Alacsony kattintási hajlandóság a közösségi oldalakon

Szerző: digibiz

Címkék: közösségi oldal

2011.
04.28.
13:52

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az emberek egymás közötti információ megosztása lehet a tartalomszolgáltatók legfőbb módja arra, hogy saját újdonságaikat terjesszék. Ez ugyanis a közösségi médiában úgy megy magától, mint a vírus. Kérdés az, hogy ez mennyire lehet hatásos.

Bár tanulmányok azt mutatják, hogy még mindig az e-mail az a forma ahol a legtöbb tartalmat megosztjuk egymással és keresés útján jutunk el a legtöbb oldalra, a közösségi oldalakon történő tartalommegosztás most mégis a középpontba került. Az Outbrain adatai szerint pedig csak a külső hivatkozások tíz százaléka származik közösségi oldalakról, a nagyobb rész keresőkből (41 százalék) és más honlapokról jön. 

A közösségi oldalakon a felhasználók nagyrészt híreket, szórakoztatóipari újdonságokat osztanak meg előszeretettel. A marketingesek emiatt tartják fontosnak a közösségi oldalak szerepét a hirdetésekben, mert nagy hatásuk lehet a média oldalakra a témák koncentráltsága miatt. Viszont a közösségi oldalakról átkattintók sokkal nagyobb mértékben fordulnak vissza az ajánlott oldalakról, ha átkattintanak egyáltalán, mert ez a hajlandóság is kicsi. A keresőkről jövő látogatók sokkal elkötelezettebbek egy téma iránt, akár 5 oldalt is végigböngésznek a találat után. 

Az viszont elmondható, hogy ha kedvezményekről van szó, az emberek sokkal elkötelezettebbek lesznek egy márka iránt. Sokan csak ezek miatt követnek egy-egy brand-et a közösségi oldalakon. A márkák pedig vevő-eladó kapcsolat erősítésére használják ezeket a hálózatokat. Az Eversave felmérése szerint a női felhasználók háromnegyede találta hasznosnak a kedvezményekről szóló információkat, amit 85,7 százalékuk a márka hírfolyamából szerzett, amit követ. A ForeSee Results kutatásai azonban azt mutatták hogy csak az online vásárlók kis része (8 százalék) fogalkozik a közösségi oldalakon meghirdetett kedvezményekkel, legtöbbjük még mindig az emailes formát részesíti előnyben.

Látható, hogy bár a marketingesek keresik az új hirdetési utakat a népszerű közösségi oldalakon, a felhasználók azokat csak kisebb arányban hajlandóak kereskedelmi célokra használni. Így az e-mail tartja vezető tartalommegosztó pozícióját ezen a területen, és ez csak lassan fog megváltozni.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés