Alacsony kattintási hajlandóság a közösségi oldalakon

Szerző: digibiz

Címkék: közösségi oldal

2011.
04.28.
13:52

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az emberek egymás közötti információ megosztása lehet a tartalomszolgáltatók legfőbb módja arra, hogy saját újdonságaikat terjesszék. Ez ugyanis a közösségi médiában úgy megy magától, mint a vírus. Kérdés az, hogy ez mennyire lehet hatásos.

Bár tanulmányok azt mutatják, hogy még mindig az e-mail az a forma ahol a legtöbb tartalmat megosztjuk egymással és keresés útján jutunk el a legtöbb oldalra, a közösségi oldalakon történő tartalommegosztás most mégis a középpontba került. Az Outbrain adatai szerint pedig csak a külső hivatkozások tíz százaléka származik közösségi oldalakról, a nagyobb rész keresőkből (41 százalék) és más honlapokról jön. 

A közösségi oldalakon a felhasználók nagyrészt híreket, szórakoztatóipari újdonságokat osztanak meg előszeretettel. A marketingesek emiatt tartják fontosnak a közösségi oldalak szerepét a hirdetésekben, mert nagy hatásuk lehet a média oldalakra a témák koncentráltsága miatt. Viszont a közösségi oldalakról átkattintók sokkal nagyobb mértékben fordulnak vissza az ajánlott oldalakról, ha átkattintanak egyáltalán, mert ez a hajlandóság is kicsi. A keresőkről jövő látogatók sokkal elkötelezettebbek egy téma iránt, akár 5 oldalt is végigböngésznek a találat után. 

Az viszont elmondható, hogy ha kedvezményekről van szó, az emberek sokkal elkötelezettebbek lesznek egy márka iránt. Sokan csak ezek miatt követnek egy-egy brand-et a közösségi oldalakon. A márkák pedig vevő-eladó kapcsolat erősítésére használják ezeket a hálózatokat. Az Eversave felmérése szerint a női felhasználók háromnegyede találta hasznosnak a kedvezményekről szóló információkat, amit 85,7 százalékuk a márka hírfolyamából szerzett, amit követ. A ForeSee Results kutatásai azonban azt mutatták hogy csak az online vásárlók kis része (8 százalék) fogalkozik a közösségi oldalakon meghirdetett kedvezményekkel, legtöbbjük még mindig az emailes formát részesíti előnyben.

Látható, hogy bár a marketingesek keresik az új hirdetési utakat a népszerű közösségi oldalakon, a felhasználók azokat csak kisebb arányban hajlandóak kereskedelmi célokra használni. Így az e-mail tartja vezető tartalommegosztó pozícióját ezen a területen, és ez csak lassan fog megváltozni.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook vagy iWiW ?

További villámkérdések  Szavazás állása

Iparági fúziók I-II

A fúziók, licencek, bevásárlások témakörében annyi az esemény, hogy halandó újságíró a legjobb szándékkal is csak jellemzőnek vélhető részleteket tud kiragadni a folyamatok áradatából. Ezúttal nem napjaink felvásárlásai között tallóztunk, hanem az iparág (közel)múltjából ragadtunk ki néhány tanulságos példát.

It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés