokban közzétett kutatás szerint azonban leginkább itt is csak a szűk baráti körök, és maximum azok barátai követik egymás rezdüléseit a közösségi oldalon.

A Sysomos kutató cég legújabb felmérése érdekes és megdöbbentő eredményt hozott: a Twitteren minden felhasználó csupán három (egészen pontosan 3,32) embernyi távolságra van a saját követőitől - számol be a techline.hu. Ez annyit jelent, hogy bár a Twitteren rengeteg felhasználó van, és ránézésre egy nyitott, zsibongó online közösség, valójában nagyon is zárt körökben cirkulálnak a felhasználók. Elég három barátot (majd azok barátait) megnézni, és máris eljutottunk valakihez, aki "követ minket" Twitteren.



A Sysomos kutatása egyébként a modern szociológusok egyik kedvenc elméletén a "hat lépésen" alapult. E szerint a világon mindenki elérhet mindenkit, ehhez csupán hat ismerősre (és persze azok ismerőseire) van szükség. Hogy mennyire igaz az elmélet, azon lehet vitatkozni, kétlem, hogy egy magyar zsákfaluban élő fiatal hat ismerősön keresztül el tudna jutni Obama elnökhöz vagy Denzel Washingtonhoz; ettől persze még lehet, hogy az elmélet igaz.

A Sysomos szerint bár a Twitter a felhasználók képzeletében egy nyitott felület, ahol bárki hatalmas népszerűségre tehet szert, rengeteg "követővel", a valóság inkább az, hogy szűk baráti körök követik egymást és a "barátok barátait" - ilyen szegmensekből áll össze a sokmilliós felhasználótábor. A Twitter a Facebook mellett napjaink legnépszerűbb közösségi szolgáltatása, sokan már a napi "híreket" is innen szerzik be, de arra is sok példa volt már, hogy egy-egy jól sikerült csiripelést felkapott a nemzetközi nyomtatott és elektronikus média is.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google vagy Yahoo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés