Iszap-katasztrófa a magyar weben

Szerző: digibiz Forrás: Median Webaudit/ digibiz.hu

Címkék: vörösiszap | Median | Index.hu | Origo.hu

2010.
10.21.
11:41

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az október elején történt katasztrófa óta minden nap a hírportálok címoldalán szerepel a vörösiszap. A Median vizsgálata szerint október első felében százezrek követték nyomon a devecseri és kolontári szerencsétlenség fejleményeit a hazai hírportálokon. Mostanra némileg visszaesett az olvasottság, de a lapok többségénél még mindig kiemelt helyen szerepel a téma.

Néhány napja megírtuk, hogy a tíz legolvasottabb online cikk közül hét írt a szerencsétlenségről, míg az ötvenes toplistában huszonkettő. A Median vizsgálata szerint október 4-én, a katasztrófa napján több mint 144 ezren olvasták az Index és az Origo cikk vezető cikkét a történtekről. Másnapra szinte duplájára nőtt a téma iránt érdeklődő olvasók száma. Az Index legfrissebb cikkét ekkor már 165 747-en olvasták el egy nap alatt, míg az Origo cikkét 121 502-en. Ezen a napon érte el olvasottsági csúcsát a két hírportál cikke, mert másnapra ismét csökkent a napi olvasottság.

Az október 6-ai publikációt már csak alig több mint 75 ezren olvasták az Indexen, míg az Origon megjelentet kicsivel kevesebben, 72 720-an. Az érdeklődés a hét folytatásában is nagyjából ezen a szinten maradt, hétvégén kicsivel csökkent, a legrosszabb olvasottságot az Origo szombati cikke hozta 40 313 napi látogatóval. Hétfőtől már egyre kevesebb olvasót vonz a téma, a legnépszerűbb cikk látogatóinak száma is épphogy 70 ezer kattintás fölé csúszik. Érdekes viszont, hogy az FN.hu-nak október 13-ára sikerült egy addigi eredményeikhez képest kiugróan magas látogatottságú cikket összehoznia 62 544-es olvasottsággal. A Median tájékoztatása szerint az utolsó szűk egy hétben már nem született legalább 40 ezres napi látogatottságú cikk a témában, így az alábbi listában sem szerepelnek részletesen ezek az adatok.

Median WebAudit

Utána néztünk, hogy most, két héttel később mennyire foglalkoznak az online napi lapok kiemelten a témával.
Az Index.hu egy "Iszap" elnevezésű képes rovatot szentelt a témának, ami azonban csupán a két legutóbbi cikket tartalmazza. Ez némileg megnehezíti a kutatást annak, aki szeretne alaposan utána nézni az eddig történteknek. A Népszabadság Online kiemelten foglalkozik a történtekkel, ők ugyanis egy "Iszapkatasztrófa Dosszié" elnevezésű gyűjtőhelyet hoztak létre a címoldal jobb felén. Ebben megtalálható az összes ide kapcsolódó cikk és fotó. Ráadásul, hogy interaktívabbá tegyék az erről szóló híradást, kiemelték a Twitter oldalukról a témában érkezett hozzászólásokat.

Ezzel szemben a Magyar Nemzet Online-on nyoma sincs annak, hogy a szerencsétlenség súlyosabb egy átlagos témánál. Noha szerepel az aktuális hír a főoldalon, de semmilyen megkülönböztetést, vagy figyelemfelkeltő szerkesztést nem kapott. A Startlap.hu viszont külön rovatot szentelt neki "Élet az iszapár után" címmel, ahol az összes hír visszaolvasható. Az Origo.hu-nál az olvasó csak akkor talál gyűjteményt a témáról, ha kellőképpen figyelmes és észreveszi a 24 óra hírei alatt pirosló "vörösiszap" szócskát. Erre kattintva azonban rendezetten sorakoznak az elmúlt napok hírei 10 oldalon keresztül. A Hírszerző.hu is létrehozott a lap jobb oldalán egy Iszapkatasztrófa című gyűjtőhelyet, aminek segítségével könnyen megtalálja az olvasó az ehhez kapcsolódó anyagokat. Valószínűleg hasznos ez a funkció, mert az oldal legolvasottabb cikkei között első helyen szerepelnek a katasztrófa helyszínén készült felvételek. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Berobban az SMO

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

2011 az SMO éve lesz 2011 az SMO éve lesz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés