Amazon, Google, Apple párbaj

Szerző: digibiz

Címkék: Amazon | Google | Apple

2011.
03.22.
14:21

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Amazon is megnyitotta alkalmazás áruházát, az Android AppStore-t. Ezzel pedig az e-kereskedelem óriása versenyre kel a Google és az Apple hasonló szolgáltatásával.

Az Amazon még tavaly januárban kezdte el gyűjteni a fejlesztőket, hogy a megnyitásra nagyjából 3800 alkalmazás álljon a vásárlók rendelkezésére, amit folyamatosan bővítenek. A felhasználók letölthetnek egy alkalmazást is a telefonjukra, ahonnan közvetlenül vásárolhatnak az AppStore-ból. Az Amazon célja, hogy lekörözze a Google áruházát, és az Androidos alkalmazások keresletét egy szintre hozza az Apple-el. Bár az Android Marketen, vagy Apple iTunes-on 200-300000 termék közül lehet válogatni, az Amazonnál a minőséggel és az exkluzivitással akarnak sikereket elérni. A nyitáskor már olyan nagy fejlesztők termékei elérhetőek, mint a Gameloft, a Handmark, vagy a Glu Mobile. Első akcióként az népszerű Angry Birds egy új verziója került fel csalogató ajánlatnak.

Nagy potenciált látnak az Androidra készülő alkalmazások piacában, hiszen naponta 300000 ilyen telefont, táblagépet aktiválnak a világon. Először a már meglévő regisztrált felhasználóikra támaszkodnak, a későbbiekben pedig mobil szolgáltatókkal és gyártókkal kötött megállapodásokra. Az első ilyen együttműködést a Cellular South-tal kötötték. Az Amazon maga állapítja meg az alkalmazások árát. A fejlesztők 70 százalékot kapnak eladásonként, ha pedig az ő termékük éppen ingyenesen elérhető, akkor egy letöltésért az érték 20 százalékát. A fejlesztő mindenképpen jól jár.

Az Amazon egyetlen problémája az átláthatóság, a fejlesztőké pedig, hogy minél jövedelmezőbb legyen a termékük, de ezek javítására is megteszik a megfelelő lépéseket. A promóció elősegítésére naponta lesz egy ingyenes alkalmazás. A könnyebb döntés érdekében pedig elérhetővé tesznek egy TestDrive szolgáltatást is, hogy a vásárlók kipróbálhassák  termékeket. Ezzel számítógépükön 30 percig tesztelhetik az alkalmazást. Továbbá a felhasználó korábbi rendelései alapján ajánl majd az áruház alkalmazásokat, hogy aztán egyetlen kattintással, bankkártyával megvehessék azokat.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés